עוד שתי חברות תעופה זרות הודיעו היום (א') על חידוש הטיסות לישראל לאחר שהפסיקו בחודש אוקטובר לטוס לנתב"ג בשל המלחמה.
חברת התעופה הקפריסאית טוס איירווייז הודיעה כי תחדש את הטיסות החל מ-25 בינואר, בימים ראשון, שני וחמישי, ובהמשך ככל הנראה תוגבר התדירות לטיסה יומית. הטיסות יופעלו על ידי מטוסי איירבוס A320.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת טוס איירווייז
מטוס של חברת טוס איירווייז
מטוס של חברת טוס איירווייז
(צילום: shutterstock)
פיליפ סונדרס, סמנכ"ל המסחר הראשי של טוס, אמר כי תל אביב היא אחד מהשווקים החשובים ביותר של החברה. "תמיד היינו מחויבים לשרת את תל אביב ולחדש את הטיסות כשהתנאים יאפשרו ובהקדם", מסר סונדרס.
בהודעת החברה נמסר עוד כי "טוס איירווייז תכריז על תעריפים ומבצעים מיוחדים לכבוד חידוש הטיסות ותבחן באופן אקטיבי את המצב במטרה להגדיל את התדירות בין תל אביב ללרנקה וגם על מנת לחדש בהקדם אפשרי טיסות ליעדים נוספים כמו מתל אביב לפאפוס בקפריסין ומתל אביב לפרבזה-לפקדה ביוון".
כמו כן, לוט פוליש איירליינס, חברת התעופה הלאומית של פולין, הודיע על חידוש הטיסות לישראל החל מ-28 בינואר. בשלב הראשון החברה תפעיל ארבע טיסות שבועיות עד ל-17 בפברואר, ולאחר מכן תפעיל טיסה יומית.
היום (א') יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-25,400 נוסעים ב-149 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. סך הכל ייצאו היום כ-13,700 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ויכנסו לישראל כ-11,700 נוסעים.

מי טס לנתב"ג? תמונת מצב

בשבוע שעבר חזרו לטוס לישראל החברות לופטהנזה, סוויס ואג'יאן איירליינס. אוסטריאן איירליינס תחדש ביום שלישי את טיסותיה לנתב"ג, ואייר פראנס תחדש את הקו לישראל ב-24 בינואר. החברות הללו חוברות לחברת טרום הרומנית שכבר שבה החודש לפעילות בנתב"ג ולחברות פליי דובאי, רד ווינגס, אזימוט, אתיופיאן, אייר זינה, איתיחאד איירווייז, הייסקאי, אוזבקיסטן איירווייז והיינאן איירליינס.
חלק מאותן חברות המשיכו להפעיל את הקווים לישראל, וממנה לאורך כל המלחמה. בהמשך החודש צפויות לחזור לפעילות בישראל חברות תעופה נוספות ובכללן טראנס אוויה (לצרפת), בלו בירד (לפראג), בולגריה אייר (לסופיה) וחברת וויולינג.