מנכ"ל ענקית הלואו-קוסט האירית ריינאייר, מייקל או'לירי, אמר כי ייתכן שהחברה לא תחזור לפעול בישראל גם לאחר שגל האלימות הקשור למלחמה בעזה ידעך, זאת משום שלטענתו רשויות התעופה בישראל "מורחות" את החברה.
2 צפייה בגלריה
מטוס של ריינאייר
מטוס של ריינאייר
מטוס של ריינאייר
(צילום: shutterstock)
"אני חושב שיש סבירות אמיתית שלא נטרח לשוב לישראל... כשהאלימות הנוכחית תדעך", אמר אולירי לעיתונאים בדבלין. לדבריו, ריינאייר מתנגדת לעובדת שנמל התעופה בן גוריון מחייב אותה בתעריף גבוה עבור שימוש בטרמינל המרכזי (3) בזמן שהטרמינל לטיסות לואו-קוסט, טרמינל 1, סגור בשל סיבות ביטחוניות. יודגש כי בניגוד לדבריו, טרמינל 1 נפתח לפעילות בתחילת חודש אוגוסט.
"אלא אם הישראלים יתאפסו על עצמם ויפסיקו למרוח אותנו, בכנות, יש מקומות אחרים באירופה שנוכל לצמוח בהם הרבה יותר", אמר מנכ"ל חברת התעופה.
בחודש מאי אמר אולירי כי החברה "מאבדת סבלנות" נוכח השיבושים הביטחוניים בנתב"ג, וכי ייתכן שתבחן העברת מטוסים ליעדים חלופיים. הדברים נאמרו לאחר שריינאייר, כמו חברות תעופה זרות רבות אחרות, הפסיקה לטוס לנתב"ג לאחר פגיעת הטיל החות'י בנמל התעופה בחודש מאי.
"אני חושב שגם אנחנו מאבדים סבלנות כלפי ישראל... הטיסות אל ומנתב"ג," אמר אז המנכ"ל האירי בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום הדו"חות השנתיים של החברה. "בכנות, אם השיבושים האלה יימשכו, עדיף לנו להעביר את המטוסים הללו למקום אחר באירופה".
2 צפייה בגלריה
מייקל אולירי
מייקל אולירי
מייקל אולירי, איבד את הסבלנות לישראל
(צילום: shutterstock)
ריינאייר, נזכיר, הפסיקה את טיסותיה לישראל באוקטובר 2023 בעקבות פרוץ המלחמה. בפברואר 2024 החברה חידשה את טיסותיה לנתב"ג, אך הפסיקה אותן שוב בסוף אותו חודש עקב מחלוקת על שימוש בטרמינל 1, שנסגר זמנית, מה שחייב את ריינאייר לפעול מטרמינל 3 היקר יותר.
בסוף חודש מרץ האחרון ריינאייר חידשה את טיסותיה לישראל, עם טיסה מבאדן-באדן (גרמניה) לנתב"ג. החברה תכננה להפעיל קווים מ-22 ערים ב-12 מדינות אירופיות, אך בתחילת מאי, כאמור, הפסיקה שוב את פעילתה בעקבות פגיעת הטיל הבליסטי, והודיעה כי לא תשוב לפעול בישראל לפני 25 באוקטובר, לכל המוקדם.