2 צפייה בגלריה
מטוסים של קתאי פסיפיק בנמל התעופה בהונג קונג
מטוסים של קתאי פסיפיק בנמל התעופה בהונג קונג
מטוסים של קתאי פסיפיק בנמל התעופה בהונג קונג
(צילום: shutterstock)
טייסים של חברת התעופה קתאי פסיפיק, שבסיס פועלה בהונג קונג, מתרעמים על תנאי בידוד בלתי אפשריים שנכפים עליהם. בכתבה שפורסמה ב-BBC סיפר אחד מהטייסים כי רק בשנה האחרונה שהה 150 ימים בבידוד. טייסים ודיילים שנמצאים חיוביים לקורונה מועברים לבידוד במתקן מיוחד בשם Penny's Bay centre, שם התנאים קשים.
"שמו אותי בחדר שמזכיר בידוד בבית כלא", סיפר אותו טייס, "לא ראיתי אור שמש או צמחיה כלשהי". האוכל נשלח אליו לחדר ולא הייתה לו אפשרות לעזוב את המקום. "כמעט בוודאות אתפטר באביב הקרוב", סיכם, "גם אם זה אומר שאעזוב בלי עבודה אחרת ובחוסר וודאות".
חדר במתקן הבידוד, כפי שפורסם בכתבה של רשת BBC

מדיניות הקורונה בהונג קונג נוקשת במיוחד, זאת על אף העובדה שמספר מקרי ההדבקה נמוך יחסית כבר חודשים ארוכים. המדיניות באזור המנהלי המיוחד של הרפובליקה העממית של סין היא בקו אחיד עם מדיניות ששואפת ל"אפס הדבקה" כפי שנהוג בסין כולה.
כל הנכנסים לעיר בטיסות בינלאומיות מחויבים לבצע בדיקת קורונה. גם אם התוצאה שלילית הנוסעים ואנשי הצוות משוחררים לבידוד בבית או במלון ולאחר מכן נדרשים לבצע בדיקה נוספת בתום שלושה ימים מהבדיקה הראשונה. אם התשובה חיובית אז הנדבק או הנבדקת נשלחים או לבית חולים או למתקן בידוד ממשלתי, כמו Penny’s Bay הידוע לשמצה, היכן שנטען כי מכניסים אנשים לחדרים צפופים עם מעט או בכלל בלי לראות אור שמש.
במקרים מסוימים גם בני משפחות של אותם אנשים שנדבקו צריכים להיכנס לאותו המתקן, כולל ילדים ונשים בהיריון. "80 אחוז ממי שיצא לי לטוס איתם כבר מחפשים חברות תעופה אחרות לעבוד בהן", סיפר טייס אחר בריאיון ל"אינדיפנדנט" הבריטי, "זה כל מה שאנחנו מדברים עליו".
דובר מטעם חברת התעופה מסר ל-BBC: "הבטיחות והבריאות של הנוסעים, הצוותים והעובדים שלנו היא בעדיפות הגבוהה ביותר מבחינתנו. אנחנו מזכירים לצוותים שלנו באופן קבוע את החשיבות בהקפדה על הנחיות הקורונה גם בהונג קונג וגם בטיסות בינלאומיות. כל טייס שמרגיש שאינו כשיר לטוס מכל סיבה יכול לעדכן את ההנהלה, וזאת מבלי שעבודתו תהיה בסכנה. העובדים מוגנים כחוק במסגרת זכותם להודיע שאינם כשירים לטוס".
2 צפייה בגלריה
הונג קונג סין
הונג קונג סין
הונג קונג
(צילום: shutterstock)
טייסים רבים מסביב לעולם מביעים סולידריות עם טייסי קתאי פסיפיק. איגוד הטייסים של ברית One World פרסם הודעת תמיכה ובה כתב כי הוא, "מביע את דאגתו נוכח תנאי העבודה הבלתי אפשריים של טייסי קתאי פסיפיק מאז פרוץ משבר הקורונה. טייסי החברה מתמודדים עם הנהלה עוינת שגורמת לאווירה רעילה בתחום. ב-15 החודשים האחרונים הנהלת קתאי פסיפיק הטילה על הטייסים הסכם של 'תחתום או תפוטר'. צוותי האוויר וגם בני משפחותיהם מתמודדים עם תנאי בידוד קשוחים במיוחד.
"ההנהלה מסרבת לאפשר לטייסים לראות את בני משפחותיהם מחוץ להונג קונג, ויש לכך השלכות שליליות על הבריאות הנפשים שלהם. לצערנו, אנו לא רואים איך המצב ישתפר בהמשך ולכן אנו פונים מכאן לחברות התעופה ומעודדים אותן לגייס טייסים מקתאי פסיפיק בכל הזדמנות".
גם איגוד הטייסים הישראלי פרסם ציוץ תמיכה בטייסים. "ליבנו עם טייסי ודיילי חברת קתאי פסיפיק המגיעים לקצה גבול היכולת", נכתב בציוץ. "בהונג קונג יש מדיניות דרקונית של בידודים לכל נכנס למחוז/עיר, כולל צוותי אוויר. חלק מהטייסים היו בהסגר 150 יום בשנה האחרונה! רבים מדווחים על פגיעה נפשית משמעותית. זה לא יוכל להימשך כך עוד זמן רב".