2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת וולינג איירליינס, ארכיון
מטוס של חברת וולינג איירליינס, ארכיון
מטוס של חברת וולינג איירליינס, ארכיון
(צילום: shutterstock)
נוסעים בריטים שטסו לפני כמה ימים בחברת הלואו-קוסט הספרדית וולינג איירליינס מאשימים את הקברניט בנטישתם. רגע לפני ההמראה מברצלונה לברמינגהם נשמע רעש חזק של חבטה בחלקו האחורי של המטוס ומיד לאחר מכן החל להתפשט עשן בתא הנוסעים. על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, לפני שהנוסעים הבינו מה קורה הם ראו את הטייס נמלט מהמטוס.
אנדרו, נוסע בן 50, אמר לעיתון ה"סאן": "זה היה הלם מוחלט. כולנו ישבנו והיינו כבר חגורים, לפתע שמענו קול חבטה מאחורה ומיד הגיע ריח של עשן וגם עשן. כל התאורה במטוס כבתה והופעלה תאורת החירום, זה היה מחזה מבעית. צוות הדיילים היה מאוד מפוחד והחלו לרוץ הלוך ושוב במטוס, בהתחלה הדיילים ביקשו מאיתנו להישאר חגורים, ואחרי זה אמרו להוריד חגורות. אחד הדיילים רץ לתא הטייס לעדכן את הטייסים, ובמקביל דיילת אחרת פתחה את דלת העליה של המטוס, וברגע שהיא פתחה את הדלת הקברניט פשוט טס משם במהירות ולא ראינו אותו עוד. הוא היה האדם הראשון לצאת מהמטוס, הוא עשה את מה שהקברניט באוניית קוסטה קונקורדיה עשה".
ב-2015, נזכיר, בית המשפט באיטליה גזר 16 שנות מאסר על פרנצ'סקו סקטינו, קפטן ספינת התענוגות האיטלקית קוסטה קונקורדיה שטבעה בחופי הים התיכון בינואר 2012 באסון שגבה את חייהם של 32 בני אדם. בית המשפט הרשיע את סקטינו ב-12 עבירות הריגה, נטישת הספינה ובכך שגרם לטביעתה.
2 צפייה בגלריה
הקוסטה קונקורדיה, סמל לבריחה מאחריות של קפטן
הקוסטה קונקורדיה, סמל לבריחה מאחריות של קפטן
הקוסטה קונקורדיה, סמל לבריחה מאחריות של קפטן
(צילום: רויטרס)

חברת התעופה: "הצוות פעל לפי נהלי הבטיחות"

לפי הדיווחים בתקשורת, בעקבות הקברניט הזריז יצאו שאר אנשי הצוות ורק דיילת אחת נשארה עם הנוסעים במטוס. "אפשר היה לראות את הפחד על פניה", סיפר אחד מהנוסעים. "היא צעקה לכולם לצאת מהמטוס מיד". בסופו של דבר כל נוסעי המטוס פונו בבטחה לשדה התעופה, והועברו למטוס אחר של החברה. אבל גם שם הם נאלצו להמתין עוד כמעט שעה וחצי ובסופו של דבר הטיסה יצאה לדרך באיחור של כשלוש שעות.
בטיסה החלופית הקברניט החדש התנצל בפני הנוסעים, אך סירב לספק הסברים או מידע על אודות מה שקרה, וכך גם אנשי צוות הקרקע שהנוסעים ניסו לדבר איתם לפני העלייה מחדש למטוס. במהלך הטיסה, כך סיפרו הנוסעים, לא הוצע להם שום משקה או כריך.
המקרה אירע ביום חמישי ומאז חברת וולינג איירליינס לא הוציאה הודעה רשמית בנדון, אך כן הגיבה בנושא בשרשור בטוויטר וכתבה: "ב-21 ביולי 2022 אש קטנה פרצה בטיסה מספר VY8745 שהייתה אמורה להמריא משדה התעופה אל-פראט בברצלונה לברמינגהם. הצוות פעל לפי נהלי הבטיחות באופן מיידי וכל הנוסעים והצוות פונו מהמטוס".