אחרי שביום שישי בבוקר הוסר האיום של הפסקת הטיסות לדובאי בעקבות מחלוקות סביב סוגיית אבטחת התעופה הישראלית באמירות, הישראלים מסתערים על היעד ורושמים שיא בהזמנות טיסות וחופשות שטרם נראה מאז פתיחת דובאי לתיירים מישראל. בנוסף, לאור התחרות שנוצרה בענף יש צפי לירידת מחירים.
אם לא היה נמצא פתרון, החל מיום שלישי הקרוב חברות התעופה הישראליות לא היו יכולות לטוס יותר לדובאי. בתקופה האחרונה כבר נרשמו ביטולים של טיסות מישראל לדובאי והמחירים ליעד עלו. ביום שישי בבוקר הודיע השב"כ כי "סוכמו עקרונות עבודה משותפים וסידורי אבטחה אשר יאפשרו לחברות התעופה הישראליות לשוב ולטוס לדובאי באופן סדיר ושוטף".
סוכני נסיעות ששוחחו עם ynet סיפרו כי התפתחה תופעה של ישראלים שרכשו כרטיסי גיבוי דרך יעדים אחרים – אבו-דאבי או בחריין, לדוגמה – כדי להגיע לדובאי, זאת בנוסף לכרטיסים ישירים שרכשו ליעד. כעת, כשנמצא פתרון, אותם לקוחות צריכים לבטל את הכרטיס המיותר שקנו וליהנות מחוק ההחזרים (בתנאי שלא חלפו 14 ימים מיום ביצוע העסקה), או לשלם דמי ביטול של 100 דולר לכרטיס.
2 צפייה בגלריה
טיול משפחתי בדובאי
טיול משפחתי בדובאי
הישראלים לא מוותרים על דובאי
(צילום: Shutterstock)
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אמר הבוקר ל-ynet: "החדשות האחרונות בנוגע לטיסות לדובאי מביאות לשיא היסטורי בביקוש לאיזשהו יעד מאז טורקיה בשנות ה-90. כמות הטיסות הצפויה עצומה ועשרות אלפים יבקרו בדובאי רק בחודש מרץ. לאחר מכן, אל תוך הפסח, על אף שמדובר בסוף עונת התיירות ביעד, אנחנו רואים ביקוש עצום, בדגש על קהל משפחות". לדבריו, בשל ההיצע הרחב מחירי הטיסות מתמתנים ויש ירידה של כ-15 אחוזים במחירי הטיסות והחבילות לתקופת הפסח.
טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של חברת איסתא, שוחחה עם ynet ואמרה: "אנחנו רואים הסתערות של הזמנות לחופשות בדובאי לחודש מרץ ולחופשות בפסח, לצד טיסות קונקשן שעוברות דרך היעד למזרח ומקצרות את זמן הטיסה. אנחנו מניחים כי התחרות ליעד זה תגבר ולכן הצרכן הישראלי עשוי ליהנות מירידת מחירים של חופשות וטיסות בטווח של בין 10 ל-15 אחוזים. יחד עם זאת, יש לזכור שככל שהביקוש יגדל כך הזמינות תפחת והמחירים יעלו ולכן אנו ממליצים ללקוחותינו ליהנות ממחירים נוחים כעת ולשריין את החופשה מוקדם ככל האפשר".
יניב לניס, מייסד אתר "טיסות סודיות", אמר כי "חודשי מרץ ואפריל הן ההזדמנות האחרונה לתייר הישראלי ליהנות ממזג אוויר נוח באמירויות לפני שהטמפרטורות מזנקות בקיץ. למעט מבצעים נקודתיים, המחירים לדובאי יחסית דומים בין חברות התעופה אל על, ישראייר וארקיע, ומתחילים בכ-300 דולר, לא כולל כבודה. בעקבות ההיצע הרב של טיסות לדובאי, המחירים לפסח עדיין יחסית אטרקטיביים, אך צפויים לעלות. אני ממליץ לא להתמהמה ולהזמין בהקדם. מי שמעוניין להוזיל את מחיר הטיסות לדובאי יכול לבדוק מחירים בחברת גאלף אייר אשר טסה לדובאי דרך בחריין, אפשרות נוספת היא לטוס עם חברת וויזאייר לאבו דאבי, מרחק של כשעה וחצי נסיעה מדובאי".
2 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
דובאי מחכה לישראלים
(צילום: shutterstock)
מרגע שפורסם כי נמצא פתרון למשבר, חברת השטיח המעופף הייתה הראשונה להחזיר את הטיסות היומיות ליעד, וכבר בשישי האחרון המוקדים שלהם הוצפו במאות הזמנות של כרטיסים לימים הקרובים ולפסח. "זה מטורף", אמר ל-ynet אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק של השטיח המעופף. "ממצב שלא אי ודאות וביטולי טיסות זה הפך בבת אחת ליעד הכי הנחשק. אנחנו מוצפים בהסתערות של לקוחות על מוקדי ההזמנות ורכישות באתר. חיכינו לחזור לימים האלה".
אורן יעקובי, סוכן נסיעות מחברת מיי סקיי, אמר כי "מהבוקר הטלפונים לא מפסיקים לצלצל. דובאי שחזרה להיות היעד הכי מבוקש, לא רק לפסח, אלא גם לסוף השבוע של פורים. כל עוד השמיים מעל רוסיה סגורים, הרי ששדה התעופה בדובאי מהווה גם יעד מועדף לטיסות המשך שמקצרות את המסלול ליעדים כמו המלדיביים, מאוריציוס ועוד".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, הוסיפה כי "פתרון המשבר כבר מורגש בשטח עם עלייה בהזמנות לדובאי בפסח, ואנחנו צופים שבימים הקרובים נראה את המגמה הזאת מתחזקת כי חלק מהישראלים ישבו על הגדר. הביקושים הרבים לדובאי הם לא רק כאחד מיעדי הנופש המבוקשים על ידי הישראלים, אלא גם כיעד מרכזי לטיסות המשך לתאילנד ולמלדיביים על חשבון טיסות ההמשך מרוסיה שהופסקו בעקבות המלחמה באוקראינה".
יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס, אמר ל-ynet כי "מרכזי ההזמנות בקבוצה מוצפים בפניות מלקוחות המבקשים לטוס באופן מיידי לאמירויות, וגם כאלו המבקשים לחגוג את חופשת הפסח בהרכב משפחתי. חשוב להדגיש כי הביקושים הרבים אינם באים לידי ביטוי בהזמנות רק לדובאי, אלא גם לאבו-דאבי וליאס איילנד. לאור זינוק זה החלטנו להוציא מטעמנו שלוש טיסות לאבו-דאבי, על מנת לתגבר את הביקושים האדירים ליעד בפסח".
גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות, אמר כי "מאז שישי האחרון יש ביקושים ערים גם לחופשות משפחתיות מאורגנות לאיחוד האמירויות, בדגש על חופשות בת מצווה ובר מצווה. מדובר ביעד רב גוני שמציע מצד אחד אטרקציות מהמובילות בעולם לילדים, פארקי שעשועים, תרבות עשירה ומסקרנת ועוד".
חברת אל על חזרה למתכונת הרגילה הכוללת שלוש עד ארבע טיסות יומיות לדובאי, וכך גם ישראייר. מחיר טיסת אל על לדובאי לפסח עומד כעת על 399 דולר לאדם לכרטיס הלוך-ושוב מ-10 עד 17 באפריל. כרטיס לתאריכים 13 עד 16 באפריל עולה 499 דולר. בפליי דובאי מחיר של כרטיס דומה עומד כעת על 600 דולר.