בימים האחרונים שבו ועלו ברחבי הרשת תיאוריות קונספירציה בנוגע לשובלים הלבנים שמטוסים משאירים מאחוריהם בשמיים. כמובן שלא מדובר בריסוס או בקנוניה אחרת, אלא בפסי התעבות שהם בעצם אדי מים.
2 צפייה בגלריה
מטוס משאיר מאחוריו שובל של פסי התעבות
מטוס משאיר מאחוריו שובל של פסי התעבות
מטוס משאיר מאחוריו שובל של פסי התעבות
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
מטוסים משאירים שובל לבן בשמיים
מטוסים משאירים שובל לבן בשמיים
פסי התעבות כפי שצולמו שלשום במרכז הארץ
(צילום: אסף רוזן)
הקברניט אלון פרג אמר בשיחה עם אולפן ynet כי אכן אנשים מדברים איתו הרבה על הנושא. "בגבהים שבהם טסים מטוסי נוסעים, ולפעמים גם מטוסים צבאיים, הטמפרטורה החיצונית מאוד נמוכה, בסביבות מינוס 50 מעלות", הסביר פרג. "בגובה הזה יש טיפות מים שנמצאות בקירור יתר, כלומר הטיפות נמצאות בטמפרטורה מאוד נמוכה, אבל לא הצליחו להתגבש לאדי מים, ואז כשעובר מטוס ומכניס אנרגיה לסביבה הזו, וגם מכניס אדי מים כי חלק מהשריפה של הדלק במנוע יוצר פליטה של פחמן דו-חמצני ואדי מים – כל אלה הופכים לענן, זה בעצם ענן רגיל שנוצר בבת אחת בגלל האנרגיה שהמנוע מכניס, ורואים את הענן הזה".
הקברניט פרג הוסיף והסביר מדוע הפסים נראים שונה מעת לעת. "זה תלוי בזרמים שיש בגובה ובטמפרטורה המדויקת ובכמות הלחות, כמה הפסים האלה נשארים, וזה קצת שונה מיום ליום, לפעמים זה קורה בגבהים שונים. למטוסים צבאיים, אגב, הפסים האלה מהווים מטרד לא קטן כי זה מסגיר אותך ואפשר לראות את המטוס מרחוק".
ולאחר שהבהרנו את העניין הזה, אתם מוזמנים להאזין לפודקאסט שהקלטנו בנושא תיאוריית קונספירציה אחרת - הלא היא תיאוריית העולם השטוח. מיעוט של אנשים בארץ ובעולם ממשיכים להאמין כי הארץ שטוחה וכל ניסיון לשכנע אותם אחרת, נענה ברצף של טיעונים עיקשים ומופרכים. מה עומד מאחורי התופעה הזו? כיצד היא התחילה בעידן המודרני ומדוע היא רק ממשיכה להתפשט? האם מדובר ברצון להשתייך לקהילה, בניסיון למרוד במדע או באמונה כנה? ומה אפשר לעשות בנידון, אם בכלל? האזינו והפיצו!