3 צפייה בגלריה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה
(צילום: גיאודרונס)
ענקית הקרוזים נורוויג'ן קרוז ליין (Norwegian Cruise Line) תצא הלילה בשעה 23:00 להפלגת הבכורה שלה מנמל חיפה. אוניית הנורוויג'ן אפיק (Norwegian Epic) הפכה לראשונה מבין 18 אוניות של החברה שעוגנת בנמל חיפה. הקרוז אליו תצא יהיה בן 11 יום ובמהלכו היא תעגון בקפריסין, ביוון, בטורקיה ובאיטליה.
האירוע החגיגי צוין בטקס החלפת הצלחות המסורתי על גבי סיפון Norwegian Epic. ההפלגה הלילה היא הסנונית הראשונה של פעילות החברה בישראל. במהלך חודש דצמבר 2023 תפעיל נורוויג'ן מגוון הפלגות מישראל בני 10, 11 ו-12 ימים, וכן במהלך החודשים מרץ ואוקטובר 2024, אז תעגון האונייה גם בנמל אשדוד, לפני עצירה בלימסול, ברודוס, בטורקיה, באי פטמוס, בפיראוס, בנאפולי, בליבורנו, בוונציה (טריאסטה), בצ'יוויטווקיה (איטליה) וכן בספליט שבקרואטיה.
ניק ווילקינסון, סגן נשיא אזורי של נורוויג'ן קרוז ליין, אמר: "השוק הישראלי חשוב לנו מאוד, אנחנו שמחים להציע לאורחים שלנו הזדמנות שמסמלת את תחילתה של שותפות ארוכת שנים. אנחנו גם שמחים להודיע כי הספינה החדשה ביותר שלנו במחלקת הפרימה נורוויג'יאן ויווה (Norwegian Viva) תעגון בחיפה ב-2025, מה שמאשרר את החשיבות של השוק הישראלי עבורינו". נורוויג'יאן ויווה תציע, בין היתר, הפלגות מחיפה לאיסטנבול.
3 צפייה בגלריה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה
נורוויג'ן אפיק בנמל חיפה
(צילום: גיאודרונס)
בחזרה לאונייה שעגנה היום בנמל חיפה. מתחם הפרימיום, The Haven, על גבי הנורוויג'יאן אפיק עבר שיפוץ נרחב בסוף שנת 2020, והוא מכיל 75 סוויטות משודרגות ומעוצבות מחדש, כולל מסעדת The Haven, אזור הבריכה והשיזוף. "זו הספינה הראשונה של החברה שהציגה בשנת 2010 את הקונספט היוקרתי של ספינה בתוך ספינה", הסבירו בחברה, "עם שירותים פרטיים וייעודיים לאורחי המתחם ויחידות אירוח יוקרתיות ביותר על הסיפון".

במנו ספנות מתכוננים לעונת 2023

לקראת השנה החדשה פרסמה חברת מנו ספנות את לוח ההפלגות לעונת 2023 שתיפתח בחודש מרץ ותסתיים בסוף נובמבר. בתקופה זו תבצע האונייה קראון איריס 61 הפלגות לשבע ארצות ובסך הכל ל-20 יעדים שונים, בהם גם מרמריס שבטורקיה.
3 צפייה בגלריה
אוניית קראון איריס
אוניית קראון איריס
אוניית קראון איריס
(צילום: מנו ספנות)
הלוח כולל הפלגות של בין שלושה שבעה לילות לאתרי תיירות בים התיכון, סנטוריני, מטאורה, מיקונוס, כרתים, קורפו, רודוס, קונסטנצה שברומניה, דובורבניק וספליט שבקרואטיה, ורנה ובורגס שבבולגריה ועוד. בחלק מההפלגות האונייה תעגון בשבת בנמל היעד עבור קהל שומרי המסורת.
ב"קראון איריס" 11 קומות והיא יכולה להכיל 1,750 נוסעים בחדרים מסוגים שונים, כולל חדרים עם מרפסות וסוויטות. 650 אנשי צוות משרתים את הנוסעים בשלוש מסעדות, המגישות שלוש ארוחות ביום. עוד על הפרק: שתי בריכות שחייה, ג'קוזי, מגלשת מים, מגרש כדורסל, חנויות דיוטי פרי, קזינו, ברים ובית כנסת. האוכל כשר בהשגחת הרב דיין מג'נבה.
באתר ניתן להזמין כבר עכשיו הפלגות במחירי טרום עונה. שלושה לילות החל מ-299 אירו לאדם ולחודשים יולי אוגוסט החל מ-349 אירו.
מנהל השיווק של החברה גיל חשמונאי ציין כי מחירי עונת 2023 דומים למחירים שהיו בעונה החולפת ובשל ירידת שער האירו, מחירי ההפלגה בשקלים אף זולים יותר מבעבר. משה מנו, נשיא קבוצת מנו ספנות, אמר ל-ynet כי "עונת 2022 היתה הראשונה לאחר הקורונה. עם ישראל שהתגעגע להפלגות הקרוז והנופש באוניות חזר ובגדול".