עם הפנים קדימה: תל אביב, שהייתה ערב הקורונה בתקופת שיא של פתיחת מלונות רבים בעיר, לאור מספרי תיירים שרק הלכו ועלו, מתחילה להרים את ראשה בחזרה ואיתה גם בעלי המלונות שחוזרים לפתוח ולבנות בה מלונות חדשים.
היום (יום ב') רשת ישרוטל הכירזה על פתיחת מלון חדש בעיר - פורט טאוור, שמהווה את הסנונית הראשונה מתוך שמונה מלונות חדשים של הרשת שייפתחו רק בתל אביב עד 2024. אחריו יהיה זה מלון אלברטו שייפתח עד סוף השנה. לאחר מכן צפויים להיפתח מלונות ברחוב מונטיפיורי, בדיזינגוף 99, ביפו, ברחוב פינסקר, בבזל ובמגדלי ליאון שעל הטיילת. כך שלבסוף יהיו לרשת עשרה בתי מלון בתל אביב בלבד.
5 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
מתחילה להתאושש: מלונות חדשים בתל אביב
(צילום: shutterstock)

רשת ישרוטל לא לבד

"עד 2030 ייפתחו בעיר תל אביב לפחות 8,000 חדרים שכבר נמצאים בהליכי תכנון ובנייה", מספר ל-ynet אלי זיו, מהתאחדות מלונות תל אביב ומי שכיהן במשך שנים רבות כמנכ"ל התאחדות המלונות בעיר.
לדבריו, אנחנו עוד רחוקים מהביקוש הגבוה ומפתיחת המלונות ההמונית שראינו כאן ב-2019. "אז התיירות בארץ הייתה ברמה של ארבע וחצי מיליון תיירים בשנה, השנה אולי תיגמר עם כשני מיליון תיירים כך שעוד ארוכה הדרך לחזור למה שהיינו", אומר זיו.
כיום יש בתל אביב כמאה בתי מלון, גדולים וקטנים, בוטיקיים ושל רשתות גדולות. "פעם היו נפתחים בעיר רק מלונות גדולים, בשנים האחרונות רואים תנופה של המלונות הקטנים יותר", מתאר זיו ומגלה כי בחודש הקרוב צפוי להיפתח מלון חדש של רשת אטלס, ליד כיכר דיזנגוף.

פעם מסעדה - היום מלון אורבני

בחזרה אל מלון "פורט טאוואר" של רשת ישרוטל. המלון נפתח במקום ששימש בעברו הרחוק כמסעדה איקונית בעיר: "תל אביב הקטנה", שהייתה בבעלות האחים רפי וטדי שאולי שנחשבו לאנשי חיי הלילה בעיר. לאחר הריסתה המקום נותר נטוש, לאחר מכן הוסב לחניון ולפני כשמונה שנים ישרוטל רכשה את הזכויות לבנייה על הקרקע במקום.
כעת במקום חניון באזור הנמל הצפוני, ניצב לו בניין גבוה המכיל 149 חדרים, שתי סוויטות, בריכת שחייה מקורה ועוד.
לפי הרשת, שמכלילה את המלון החדש תחת הקטגוריה שלה: ישרוטל דיזיין - המלון מיועד לאנשי עסקים לתיירים ולישראלים שבאים לחופשה אורבנית.
5 צפייה בגלריה
מסעדת תל אביב הקטנה ב-1975
מסעדת תל אביב הקטנה ב-1975
כך זה נראה ב-1975: "מסעדת תל אביב הקטנה"
(מתוך עמוד הפייסבוק Then and Now Photography אז והיום‏ )
5 צפייה בגלריה
מלון פורט טאוור
מלון פורט טאוור
כיום - מלון אורבני חדש עם נוף לחוף ימה הצפוני של תל אביב
(צילום: ליאור גרונדמן)
"על פי תוכנית הפיתוח שלנו, בחמש השנים הקרובות יוקמו עוד שישה מלונות בתל אביב ועם סיום בנייתם תחזיק ישרוטל ב-1,500 חדרים בתל אביב בלבד", מסר מנכ"ל הרשת, ליאור רביב.
מלבד בריכת שחייה מקורה ומחוממת, יש במלון גם סאונה וחדר כושר צמוד לבריכה, מסעדה, בר ואולם כנסים וחשוב מאוד - חניון ללא תשלום נוסף. הבר ומסעדת המלון נמצאים בקומת קרקע באזור משותף. המסעדה משרתת את אורחי המלון ופתוחה לקהל הרחב. על התפריט אחראי השף יניב לוזון בליוויו של השף איתן מזרחי, שף מלונות תל אביב. ארוחת הבוקר תוגש בסגנון מזנון חופשי וארוחות הצהריים והערב יוגשו על ידי מלצרים בהזמנה מתפריט פתוח.
5 צפייה בגלריה
מלון פורט טאוור
מלון פורט טאוור
בריכה מקורה ומחוממת
(צילום: ליאור גרונדמן)
5 צפייה בגלריה
מלון פורט טאוור
מלון פורט טאוור
הלובי במלון החדש
(צילום: ליאור גרונדמן)
נוסף על כך, בר הקוקטיילים שייפתח כאן יהיה פתוח לאורחים ולקהל הרחב.
חובבי האומנות ייהנו מתערוכת צילומים של האומן, הצלם והאוצר, אלדד רפאלי, בניצוחו של אוצר הרשת שרון תובל. עבודותיו של רפאלי הוצגו באופן רחב במוזיאונים ובגלריות רבים בארץ ובעולם. רפאלי מצלם פרויקטים אומנותיים מורכבים העוסקים בפן האישי, חברתי ופוליטי של החברה הישראלית.
מלון פורט מציג את יצירות האומנות שלו בכל 14 הקומות של המלון, כאשר כל קומה מהווה גלריה בפני עצמה ו-14 הקומות יחד משלימות זו את זו כתערוכה אחת המבטאת שני קונספטים אמנותיים שמשלימים זה את זה - הקונספט המנחה הוא "בין מים לשמים".
המלון עוצב ע"י משרד אדריכלים קליין.

מעל אלף שקלים ללילה

מהרשת נמסר כי לרגל השקת המלון יינתנו 20 אחוז הנחה על מחירי האירוח עד גמר המלאי. כאשר המחיר המוצג לזוג כעת הוא החל מ-850 שקלים ללילה, כולל ארוחת בוקר.
עם זאת, בבדיקה באתר המלון עבור לילה בסוף השבוע הבא 24-25.6.22, המחיר שמוצע הוא 1,246 שקלים ללילה לא כולל ארוחת בוקר. לילה באמצע שבוע, למשל ב-29-30.6.22 יעלה 835 שקלים, לא כולל ארוחת בוקר.
ומה קורה בקיץ? ביולי המחיר קופץ ל-1,063 שקלים, ללילה בסוף שבוע, לא כולל ארוחת בוקר.
בעיה שעלתה במהלך החיפוש באתר היא כאשר מנסים להכניס ילד להזמנה - ראשית, לא ניתן להכניס יותר מילד אחד לחדר וגם לאחר שמוסיפים אותו - מופיעה הודעה שאין תוצאות מתאימות לחיפוש. הבדיקה בוצעה במספר תאריכים שונים.
ברשת נמסר כי כל החדרים זוגיים ולכן זוג הורים המגיעים עם ילד ומעלה ייאלצו לנוסיף עוד חדר להזמנה - לפי כמות הילדים. עובדה שכנראה תסנן את קהל המשפחות ממלון זה.