3 צפייה בגלריה
שדה התעופה בטוקיו
שדה התעופה בטוקיו
שדה התעופה בטוקיו
(צילום: shutterstock)
נכון להיום רוב מדינות העולם לא דורשות ביצוע בדיקות מתיירים מחוסנים ולא מטילות מגבלות כלשהן. על פי ארגון התיירות העולמי, נכון ל-19 בספטמבר, ב-86 מדינות בעולם אין שום מגבלות שקשורות בקורונה. עם זאת, כדי להימנע מהפתעות לא נעימות, כשרוכשים כרטיס טיסה ליעד מסוים צריך לוודא דרך סוכן הנסיעות, או דרך אתר ממשלתי רשמי, אם יש מגבלות כלשהן שקשורות במגפה.
קנדה ממשיכה בהסרת החסמים והחל מ-1 באוקטובר כל תייר יוכל להיכנס אליה ללא צורך בבדיקת קורונה או הצגת אישור על כך שהוא מחוסן. גם חובת עטיית המסכות תוסר, ובטיסות הנכנסות והיוצאות מהמדינה הנוסעים לא יהיו מחויבים לעטות מסכות. שר הבריאות הקנדי אמר כי "הודות לעם הקנדי שהפשיל שרוולים והלך להתחסן, הגענו לנקודה שבה אנחנו יכולים להוריד את המגבלות הבריאותיות במעברי הגבול בצורה בטוחה".
תאילנד: החל מ-1 באוקטובר תוכלו לבקר במדינה ללא ביצוע בדיקות או הצגת אישור כי התחסנתם. זאת תהיה הפעם הראשונה מאז מרץ 2020 שהמדינה המתוירת ביותר באסיה לא תבקש בעצם שום דבר מהתיירים שיגיעו אליה. ההחלטה הזאת מגיעה לאחר שממשלת תאילנד שינתה את הגדרת הקורונה מ"מחלה מידבקת ומסוכנת" ל"מחלקת מידבקת תחת מעקב".
3 צפייה בגלריה
תאילנד
תאילנד
גם תאילנד ממשיכה להסיר חסמים
(צילום: Shutterstock)
הונג קונג הודיעה כי תבטל את חובת הבידוד לכל התיירים, אך עדיין תדרוש מהם לחכות שלושה ימים לפני שייכנסו לברים או למסעדות. עד שלשום תייר שהגיע להונג קונג היה חייב לשהות בבידוד במלון תחת פיקוח ממשלתי. לפי המדיניות החדשה, תיירים מחויבים לבצע בדיקות קורונה מהירות מדי יום במשך שבוע ימים וגם בדיקות PCR עם הנחיתה ולאחר יומיים, ארבעה ימים ושישה ימים, ובדיקה נוספת לפני שעוזבים את הונג קונג. הונג קונג עדיין מחייבת לעטות מסכה ולהציג תעודת חיסון בכניסה לרוב המקומות הציבוריים.
יפן הודיעה כי החל מ-11 באוקטובר תיפתח לתיירים עצמאיים. עד כה כמות התיירים הנכנסים ליפן הייתה מוגבלת ובקבוצות בלבד, אך מי שירצה לבקר במדינת השמש העולה עדיין יצטרך להציג בדיקת קורונה שלילית או הוכחה כי חוסן שלוש פעמים.
גם אוסטרליה וניו זילנד הודיעו בשבועות האחרונים כי הן מבטלות את הגבלות הכניסה לתיירים, לצד סינגפור שהודיעה לאחרונה כי תקבל תיירים מחוסנים ללא בדיקות נוספות.
ומה קורה בארצות הברית? כל הנוסעים מגיל 18 ומעלה נדרשים להיות מחוסנים ולהציג תעודת מחוסן. נוסעים מתחת לגיל 18 שאינם מחוסנים נדרשים לליווי הורה מחוסן.
3 צפייה בגלריה
סידני אוסטרליה
סידני אוסטרליה
סידני, אוסטרליה
(צילום: shutterstock)

"התיירות העולמית ממשיכה להתאושש"

על פי הנתונים של ארגון התיירות העולמי, כמות התיירים ברחבי העולם כמעט שילשה את עצמה בתקופה שבין החודשים ינואר-יולי 2022 יחסית לאותם חודשים בשנת 2021. מזכ"ל ארגון התיירות העולמי, זורב פולוליקשווילי, אמר כי "התיירות ממשיכה להתאושש באופן עקבי, אולם עדיין נותרו כמה אתגרים גיאופוליטיים וכלכליים. הענף מביא לתקווה ומייצר הזדמנויות לאנשים בכל מקום. עכשיו זה הזמן לחשוב מחדש על תיירות, לאן היא הולכת ואיך היא משפיעה על אנשים ועל העולם.
על פי נתוני ארגון התיירות העולמי, 474 מיליון תיירים טסו ממדינה למדינה בתקופה שבין ינואר ליולי, זינוק מרשים יחסית ל-175 מיליון התיירים שנספרו באותם חודשים ב-2021. 309 מיליון מתוך אותם תיירים ביקרו באירופה. בחודשים יוני ויולי בלבד טיילו בעולם 207 מיליון תיירים, יותר מפי שניים מאשר בחודשים המקבילים ב-2021.