חברת התעופה הפינית פינאייר החלה להפעיל טיסות ישירות משדה התעופה רמון, ובקרוב חברות תעופה אירופאיות נוספות יצטרפו אליה. שדה רמון, שהפעילות האווירית שבו מורכבת ברובה המוחלט מטיסות פנים, מתחיל לאט-לאט להפעיל גם טיסות בינלאומיות. מדובר עדיין בקנה מידה קטן ביותר ומשתנה בהתאם לעונות השנה.
מוקדם יותר השנה, בחודש אפריל, הופעלו מהשדה הדרומי כמה טיסות מאירופה לפרק זמן קצר, ובסוף חודש אוגוסט חברת ארקיע הפעילה מספר מצומצם של טיסות לקפריסין ולגאורגיה. הייתה כוונה של חברות תעופה טורקיות להשיק קווים בין רמון לטורקיה, אך בפועל התכניות האלה לא התממשו.
עכשיו, כאמור, מגיע תור הפינים שהחלו אתמול (יום ג') להפעיל טיסות בקו בין הלסנקי לאילת. הקו הזה פעל לאחרונה ב-2020, קצת לפני פרוץ מגיפת הקורונה. בחברה מקווים למשוך לאקלים החם ולמזג האוויר האילתי את הנוסעים הפינים שירצו לנפוש באזור חם. בשלב זה הטיסות יימשכו עד לחודש מרץ, דבר שייתן למעשה גם אפשרות לנוסעים ישראלים לטוס לפינלנד וליהנות מהחורף הפיני בחיפוש אחר אורות הצפון. מדובר בטיסה שבועית שיוצאת בימי שלישי ומבוצעת במטוס איירבוס A321.
3 צפייה בגלריה
מטוס של חברת פינאייר בשדה רמון
מטוס של חברת פינאייר בשדה רמון
מטוס של חברת פינאייר בשדה רמון
(צילום: רשות שדות התעופה)
3 צפייה בגלריה
הלסינקי, פינלנד
הלסינקי, פינלנד
הלסינקי, פינלנד
(צילום: shutterstock)
במקביל להגעת הפינים, נערכים ברמון לתחילת הטיסות של חברת וויזאייר שהודיעה כי תפעיל טיסות לרומא ולווינה החל מחודש דצמבר.
בנוסף אליהם, גם חברת טראנסאוויה החלה להפעיל טיסות ישירות לנמל התועפה אורלי שבפריז.
לשדה התעופה רמון צפוי להיכנס בקרוב גם שחקן משמעותי נוסף, ענקית הלואו-קוסט ריינאייר שאמורה להודיע בקרוב לאיזה יעדים תפעיל טיסות מרמון ובאיזו תדירות.
למי שבוחר להגיע לטוס משדה התעופה רמון יש כמה יתרונת. בשדה התעופה יש חניה בחינם לכל אורך השהות של הנוסעים בחו"ל, כמו כן הדרישה היא להתייצב רק שעתיים בלבד לפני ההמראה. בשדה פחות עמוס מאשר בנתב"ג, ובדרך כלל הטיסות ממנו זולות יותר, אם כי מעט יותר ארוכות מאלו שממריאות מנתב"ג.
3 צפייה בגלריה
שדה תעופה רמון
שדה תעופה רמון
שדה רמון
(צילום: רז גליל)

מנכ"ל ארקיע: "לא נוכל להתחרות בחברות הזרות שמקבלות סבסוד מהמדינה"

חברת ארקיע הייתה החברה הישראלית היחידה שהפעילה השנה טיסות בינלאומית מרמון, אבל כרגע אין צפי לקיום פעילות בינלאומית נוספת של החברה מרמון.
מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ אמר בשיחה עם ynet: "ארקיע הייתה החברה הישראלית הראשונה שהפעילה שתי טיסות במהלך אוגוסט לבטומי וללרנקה בשתי טיסות שבועיות. לשמחתנו הטיסות היו בתפוסות טובות. נשמח לשוב ולהמשיך להפעיל טיסות, אבל לא נוכל להתחרות בחברות הזרות שמקבלות סבסוד מהמדינה לטובת הבאת תיירים לישראל שברובם לא נשארים באילת. יש לזכור שנתיב הטיסה ארוך יותר מרמון לכל יעד היוצא מישראל. ארקיע היא חברה המטיסה ברובה ישראלים. אם רוצים להפעיל את השדה, גם בתקופת החורף, רצוי שהמדינה תשקול לתעדף חברות ישראליות בדמות סבסודים ואגרות אפס, כפי שמקובל בשדות תעופה דומים אחרים בעולם".