טייסים של חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס ננעלו מחוץ לתא הטייס. למרבה המזל, האירוע התרחש על הקרקע לפני שהטיסה המריאה – אחרת התוצאות היו יכולות להיות הרסניות.
תחילתו של הסיפור המוזר ביום רביעי שעבר עת התחילו הנוסעים בטיסה פנימית מסקרמנטו לסן דייגו לעלות למטוס. באותו הטייסים עדיין לא היו במטוס. אחד הנוסעים ניגש לתא השירותים הקדמי שממוקם בצמוד לתא הטייס. לפי דיווחים שונים, כאשר הנוסע פתח את דלת השירותים הוא טרק בטעות את דלת תא הטייס.
הציוץ שתיעד את הטייס נכנס מהחלון

לדלת של הקוקפיט, נסביר, יש מנגנון נעילה מכני וברגע שהיא נסגרת עם נעילה אי אפשר לפתוח אותה מבחוץ, למעט אם מפרקים אותה לחלוטין בהליך מורכב שלוקח זמן רב ומבוצע על ידי אנשי תחוזקה מוסמכים לכך. כשהטייסים הגיעו למטוס הם הבינו שאין להם גישה ל"משרד" שלהם, אך זמן קצר לאחר מכן התברר שאחד החלונות בתא הטייס נותר פתוח, וכאן הסיפור קיבל תפנית נוספת.
אנשי שירותי הקרקע הביאו גרם מדרגות נייד וכיוונו אותו לגובה של החלון, ומשם הטייס פשוט זחל פנימה אל הקוקפיט. מאותו הרגע הכל התנהל כשורה ובסך הכל נרשם עיכוב מזערי של שמונה דקות בהמראה.
נוסע שהיה בשדה התעופה והמתין לטיסה הבחין במתרחש מהטרמינל וצילם את הרגע שבו הטייס זחל פנימה לתא הטייס. הנוסע, שמעיד על עצמו כנוסע מתמיד, פרסם את התמונה בטוויטר, תייג את חברת התעופה וכתב: "זאת לא בדיחה, נוסע סגר את דלת תא הטייס והיא ננעלה. הטייס נאלץ לזחול דרך החלון כדי שנוכל לעלות". נציג של חברת התעופה הגיב לציוץ: "ובכן זה בהחלט דבר שלא רואים בכל יום"
דלתות של תא טייס לא נפתחות מבחוץ וכדי להיכנס צריך או לבקש מהטייסים לפתוח או להקיש קוד, וגם אז הטייסים צריכים לאשר את פתיחת הדלת. בחלק מהמטוסים קיימת מערכת פתיחה אוטומטית שאמורה לאפשר גישה מבחוץ בזמן טיסה למקרי חירום שבהם הטייס או הטייסים שבקוקפיט איבדו את ההכרה או לא מתפקדים מכל סיבה שהיא. גם כשמערכת זו קיימת, הטייסים צריכים להפעיל אותה מראש, ויכולים לבטל את אפשרות הפתיחה בכל עת.