קוואנטס, חברת הדגל של אוסטרליה, הסכימה לשלם 79 מיליון דולר אמריקניים כדי ליישב תביעה רגולטורית שהוגשה נגדה בגין מכירה של אלפי כרטיסים לטיסות שבוטלו.
1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת קוואנטס בשדה התעופה בסידני
מטוס של חברת קוואנטס בשדה התעופה בסידני
מטוס של חברת קוואנטס בשדה התעופה בסידני
(צילום: EQRoy / Shutterstock)
בהודעה משותפת של חברת התעופה, רשות התחרות האוסטרלית ומועצת הצרכנות במדינה נמסר כי קוואנטס תחלק 20 מיליון דולר אוסטרליים (כ-13.2 מיליון דולר אמריקניים) בין יותר מ-86 אלף לקוחותיה, ותשלם 100 מיליון דולר אוסטרליים (66.2 מיליון דולר אמריקניים) כקנס, זאת במקום להתמודד עם התביעה בבית המשפט.
זהו הקנס הגדול ביותר שניתן אי פעם לחברת תעופה אוסטרלית, ואחד מהקנסות הגדולים שניתנו בענף התעופה.
ונסה הדסון, מנכ"לית קוואנטס שנכנסה לתפקידה לאחר הגשת התביעה בחודש אוגוסט שהובילה להתפטרות המנכ"ל הקודם אלן ג'ויס, אמרה: "אנחנו מכירים בכך שהחברה איכזבה את הלקוחות ולא עמדה בסטנדרטים שלה". היא הוסיפה כי משמעות ההסדר היא שהחברה תוכל לפצות לקוחות מהר יותר מאשר אם התיק היה ממשיך להתנהל בבית המשפט. עוד הדגישה המנכ"לית כי בית המשפט צריך לאשר את ההסדר שהושג.
ג'ינה קאס-גוטליב, יו"ר רשות התחרות, אמרה כי העונש ישדר מסר חזק לחברות אחרות. עם זאת, ברויטרס הדגישו כי גודל הקנס מחוויר לעומת רווח נקי של 1.47 מיליארד דולר אוסטרליים (כ-974 מיליון דולר אמריקניים) שהאנליסטים צופים שקוואנטס תדווח בסוף השנה.
לקוחות שרכשו כרטיסים לטיסות פנימיות שלא היו קיימות יקבלו 225 דולר אוסטרליים (כ-150 דולר אמריקניים) ולקוחות שרכשו כרטיסים לטיסות בינלאומיות שלא היו קיימות יקבלו 450 דולר אוסטרליים (298 דולר אמריקניים), זאת בנוסף להחזר הכספי.
התביעה התמקדה בתקופה של כמה חודשים בשנת 2022, לאחר שאוסטרליה פתחה את גבולותיה בתום שנתיים של סגרים ומגבלות בעקבות מגפת הקורונה. התלונות על ביטולי טיסות ואבדות של כבודות זינקו אז ברחבי העולם, בעיקר בשל מחסור בכוח אדם, אך רשות התחרות באוסטרליה לא התרשמה מהקשיים וקבעה כי החברה עברה על חוקי צרכנות כאשר במקרים מסוימים אף מכרה כרטיסים לטיסות שבוטלו שבועות לפני כן. במסגרת הפשרה החברה הבטיחה לא לנהוג כך שוב.