8 צפייה בגלריה
כך תיראה בעתיד טיילת יגאל אלון בטבריה
כך תיראה בעתיד טיילת יגאל אלון בטבריה
כך תיראה טיילת יגאל אלון בטבריה לאחר השיפוץ
(דרמן ורבקל אדריכלות)
הממשלה אישרה היום (יום א') 87 מיליון שקלים לשדרוג ולפיתוח הטיילת וקו החוף בטבריה ובאיגוד ערים כינרת. ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "חשוב לנו לשקם את נזקי הסופה מלפני מספר שבועות. פיתוח ושדרוג הטיילת וקו החוף יחזקו גם את טבריה תיירותית, ויביאו למינוף כלכלי של העסקים באזור".
בחודש מאי האחרון סופה חזקה גרמה לנזק רב לעיר טבריה, בעיקר לטיילת המפורסמת בעיר ולחופים הדרומיים סביב הכינרת. כעת, ואחרי הערכת נזקים של מיליוני שקלים, נראה שיש לטבריינים סיבה לחייך.
משרד התיירות יחד עם משרד הפנים ומשרד ראש הממשלה הביאו היום לאישור הממשלה החלטה משותפת לטובת פיתוח תשתיות תיירותיות בעיר בשילוב סיוע וטיפול בנזקי הסופה בטבריה. זאת במטרה לקדם מהר ככל האפשר את החזרת הטיילת והחופים לשימוש הציבור והתיירים. וכאמור, ההחלטה אושרה.
אלו עיקרי ההחלטה:
1. שיקום ופיתוח המרחב התיירותי לרבות שדרוג ופיתוח כולל של טיילת יגאל אלון וקו החוף, תוך התאמת העבודות למשבר האקלים והתמודדות עם מזג אוויר קיצוני, ושיקום נזקי הסערה, בסך של 81 מיליון שקלים.
2. סיוע מיידי להתמודדות עם נזקי הסערה הישירים בתשתיות התיירותיות הציבוריות בעיר טבריה, כולל ניקוי החופים והסחף, חיזוק מעקות, תיקון מרצפות וכיו"ב, על מנת לאפשר את המשך השימוש בהם ולהשיבם למצב ראוי, בסך של 3.5 מיליון שקלים.
8 צפייה בגלריה
נזק בטיילת בטבריה בעקבות רוחות
נזק בטיילת בטבריה בעקבות רוחות
הטיילת הטבריינית לאחר הסופה השנה
8 צפייה בגלריה
נזק בטיילת בטבריה בעקבות רוחות
נזק בטיילת בטבריה בעקבות רוחות
נזק של מיליוני שקלים
8 צפייה בגלריה
נזקי הסופה בטבריה
נזקי הסופה בטבריה
מרצפות נתלשו בטיילת העיר
(צילום: אפי שריר )
3. סיוע מיידי להתמודדות עם נזקי הסערה הישירים בחופים באיגוד ערים כנרת שניזוקו בסערה גם כן, בסך של 2 מיליון שקלים.
4. היערכות להגנה על אזור הכנרת, הטיילת והחופים, מפני נזקים במצבי קיצון עתידיים, באמצעות הקמת תחנת מדידה מטאורולוגית והצבת מד גלים, שיוכלו להתריע מבעוד מועד על אירועים כאמור, בסך של כ-0.5 מיליון שקלים.
5. ליווי ביצוע הפרויקט על ידי פרויקטור ייעודי לתכנית כדי להבטיח את ההתקדמות וההצלחה של המהלך וההשקעה הממשלתית.

המשך קו חידוש עיור הנופש הצפונית

לפני שנה בדיוק דיווחנו על החידושים הצפויים לקרות בעיר, החל מבניית הטיילת יגאל אלון ועד בניית מלונות פאר ואירוח של תחרויות ספורט בינלאומיות. ומאז, נראה שהרוב אכן קרה מלבד אותו שיפוץ של הטיילת שנתקע מספר פעמים.
8 צפייה בגלריה
גלי כנרת
גלי כנרת
האם נראה בקרוב שינוי מהותי בעיר הנופש הצפונית?
(צילום: שירי הדר)
אל טבריה נוהגים להגיע בשנים שלפני הקורונה בין מאות לאלפי תיירים מכל העולם: מצליינים שבאים למקומות ההיסטוריים סביבה ועד לתיירים שמבקשים לבלות בעיר ששוכנת על הימה המתוקה היפה בישראל עם הערך הדתי וההיסטורי שלה. כל זה נגדע בבת אחת ועדיין לא נראה שיחזור לעצמו בעתיד הקרוב. ב-2019 הגיעו לעיר כ-1,500 תיירים מהעולם.

"טבריה תהפוך לעיר תיירותית מרכזית בישראל"

"טבריה תמיד היתה עיר תיירות והגיע הזמן להשיב לה את היכולת לארח המוני תיירים שיכניסו כסף רב לעיר ולמדינה", אמר שר התיירות, יואל רזבוזוב והוסיף: "יתרה מכך, מהרגע הסופה היה ברור שעלינו לסייע מהר ככל שאפשר ולא להשאיר את טבריה לבד ועם הנזקים – וכך עשינו.
"יחד עם שרת הפנים איילת שקד, אנו מעבירים החלטת ממשלה לשיקום ופיתוח התיירות בטבריה. אנחנו צריכים להכין את טבריה כמה שיותר מהר לקראת עונת התיירות, כדי להחזיר לתושבי העיר ולבעלי העסקים בטבריה את פרנסתם".
8 צפייה בגלריה
הדמיית הטיילת המחודשת
הדמיית הטיילת המחודשת
הדמיית הטיילת המחודשת
(דרמן ורבקל אדריכלות)
8 צפייה בגלריה
חידוש הטיילת המפורסמת בטבריה
חידוש הטיילת המפורסמת בטבריה
חידוש הטיילת המפורסמת בטבריה
(דרמן ורבקל אדריכלות)
שרת הפנים, איילת שקד אמרה כי הטיילת של טבריה שחלקים ממנה נחרבו בסופה - ישופצו. "בזכות התכנית נזכה כולנו, טבריינים ותיירים, ליהנות מטיול נעים לאורך חופי הכנרת וטבריה היפה", כך שקד.
יו"ר הועדה הממונה וראש העיר בפועל, בועז יוסף מסר: "זהו אירוע מכונן וחשוב בתולדות טבריה. אין ספק שהחלטת הממשלה תביא לשינוי משמעותי באזור התיירותי בעיר ויהפוך את טבריה לעיר תיירותית מרכזית במדינת ישראל. אני מברך ומוקיר תודה. אין ספק שאירוע זה מחייב את ברכת 'שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'".