בחודש שעבר: לראשונה מטוס איג'יפטאייר נחת בנתב"ג בטיסה סדירה
(צילום: דוברות רש"ת)

מארגני הטיולים למצרים חשים חוסר אונים בשל העובדה שמרבית הישראלים שמבקשים אשרות כניסה למצרים - בקשותיהם מסורבות. אם לא די בכך, חברת התעופה הלאומית המצרית איג'יפטאייר, החברה היחידה שטסה על הקו, דורשת את מלוא מחיר כרטיס הטיסה, יותר מ-500 דולר, ולא מחזירה את הכסף גם אם הוויזה לא אושרה. כך קורה שמי שקנה כרטיס ולא קיבל אשרה, גם לא יכול לטוס וגם לא מקבל את כספו חזרה.
כמה מאות ישראלים נוסעים למצרים בכל שבוע, בעיקר בטיולים מאורגנים. גורמים שעוסקים בנושא אומרים כי הסירובים לבקשות האשרה מגיעים ממשרד הפנים בקהיר, ללא כל הנמקות.
מארגני הטיולים למצרים מתקשים להתמודד עם הבעיה הכספית הכבדה שנוצרה בשיא עונת התיירות למדינה השכנה. אחד ממארגני התיירות ומדריכי הטיולים הוותיקים למצרים, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר: "זה סינדרום שהכרנו בעבר לאחר שנפתחה השגרירות האמריקנית בירושלים. עתה שבה התופעה בהיקף סוחף של כ-90% סירובים לכל מארגני הטיולים למצרים עם תחילת עונת התיירות הקצרה בחורף".
לדבריו, חברות התיירות השקיעו רבות בשיווק ובארגון הטיולים וכעת הנזק עצום: "המטיילים לא מקבלים החזר על הטיסות שאנו נדרשים לשלם בעדן הכל, חודש לפני הטיסה, זה מצב אבסורדי".
2 צפייה בגלריה
תייר במצרים
תייר במצרים
תייר במצרים, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת התעופה המצרית איג'יפטאייר מתקבל בסילוני מים בנתב"ג
מטוס של חברת התעופה המצרית איג'יפטאייר מתקבל בסילוני מים בנתב"ג
זרנוקי מים חגיגיים על מטוס איג'יפטאייר בנתב"ג. ההתחלה הייתה אופטימית
(צילום: מוני שפיר)
מנהל חברה ישראלית שמארגנת טיולים למצרים הוסיף ואמר ל-ynet: "לצערנו הרב המערכת שמטפלת במתן ויזוֹת לישראלים לא תומכת בתיירות למצרים בצורה ראויה. אי מתן אשרות בהיקף נרחב גורם לביטול טיולים עד כדי הפניית מטיילים ליעדים אחרים שאינם מצרים".
עוד נודע כי מרבית האזרחים הערבים שמבקשים אשרה למצרים נדחים בשיעורים אפילו גדולים יותר.
חברת איג'יפטאייר החלה לטוס בקו מצרים-ישראל בתחילת אוקטובר השנה (2021) ארבע פעמים בשבוע. לפני כן טסה בקו לישראל חברת-בת שלה בשם אייר סיני שהפעילה טיסות יומיות.
לא ניתן היה להשיג את תגובת איג'יפטאייר. החברה המצרית מפעילה בישראל משרד מכירות בלבד, ולא מפעילה מערך דוברות בישראל. משגרירות מצרים בישראל וממשרד החוץ טרם נמסרה תגובה.