2 צפייה בגלריה
אייר אירופה
אייר אירופה
חברת התעופה הראשונה שמוכרת כרטיסי טיסה בצורת NFT
(צילום: יח"צ)
זה היה רק עניין של זמן ועכשיו זה קרה – ה-NFT הגיע לתחום התעופה: חברת התעופה הספרדית אייר אירופה (Air Europa) הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת הבלוקצ'יין TravelX וביחד שתי החברות מציעות למכירה עשרה כרטיסי NFT בעשר מכירות פומביות שנפתחו לקהל הרחב מכל העולם. הראשונה שבהן תיסגר היום (יום ד') בשעה 22:00. לאחר מכן, אחת ל-14 ימים תיפתח מכירה נוספת עד שכל הכרטיסים יימכרו.

כרטיס בביזנס ועוד. מה מקבלים הרוכשים?

ראשית, כמו בכל מכרז, ההצעה הגבוהה ביותר - נכון לשעת סגירת המכרז - היא זוכה. המחיר ההתחלתי הוא 310 מטבעות דולר דיגיטליים USDC, שהם שווי ערך לדולר אמריקאי "רגיל". הזוכים יקבלו כרטיס טיסה במחלקת עסקים בקו מדריד - מיאמי בתאריך 29 בנובמבר, כשלושה חודשים אחרי סגירת המכרז האחרון. אבל כרטיס טיסה מפנק במחלקת עסקים זה לא הדבר היחיד שמקבלים.
בנוסף לכרטיס הטיסה שייקרא, כמתבקש - NFTicket, הרוכשים יקבלו בעלות על יצירות אמנות דיגיטליות של כמה יוצרים ששיתפו את עבודתם עם TravelX, הזמנות אישיות וכרטיסי כניסה לתערוכות אמנות שונות שעתידות להתקיים בארה"ב בחודש דצמבר השנה. וכמובן, את הזכות להיות הבעלים של אחד מעשרת כרטיסי הטיסה בשיטת NFT, שגם זה נכס דיגיטלי בפני עצמו, שניתן יהיה למכור אותו בעתיד.
2 צפייה בגלריה
 כרטיס טיסה NFTicket. הייתם רוכשים?
 כרטיס טיסה NFTicket. הייתם רוכשים?
כרטיס טיסה NFTicket. הייתם רוכשים?
(צילום: shutterstock)
מי שיזכה במכרז יוכל להציג את ה-NFT שרכש ביחד עם כרטיס הטיסה הרגיל, שיונפק עבורו עם הרכישה לאחר הזכייה במכרז.
החברה קיימה אמש (12 באפריל) אירוע למוזמנים בלבד במגדל אייפל כדי "לחגוג את השקת ה NFTikcet". בתום המכירה הפומבית הראשונה יחשפו את המידע על הרכישה הראשונה אי פעם של כרטיס טיסה NFT.
בהצהרה לתקשורת בשם החברה, מסבירים מה עומד מאחורי המהלך הזה: "אנחנו רוצים לתת לנוסעים שלנו הזדמנות להחזיק בעלות על חתיכת היסטוריה תעופתית ולקחת חלק בטיסה הראשונה אי פעם שנרכשת באמצעות הבלוקצ'יין". אמר ברנארדו בוטילה, מנהל השיווק הבינ"ל של אייר אירופה והוסיף: "חדשנות זה משהו שטמוע בדנ"א שלנו. היינו פורצי דרך בהטמעת טכנולוגיות שונות בתחום שלנו וזה לא שונה ממה שאנחנו עושים עכשיו עם ה-NFT, שכנראה יהיה הדבר הבא בעולם התעופה והנסיעות".
זו אומנם הפעם הראשונה שבה מוכרים כרטיסי טיסה NFT אבל החיבור בין עולם התעופה ל-NFT כבר נעשה בצורה מסוימת. אייר בלטיק (airBaltic), חברת התעופה הלאומית של לטביה הייתה חברת התעופה הראשונה שהציעה לקנות כרטיסים באמצעות מטבעות קריפטו. החברה, שבסיסה נמצא בריגה, השיקה מוקדם יותר יצירות NFT - שהן לא כרטיסי טיסה, לכל המעוניין.
גם חברת התעופה האוסטלית קוואנטס (QANTAS) עשתה מהלך דומה. החידוש של אייר אירופה הוא בכך שמדובר בפעם הראשונה שמוכרים כרטיסי טיסה בשיטת הטכנולוגיה NFT.