כחודשיים וחצי לאחר פרוץ המלחמה ולקראת סוף שנת 2023, רשות שדות התעופה פרסמה סקר שמעיד על הגעגועים של הישראלים לטיסות ולנופשים. באופן תמוה, הסקר, שנערך עבור רשות שדות התעופה על ידי מכון שילוב, לא כלל נשאלים ערבים. בהודעת רש"ת נמסר כי "הסקר נערך בשבוע הראשון של חודש דצמבר בקרב 505 גברים ונשים יהודים בני 18 ומעלה במדגם ארצי, אקראי ומייצג של אוכלוסייה זו". בתשובה לשאלת ynet מדוע לא נדגמו גם משיבים שאינם יהודים, נמסר: "רשות שדות התעופה עורכת סקרים ייעודיים בקרב כלל האוכלוסיות בישראל".
מהנתונים עולה כי קרוב למחצית מהנשאלים מתכוונים לטוס לחו"ל בתוך חצי שנה מסיום המלחמה, ומרביתם מתכוונים לטוס לטיול משפחתי. עוד עולה כי מחירי חבילות תיור אטרקטיביים יהוו זרז שיגרום ליותר ישראלים לטוס.
1 צפייה בגלריה
נוסעים עוקבים אחרי העדכונים בלוח ההמראות
נוסעים עוקבים אחרי העדכונים בלוח ההמראות
נתב"ג בימים הראשונים של המלחמה
(צילום: רועי רובינשטיין)
על השאלה "מה הבילוי שהכי חסר לך בתקופת הלחימה" ענו 22% כי הכי חסר להם טיסות לחו"ל. ל-20% הכי חסר נופש בבית מלון, ל-19% חסרה יציאה למסעדה או לבית קפה ול-6% חסרה היציאה לראות סרט בבית קולנוע. בילויים נוספים החסרים למשיבים מפרוץ המלחמה הם אירועי ספורט (5%), בילוי בקניון (4%) ולצאת לראות הצגה (4%). בקרב אלו שנהגו לטוס לפחות פעם בשנה לפני המלחמה – 35% ציינו שטיסות לחו"ל הכי חסרות להם ואילו רק 20% ציינו שחסרה להם חופשה בבית מלון.
66% מכלל הנשאלים ענו כי בכוונתם לטוס בתוך שנה מסיום המלחמה. 85% מאלו שנהגו לטוס לחו"ל לפחות פעם בשנה ענו כי בכוונתם לחזור ולטוס בתוך שנה מסיום המלחמה.
ולאיזו מטרה משיבי הסקר מתכוונים לטוס? 52% מהנשאלים ענו שהם מתכוונים לטוס לטיול משפחתי. 42% מתכוונים לצאת לחופשה עירונית. 42% מעוניינים דווקא בחופשת בטן-גב. 12% רוצים לנסוע לבקר קרובי משפחה בחו"ל ו-6% מתכננים נסיעה עסקית. עוד עולה מהנתונים כי 5% מתכננים לנסוע לחופשת סקי, ככל שהמצב יהיה רלוונטי.