אייר קנדה, חברת התעופה הלאומית של קנדה, תשוב לטוס לישראל החל מ-8 באפריל ותפעיל קו מתל אביב לטורונטו. אייר קנדה, שכמו מרבית חברות התעופה בעולם הפסיקה לטוס לישראל לאחר פרוץ המלחמה, הודיעה בחודש שעבר לרשות שדות התעופה על כוונתה לחדש את הטיסות לישראל, וכעת מהלך החזרה מושלם באופן רשמי. הטיסות יבוצעו במטוס בואינג 787-8 (דרימליינר).
3 צפייה בגלריה
מטוס אייר קנדה
מטוס אייר קנדה
מטוס של חברת אייר קנדה
(צילום: shutterstock)
גם חברת התעופה האיטלקית נאוס הודיעה כי תחדש בחודש הבא את טיסותיה לישראל. החברה תפעיל טיסות סדירות למילאנו, טיסות בחכירה רטובה עבור ארקיע וטיסות קונקשן לניו יורק ולטורונטו דרך איטליה.

השת"פ החדש של אל על

חברת אל על חתמה על הסכם קוד שייר עם אייר פראנס, חברת התעופה הלאומית של צרפת. חברת אל על מפעילה חמש טיסות יומיות לפריז, ובעקבות ההסכם יוכלו לקוחות אל על לטוס לבירה הצרפתית גם במטוסי אייר פראנס שמפעילה חמש טיסות שבועיות בין תל אביב לבירה הצרפתית. הסכם הקוד שייר ייכנס לפועל החל מ-31 במרץ. על פי ההסכם, ההטבות של מועדון הנוסע המתמיד יחולו בשלב זה רק בטיסות מנתב"ג לפריז ולא בטיסות ההמשך.
גורמים בענף התעופה העריכו בשיחה עם ynet כי ההסכם החדש, יחד עם הסכם הקוד שייר שנחתם לאחרונה עם דלתא איירליינס, עשוי להוביל להצטרפות אל על לברית חברות התעופה SkyTeam, ברית התעופה השנייה בגודלה בעולם.
3 צפייה בגלריה
בואינג 777 של אייר פראנס
בואינג 777 של אייר פראנס
בואינג 777 של אייר פראנס
(צילום: Lukas Wunderlich / Shutterstock)

חדשות טובות לטסים לאילת

חברת ארקיע הודיעה כי ביצעה שדרוג במערכת הצ'ק אין של טיסותיה הפנים ארציות לאילת, ומעתה ניתן לבצע צ'ק אין בנוחות מהטלפון הנייד או מהמחשב הביתי, מהלך שיאפשר לנוסעים לחסוך זמן ולדלג על התורים בשדה התעופה.
עוד נמסר חברת התעופה הישראלית כי "החל מ-17 במרץ ייכנסו לתוקף עדכונים בתעריפי הגבייה על כבודת הנוסעים. טרולי יעלה 10 שקל לכיוון בהזמנה מראש או בווב צ'ק אין, ו-15 שקל לכיוון בצ'ק אין בשדה התעופה. כבודת בטן במשקל עד 20 ק"ג תעלה 20 שקל לכיוון בהזמנה מראש או בווב צ'ק אין, ו-30 שקל לכיוון בצ'ק אין בשדה התעופה.
3 צפייה בגלריה
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
(צילום: shutterstock)
לנוסעים המזמינים טיסה במחיר מלא, בסך 377 שקל לנוסע או 271 שקל לתושב אילת, מובטחת כבודה עד 20 ק"ג וטרולי עד 8 ק"ג ללא תוספת עלות.
עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע, אמר: "אנו מעודדים את לקוחותינו לנצל את האפשרות לבצע צ'ק אין מראש ולהגיע ישירות לשער העלייה עד 30 דקות לפני המראה. המדיניות החדשה שלנו, המבוססת על המגמה העולם התעופה, מאפשרת מחירי טיסה נמוכים יותר ללא כבודה ומספקת אפשרות לשדרוגים נוספים בתוספת תשלום, מה שמאפשר לנוסע לבחור איך לטוס בהתאם לצרכיו".

סאן דור מבטלת קווים

חברת סאן דור מקבוצת אל על הודיעה כי היא נאלצת לבצע התאמות בלו"ז הקיץ בעקבות הימשכות הלחימה ולא תפעיל את טיסותיה ליעדים הבאים: נאפולי (איטליה), פורטו (פורטוגל), זאגרב (קרואטיה), ליובליאנה (סלובניה) ובלגרד (סרביה).
בסאן הסביר כי "הימשכות הלחימה, וההשלכות על עולם התעופה, יוצרת קושי לחכור מטוסים בחכירה רטובה ומשפיעה על היכולת של סאן דור להפעיל את לוח הטיסות המתוכנן בצורה מלאה. ההחלטה לבטל את הטיסות מגיעה לאחר מיצוי כל האפשרויות להפעלתן.
"לקוחות שרכשו כרטיסים ליעדים בקווים המדוברים יוכלו לבחור מתוך מגוון חלופות הכוללות הגעה ליעד דרך נקודות חיבור (קונקשן) באמצעות אחד מיעדי אל על, או החלפת כרטיס הטיסה ליעד אחר מיעדי אל על לאירופה (למעט פריז ולונדון), או ביטול הכרטיס וקבלת החזר כספי מלא. כלל הנוסעים יעודכנו על ביטול טיסתם בימים הקרובים בהודעת סמס או במייל, ויוכלו לבחור באופציה המועדפת עליהם".