2 צפייה בגלריה
נוסע עם עודף משקל
נוסע עם עודף משקל
נוסע עם עודף משקל. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שקילה בהפתעה: חברת התעופה הלאומית של ניו זילנדית, אייר ניו זילנד, החלה בפרויקט מדידה שנועד להעריך את המשקל הממוצע של הנוסעים שלה ושל הכבודה שלהם. לצורך כך, נוסעי החברה בטיסות בינלאומיות, שיסכימו לכך, יישקלו בנמל התעופה לפני ההמראה.
מדובר למעשה ביישום הנהלים של רשות התעופה האזרחית בניו זילנד אשר דורשת כי אחת לחמש שנים יבוצע סקר מסוג זה. הנתונים יאפשרו לחברת התעופה להתייעל בכל מה שנוגע לחישוב משקל המטוס בטיסות השונות, מה שמשפיע באופן ישיר על צריכת הדלק.
בחברת התעופה מדגישים שהשקילה היא בטיסות בינלאומיות שממריאות מניו זילנד בלבד. נוסעים שיהיו מעוניינים להשתתף בסקר פשוט יתבקשו לעלות על משקל בשדה התעופה לפני הצ'ק אין. התוצאה תועבר למחשב ללא נתונים מזהים. במקביל, גם הכבודה תישקל ונתוניה יעברו גם הם למאגר הממוחשב.
2 צפייה בגלריה
מטוס אייר ניו זילנד
מטוס אייר ניו זילנד
מטוס של חברת אייר ניו זילנד
(צילום: shutterstock)
בחברה ציינו כי הם מתכוונים לשקול 10,000 נוסעים וצופים שיידרשו לכך חמישה שבועות.
בסקר הקודם שהחברה ביצעה בפרויקט המדידה עבור טיסות פנימיות, בשנת 2021, נוסעת בשם הילארי בארי צייצה בטוויטר: "אומייגד, אייר ניו זילנד הודיעו הרגע לכל מי שבטרמינל על סקר שהם עושים לבדיקת משקל הנוסעים והמזוודות שלהם. זה לא מביך בכלל!".

על אף שהיא כתבה את הדברים בהומור ועם אימוג'י צוחק, החברה בחרה להגיב לה ברצינות, ולהסביר: "זו דרישה רגלטורית לבצע סקר שבודק את משקל הנוסע והכבודה הממוצעים, והיא תקפה גם לצוותים שלנו. כל המידע הוא אנונימי לחלוטין כך שאין מה להיות מובכת! ההשתתפות לא חובה, אבל אנחנו מעריכים את הלקוחות שבוחרים להשתתף ולעזור לנו".
בארי השיבה: "אין בעיה, שמחתי לעשות את זה, ואני אסירת תודה שהתצוגה הדיגיטלית לא הייתה גלויה".