"סופ''ש קצר, המחיר מאות שקלים בודדים והפיתוי גדול. מגיעים 11 איש כולל גיסות וגיסים לנתב''ג, טרמינל 1. השעה מוקדמת בבוקר (06:00) מצב רוח נהדר וכוונות טובות. הבורדינג מתקרב (09:30) לכאורה הכול חלק. מגיעים לשער היציאה, שם מסתבר עיכוב קצר, רק שעתיים. חוזרים לקפה נוסף, לכורסאות הנוחות. כעבור שעתיים העיכוב הופך לחמש שעות. קצת מותשים, פחות מחייכים, חוזרים לכורסאות, הן כבר פחות נוחות. פיצה ושתייה כפיצוי ראשוני, לא מרימות את מצב הרוח. בשעה 14:00 (!!!) אנחנו שוב בשער היציאה, ואז מסתבר... רק מתחילה (כן, כן) הדרמה".
כך נפתח הפוסט של עו"ד אייל סברו, אחד הנוסעים בטיסה שהייתה אמורה להמריא לסופיה, בירת בולגריה אך ברגע האחרון הכל השתבש.
" היינו בהלם. אחרי שבע שעות של עיכובים אנחנו מגיעים לבורדינג, עומדים בתור יפה, נותנים את כרטיס הטיסה ואז הדיילת אומרת: 'אתה לא עובר, אתה עובר'. לנוסע אחד הבר-קוד קורא את הכרטיס ולאחד לא קורא. אנשים מתחילים להשתגע", מספר עו"ד סברו בריאיון לאולפן ynet.
הפוסט של עו"ד אייל סברו על וויזאייר
לדבריו, כרטיסי הטיסה שלו ושל אשתו לא עברו אך של אחותו ובעלה כן. וכך חלק מהקבוצה שהזמינה את החופשה יחד נכנסה למטוס וחלק לא. "עוברת חצי שעה ויש מהומה, קרוב למאה איש עומדים מחוץ לבורדינג. מגיע צוות אבטחה שהחברה מזמינה, כשהיא לא מסבירה שום דבר, ואנחנו כבר כתשע שעות בעיכוב, מהרגע שהגענו לשדה. הסתבר שיש תקלה, לדברי הנציג של וויזאייר, בדלת החירום ולכן לפי ההוראות של התעופה לא ניתן לטוס בתפוסה מלאה אלא מוגבלת, ולכן המחשב קבע רנדומלית מי עובר ומי לא".
"זה היה הזוי. הפרידו בין אבות לילדים, בין אמהות וחברות. הגיעה קבוצת קשישות, חלקן בפנים וחלקן בחוץ", מתאר עו"ד סברו.

"לא טסנו, החזירו אותנו הביתה"

הסיפור הסתיים עם סוף לא טוב - לא רק שהחלק הנוסעים לא עלו למטוס ולא טסו, בסוף היה עליהם לעבור תהליך מתיש נוסף על מה שכבר עברו: "כעבור עוד שעה של מהומה, אומרים לנו לבוא ולוקחים אותנו למזוודות. בזמן הזה אנשים יושבים במטוס, אלה שנכנסו השתגעו בפנים. אחרי לקיחת המזוודות אתה הולך לביקורת גבולות להחתים יציאה, כאילו היית בחו"ל כי כבר יצאת. אתה לא מאמין שזה קורה לך, זה סיפור קפקאי. כשאתה חושב שאתה כבר הולך הביתה, אומרים לך רגע מי שקנה קניות בדיוטי ולא יצא לחו"ל, צריך להחזיר את הקניות – תפתחו את המזוודות, תחזירו ותקבלו זיכוי. כזה טררם לא חשבתי שיתרחש".
1 צפייה בגלריה
מלא כל השנה: טרמינל 1
מלא כל השנה: טרמינל 1
הגיעו לטרמינל 1 ונאלצו לשוב הביתה ללא טיסה
(צילום: גלעד ילון)
לדברי עו"ד סברו עברו שבוע ויומיים ועד כה הם לא שמעו עדיין כלום מחברת וויזאייר. "ולא שמענו מילה מהחברה, לא SMS, לא שום דבר. הכספים שלנו אצלם. לא ראינו חוץ לארץ, מלונות חייבו אותנו, מדריך ורכב שולמו מראש. שערורייה. והכול בשם לחץ ופוסט קורונה".
לדבריו ומבירור שעשה עו"ד סברו החברה ידעה מראש על התקלה. "ידעו על התקלה כשהמטוס עוד יצא מסופיה, זאת אומרת יכלו להגיד לאנשים שחלק עולים שחלק לא, ושייקחו פיצוי".
עו"ד סברו מספר כי בכוונתו לתבוע את חברת התעופה יחד עם נוסעים נוספים שהצטרפו אליו לתביעה ייצוגית.
מחברת וויזאייר טרם נמסרה תגובה למקרה.

כאוס וביטולי טיסות בחברות הלואו-קוסט

אתמול (יום ב') פרסמנו כי חברת הלואו-קוסט ההונגרית החלה לבטל טיסות בקו לונדון-תל אביב בשבועיים האחרונים. קו שכולל שתי טיסות יומיות - אחת לשדה התעופה גטוויק ואחת לשדה התעופה לוטון.
ברפרוף על קבוצות ועמודי הפייסבוק השונים דוגמת "לונדון שלנו", "טיסות סודיות" ו"חו"ל זה כאן", ניתן לראות כמויות רבות של פוסטים על אודות עיכובים וביטולים פתאומיים של החברות הנ"ל. זאת, ככל הנראה, מאחר שחברות התעופה, בדגש על הלואו-קוסט, ממשיכות למכור כרטיסי טיסה מעבר להספק המושבים שהן יכולות לתת, בעקבות המחסור שלהן בטייסים ובעובדים.
השתתפה בהכנת הידיעה שירי הדר.