3 צפייה בגלריה
מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"ג
(צילום: shutterstock)
חברת אל על וחברת ישראייר הודיעו כי הן מעדכנות את המדיניות לשינוי כרטיסי הטיסה, זאת בעקבות המצב הביטחוני והמשך ירי הרקטות לעבר ישראל.
בהודעת אל על נמסר כי "לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה וטרם המריאו, כאשר מועד ההמראה הוא עד 11 באוגוסט, ועד בכלל, רשאים לדחות את מועד המראה ללא תשלום דמי שינוי, יחד עם זאת ככל שיהיו הפרשי מחיר תידרש השלמה.
"שינוי מועד נחיתה: לקוחות אשר מימשו צד אחד מתוך כרטיס הטיסה ומעוניינים להקדים את מועד חזרתם לטיסה שמועד המראתה עד 11 באוגוסט, ועד בכלל, רשאים לעשות זאת ללא תשלום דמי שינוי וללא הפרשי מחיר וזאת בכפוף לזמינות מושבים באותה מחלקת שירות.
"ביטול/הקפאה של כרטיס: לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה מסוג לייט רשאים להקפיא את הכרטיס לניצול עתידי בטווח של שנה מיום הנפקתו. לקוחות שרכשו כרטיסי טיסה מסוג קלאסיק ושאר סוגי הכרטיסים פלקס וכו' רשאים להנפיק שובר".
מחברת ישראייר נמסר כי היא מעדכנת את מדיניות השינויים בנתיביים הבינלאומיים ובנתיב לאילת. החברה מאפשרת לכלל הנוסעים שמעוניינים לשנות את טיסתם (הלוך וחזור) פטור מדמי שינוי לטיסות שיחולו בין התאריכים 7 עד 11 באוגוסט. יש לציין כי יגבה תשלום במידה ויהיו קיימים פערי מחיר עבור כרטיס הטיסה בתאריך החדש אותו הלקוח יבחר לממש.
3 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר
(צילום: shutterstock)
עם תחילת הלחימה הוסטה כל תנועת המטוסים המגיעים לישראל ויוצאים ממנה לנתיבים צפוניים. השינויים נעשים בתיאום עם חיל האוויר כדי לאפשר מרחב פעולה בטוח עבור מטוסים אזרחיים וצבאיים והפעלה של סוללות כיפת ברזל באופן שלא יסכן מטוסי נוסעים.
מרשות שדות התעופה נמסר הבוקר כי התנועה האווירית לישראל ומישראל ממשיכה כסדרה. היום צפויים כ-76,700 נוסעים ב-441 טיסות בינלאומיות. בסך הכל ימריאו מנתב"ג 46 אלף נוסעים ב-229 טיסות, וינחתו 36,100 נוסעים ב-212 טיסות. 33,500 מהנוסעים ימריאו מטרמינל 3 ו-7,100 מהנוסעים ימריאו מטרמינל 1. 20 מהטיסות יהיו טיסות מטען ו-39 יהיו טיסות פנימיות לאילת ומאילת. מאז תחילת ההסלמה לא נרשמו עיכובים חריגים או שיבושים בלוח הטיסות.
3 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
נתב"ג, ממשיך לפעול כרגיל
(צילום: יריב כץ)
אתמול (שבת) בוטלה טיסה של חברת דלתא איירליינס לניו יורק, זאת משום שהמטוס לא הגיע כלל לישראל מארצות הברית. מהחברה נמסר שהביטול אינו קשור בהסלמה, אלא לאור מגבלות מזג אוויר שהיו בשדה התעופה קנדי שלא אפשרו למטוס לצאת בזמן.
גם טיסת אמריקן אירליינס לניו יורק בוטלה, אך הטיסה שלהם למיאמי יצאה בזמן. מבירור ראשוני מול חברת התעופה נטען שהסיבה היא "עניין טכני נקודתי בניו יורק ואינו קשור בהסלמה", אך טרם התקבלה תגובה רשמית מטעם החברה לפנייתנו.
גם בחברת יונייטד איירליינס נרשמו ביטולי טיסות לישראל מניו ג'רזי ומשיקגו. נוסעים שפנו ל-ynet במייל האדום סיפרו שנאמר להם בשער העלייה למטוס כי "הטייסים מסרבים לטוס לישראל". שאר הטיסות של החברה מישראל ואליה בוצעות כמתוכנן. תגובת החברה באשר לטענות הנוסעים טרם התקבלה.