סיוט באוויר: עשרות נוסעים בטיסה של חברת התעופה הגרמנית קונדור איירליינס סבלו מבחילות, כאבי בטן עזים והקאות בשל מזון מקולקל שהוגש בטיסה ממאוריציוס לפרנקפורט.
1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת קונדור איירליינס
מטוס של חברת קונדור איירליינס
מטוס של חברת קונדור איירליינס
(צילום: shutterstock)
טיסה DE2315 המריאה ביום חמישי לפנות ערב ללא אירועים מיוחדים. כשהמטוס הגיע לגובה שיוט, הטייס הדליק את הנורות שמצביעות כי אפשר לשחרר את החגורה, והדיילת הזכירה כי בשל כיסי האוויר הצפויים בטיסה עדיף להישאר חגורים.
הדיילות החלו לחלק אוכל למחלקת התיירים – לחמנייה עם חמאה וממרח גבינה, סלט קולסלאו ופסטה עם ירקות. הנוסעים התלוננו מיד שהריח והטעם של הפסטה נוראיים. לדברי אחד הנוסעים, הצוות ענה להם ש"הם צריכים לזכור שהם לא יושבים במחלקת עסקים". 45 דקות לאחר מכן יותר מ-70 מ-290 הנוסעים החלו להרגיש בחילה וסחרחורות, וכאבי בטן עזים שלוו מיד לאחר מכן בהקאות בלתי פוסקות.
לדברי נוסעים בטיסה, נוצרו תורים בלתי אפשריים לתאי השירותים במטוס, בעיקר בשל העובדה שבמושבי הנוסעים לא היו שקיות הקאה, והצוות נעלם לחלוטין על אף קריאות לעזרה שנשמעו מכל רחבי המטוס. יותר מכך, גם שהמטוס נחת סוף-סוף בפרנקפורט, וצוותי רפואה המתינו על המסלול, נאלצו הנוסעים החולים להמתין יותר מחצי שעה עד שכל נוסעי מחלקת הביזנס ירדו מהמטוס.
"זו הייתה חרפה", אמר אחד הנוסעים לאחר הנחיתה. "הצוות היה עסוק בעיקר בלשמור על עצמו כדי לא להידבק. הם לא הציעו מים או משהו מלוח. כל המטוס היה מלא בריח של קיא, ובקיא על המושבים ובמעברים. אנשים חזרו אחרי חופשה שבה רבצו בשמש ב-30 מעלות, והם עמדו במעברים חיוורים כמו שלג".
חברת התעופה הגרמנית כבר הודיעה שהיא מודעת להרעלת המזון במטוס וכי היא פותחת בחקירה, אך עם זאת טרחה גם להזכיר שמדובר בקייטרינג שמיוצר במטבח במאוריציוס. הפעם האחרונה שבה התרחש אירוע כזה הייתה ב-1973, כשמטוס של ג'פאן איירליינס בדרכו מאלסקה לפריז נאלץ לנחות בקופנהגן לאחר ש-197 מתוך 344 הנוסעים חלו במהלך הטיסה. לאחר שהתברר כי הסיבה לווירוס הייתה האוכל שאכלו במטוס, הבעלים היפני של שירות הקייטרינג התאבד.