2 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס, לא רצוי בכל בתי המלון
(צילום: AP Photo / Chris Pizzello)
רוג'ר ווטרס, סולן פינק פלויד לשעבר שמרבה להתבטא בחריפות נגד ישראל, מתקשה להזמין חדרים בבתי מלון בבואנוס איירס לקראת שתי הופעותיו הקרובות בבירת ארגנטינה - ומאשים כמובן את ישראל.
בריאיון לעיתון הארגנטינאי "פאגינה 12" אמר המוזיקאי הבריטי, שאמור להופיע בבואנוס איירס ב-21 וב-22 בנובמבר, כי הזמנות שביצע למלונות בעיר בוטלו בתירוצים מוזרים. "הם ביטלו את ההזמנות שלי במלונות פאינה (Faena) ואלוויר (Alvear)", אמר ווטרס. "אין להם חדרים".
ווטרס הוסיף וסיפר: "הזמנו חדר במלון פאינה, והם אמרו לנו שהם מבטלים את ההזמנה שלנו בגלל שהחדר עובר שיפוץ. חח, פאקינג חח! זה הלובי הישראלי שמפעיל את כובד משקלו. זה פתטי. במלון אלוויר הם אישרו את ההזמנה שלנו לעשרה חדרים מ-13 בנובמבר עד 22 בנובמבר, ולאחר מכן הם ביטלו אותה".
שני בתי המלון סירבו להגיב לדברים.

ווטרס אחרי הטבח: "אנחנו לא יודעים אם אי פעם נשמע את האמת"

לאורך השנים הפך ווטרס לאחד הפעילים המזוהים ביותר עם תנועת ה-BDS וההתנגדות לישראל. מוקדם יותר החודש הוא טען שאירועי 7 באוקטובר "הוצאו לחלוטין מפרופורציה על ידי הישראלים שהמציאו סיפורים על עריפת ראשים של תינוקות".
ווטרס הוסיף ואמר באותו ריאיון: "הם אפילו גרמו לנשיא ארצות הברית, המטורף שהוא, לטעון שהוא ראה תצלומים של תינוקות כרותי ראשים. אנחנו לא יודעים אם אי פעם נשמע את האמת על מה שקרה, זה תמיד קשה לדעת מה באמת קרה. הם קוראים לזה 'אסון התאומים שלהם'. מה לעזאזל קרה באסון התאומים האמריקני? אף אחד לא באמת יודע, יש לסיפור שמסופר הרבה חורים".
"אנחנו לא יודעים מה הם עשו", השיב ווטרס לשאלה האם הוא יכול להצדיק את מעשי חמאס באותה שבת שחורה, "אבל האם זה היה מוצדק שהם ינתגדו לכיבוש? כן. זו אמנת ז'נבה".
2 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס, מכחיש את הזוועות וממשיך לתקוף את ישראל
(צילום: Gettyimages)
הריאיון התקיים בתוכנית האינטרנטית SYSTEM UPDATE, של העיתונאי גלן גרינוולד. גרינוולד, שנולד להורים ממוצא יהודי אך סיפר לאורך השנים שאין לו קשר לדת, לא עימת את ווטרס עם אמירותיו ואף שיתף איתן פעולה. כך למשל, בתחילת השיחה דנו השניים בחוסר האמינות של הסיפור הישראלי: "אחת התגובות הראשונות שלי בהתחלה הייתה: 'איך לעזאזל הישראלים לא ידעו שזה הולך לקרות'?", אמר ווטרס, "האם הצבא הישראלי לא שמע את הרעשים שנוצרו במטרה לפוצץ את הגבול? יש בזה משהו מאוד חשוד". כדי לחזק את אמירתו של ווטרס, גרינוולד אף הוסיף שחבר כנסת ישראלי טען שזה אחד המקומות המפוקחים ביותר בכדור הארץ.
"אנחנו לא יודעים מה הם עשו", השיב ווטרס לשאלה אם הוא יכול להצדיק את מעשי חמאס באותה שבת שחורה, "אבל האם זה היה מוצדק שהם יתנגדו לכיבוש? כן. זו אמנת ז'נבה. הם מחויבים לחלוטין מבחינה משפטית ומוסרית להתנגד לכיבוש מאז 1967. זו חובה. אבל אם נעשו פשעי מלחמה אני מגנה אותם - לא משנה מי עשה אותם".
בהתייחס לשאלה אם חמאס ביצע פשעי מלחמה, ענה "יכול להיות שהיו דברים בודדים. הם פרסמו נתונים על כמה אנשים נהרגו בפועל ומי הם היו, ונראה ש-400 הראשונים היו חיילים ישראלים וזה לא פשע מלחמה".