2 צפייה בגלריה
ג'ורג' קלוני אמל קלוני
ג'ורג' קלוני אמל קלוני
ג'ורג' קלוני עם רעייתו אמל
(צילום: רויטרס)
לא מגפה עולמית ולא מדינות שנסגרות ונפתחות משעה לשעה – חובבי התעופה והאנשים שמסקרים את הענף עוסקים מאז סוף השבוע בשאלה אחת בוערת ומסקרנת: איזו חברת תעופה הציעה לכוכב הקולנוע האמריקני ג'ורג' קלוני 35 מיליון דולר עבור יום עבודה אחד? בריאיון ל"גרידיאן" הבריטי סיפר קלוני כי קיבל הצעה להשתתף בפרסומת לחברת תעופה שאת שמה לא הסכים לגלות. העבודה, לדבריו, כללה יום צילומים בודד. כשנשאל מדוע ויתר על סכום כה גדול עבור כה מעט עבודה, השיב כי החברה, "קשורה למדינה שעל אף שהיא בת ברית היא פועלת לעיתים באופן מפוקפק, אז חשבתי: 'ובכן, אם זה מדיר דקת שינה אחת מעיניי, זה לא שווה את זה'".
קלוני הודה כי הוא מרגיש שיש לו מספיק כסף בשלב זה של חייו, והוסיף כי התייעץ על כך עם רעייתו אמל, עורכת דין ממוצא לבנוני שמתמחה בזכויות אדם ועבודתה נוגעת בסוגיות רבות שעיקרן במזרח התיכון. הריאיון התקיים לקראת יציאת סרטו החדש של קלוני The Tenner.
מאז הפרסום הרשת מלאה בספקולציות, וכולן, איך לא, מדברות על חברות תעופה מהמזרח התיכון, כאשר מגיבים מסוימים מעלים אפילו שמה של אל על. נדגיש כמובן כי חברת התעופה הישראלית לא יכולה להרשות לעצמה להוציא סכומי עתק כאלה בעבור יום צילומים אחד, בטח לא בתקופה קשה זו. אבל חברות תעופה ענקיות מהמזרח התיכון דווקא כן יכולות. אז מה האופציות שעלו?
אמירייטס: חברת התעופה המפורסמת מאיחוד האמירויות מוכרת בקמפיינים הענקיים שהיא עושה, מהלכים שיווקים גרנדיוזים שכסף לא מהווה מחסום בהם, כמו הצילום שעשו על ראש הבניין הגבוה ביותר בעולם. בעבר אמירייטס שכרו את שירותיהם של כוכבי על, כמו ג'ניפר אניסטון שהצטלמה לפרסומת משעשעת במטוס האיירבוס A380 שלהם. לפי דיווחים, אניסטון קיבלה על הפרסומת הזו שצולמה לפני מספר שנים חמישה מליון דולר. או רק חמישה מיליון דולר כפי שצריך לומר כעת לאחר שקלוני חשף את ההצעה שקיבל.

(ג'ניפר אנסיטון בפרסומת לאמירייטס)

טורקיש: גם טורקיש שכרו בעבר את שירותיהם של שחקנים וכדורגלנים כדי להופיע בפרסומות ובתשדירים שלהם. בין היתר הופיע מורגן פרימן בפרסומת בשנת 2017. בעבר קלוני הופיע והצטלם באנדרטה לזכר טבח העם הארמני, יחד עם נשיא ארמניה, מה שהוביל לניחושים כי אולי זו דווקא טורקיה שקלוני סירב לשתף איתה פעולה.
קלוני באנדרטה לזכר נרצחי שואת הארמנים, שואה שטורקיה מכחישה

(מורגן פרימן בפרסומת לטורקיש)

חברת התעופה הקטארית: החברה הזו אמנם פחות מוכרת לעומת שכנותיה למפרץ, אבל גם היא מוציאה סכומי עתק על קמפיינים שיווקיים, אם כי היא לא נוטה להשתמש בשחקנים מפורסמים ברמה עולמית.

חברת התעופה הסעודית: זו אולי המועמדת הבולטת ביותר. החברה פחות מוכרת אך מנסה לדמות לעצמה מעמד של חברת תעופה יוקרתית ומפנקת, והממלכה מרחיבה כל הזמן את מה שיש לה להציע לתיירים, החל בפסטיבלי מוזיקה ענקיים ועד לאטרקציות, כל זאת על אף הצל הכבד שמוטל על הממלכה בשל דיווחים על הפרות רבות של זכויות אדם, נגד נשים וקהילת הלהט"ב, ועונשים אכזריים שמטילה מערכת המשפט, וכמובן – המשבר שנוצר על רקע חיסול העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוק'גי בטורקיה. על פי דו"ח אמריקני, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, מי שנחשב למנהיגה בפועל של סעודיה, הוא שאישר את מבצע החיסול ב-2018.
2 צפייה בגלריה
מטוס חברת סעודיה
מטוס חברת סעודיה
מטוס חברת סעודיה
(צילום: shutterstock)
בינתיים אף חברת תעופה, או חברת הפקה או פרסום, לא הצהירה שההצעה שקלוני חשף קשורה אליה – ומשחק הניחושים נמשך ביתר שאת.