4 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג בספטמבר
(צילום: שירי הדר)
אם נדמה לכם שרוב האנשים שאתם מכירים טסו לאחרונה לחו"ל, זה לא במקרה: במהלך חודש ספטמבר עברו בנתב"ג 2,119,000 נוסעים, זאת לאחר שבחודש אוגוסט עברו בשדה 2,353,000 נוסעים. כך על פי דו"ח שפרסמה הבוקר (יום ג') רשות שדות התעופה. שיא ההמראות, 260 במספר, נרשם ב-22 בספטמבר, יום חמישי, רגע לפני סוף שבוע ארוך וחג. בחודש אוקטובר כבר עברו בשדה מעל למיליון ו-84 אלף נוסעים, כאשר הצפי ברשות הוא כי גם חודש זה יסתיים עם מעל ל-2,150,000 נוסעים שיבקרו בשדה.
על פי דו"ח רשות שדות התעופה, היעדים המובילים בקרב הישראלים בחודש שעבר היו טורקיה, יוון, ארה"ב, איטליה ואנגליה. כמעט 14% מכלל הנוסעים בספטמבר נסעו לטורקיה שבה בילו על פי הנתונים כ-282 אלף ישראלים. אחריה ניצבת יוון עם כ-233 אלף נוסעים שפקדו את האי השכן. מדובר בעלייה חדה של כ-189% יחסית למספרים מהתקופה המקבילה אשתקד.
ארה"ב הייתה, כאמור, היעד השלישי בעדיפותו עבור הישראלים בתקופת החגים כאשר 173 אלף נוסעים טסו מערבה מעל לאוקיינוס. מי שסוגרות את החמישייה הראשונה הן איטליה ואנגליה שאליהן נסעו קצת מעל למאה אלף ישראלים.

4 צפייה בגלריה
קו החוף של אנטליה
קו החוף של אנטליה
אנטליה, טורקיה
(צילום: shutterstock)
חברת אל על ממשיכה להוביל בכמות הנוסעים שטסו עימה גם בחודש ספטמבר. למעשה, מעל ל-21% מכלל הנוסעים מהשדה טסו עם חברת התעופה הלאומית. אחריה אפשר למצוא את חברת הטיסות המוזלות וויזאייר וכן את טורקיש איירליינס וענקית הלואו-קוסט ריינאייר.
מבט מעמיק על הדו"ח מגלה גם אלו יעדים שהיו פופולריים עבור הישראלים רק לפני שנה הפכו ב-2022 לפחות אטרקטיביים. כך לדוגמה איי סיישל, שאליהם נהרו הישראלים בראשית השנה העברית שעברה, רשמו השנה ירידה של 30% בנסיעות, כך גם צ'כיה שספגה ירידה של מעל ל-20% בכמות הנוסעים לעומת ספטמבר שעבר.
הבוקר למעשה נכנסו בשדה לעונת החורף, כאשר לאחר אוקטובר, שעוד צפוי להיות יחסית עמוס בשל חופשת סוכות, הצפי הוא ל-1.4 מיליון נוסעים בחודש נובמבר ומאה אלף יותר בחודש דצמבר.
גורם בכיר ברשות שדות התעופה אמר הבוקר ל-ynet כי הרשות משלימה בימים אלו את מבצע גיוס העובדים לביטחון בשדה, וכך גם עושות חברות שירותי הקרקע שכזכור מספקות שירותים לכלל החברות והיו בבעיית גיוס עובדים חדשים מאז החזרה מהקורונה, דבר שהוביל לזמן המתנה ארוך יותר בעיקר באיסוף המזוודות. הגורם הוסיף ואמר כי "בחודש האחרון הצלחנו להוריד באחוזים גבוהים את זמן ההמתנה בתחנות השירות ולצמצם למספרים בודדים את היקף המזוודות הנשארות בארץ".
4 צפייה בגלריה
נתב"ג טרמינל 3 תורים צ'ק אין המראות
נתב"ג טרמינל 3 תורים צ'ק אין המראות
בנתב"ג מתכוננים כעת לחורף
(צילום: שירי הדר)

הישראלים חזרו לסיני

בתוך כך, הרשות פרסמה כי למעלה מ-200 אלף ישראלים עברו במעבר בגין (טאבה) במהלך חגי תשרי. בראש השנה עברו 48,286 נוסעים - 14 אלף יותר מאשר בשנת 2019 (לפני הקורונה). ביום כיפור עברו 22,524 נוסעים - 3,000 יותר מאשר ב-2019.
4 צפייה בגלריה
אחד החופים בדהב
אחד החופים בדהב
דהב, סיני
(צילום: shutterstock)
הצימאון הישראלי לשקט של טאבה הוביל לכך שבמהלך חול המועד סוכות חלפו במעבר טאבה 109,435 נוסעים - 13 אלף יותר מאשר ב-2019.