2 צפייה בגלריה
נוסעים דוחפים מטוס של חברת טארה אייר שנתקל על המסלול בנפאל
נוסעים דוחפים מטוס של חברת טארה אייר שנתקל על המסלול בנפאל
נוסעים דוחפים מטוס של חברת טארה אייר שנתקע על המסלול בנפאל
(TikTok / @khagendrakhadka6124)
סרטון שמתעד נוסעים כשהם דוחפים מטוס על מסלול בשדה בנפאל הפך לוויראלי. האירוע יוצא הדופן אירע ביום רביעי לאחר שמטוס של חברת התעופה הנפאלית טארה אייר ניגש לנחיתה בשדה התעופה בג'ורא בנפאל. במהלך הנחיתה התפוצץ אחד מצמיגי המטוס, דבר שגרם לו להיתקע על המסלול. נוסעים שהיו אמורים להמריא מהשדה בטיסה מצאו עצמם תקועים - והחליטו שהם מפנים את המטוס, גם אם זה אומר שצריך להפשיל שרוולים. אדם שהיה במקום צילם את האירוע יוצא הדופן, העלה לחשבון הטיקטוק שלו – והשאר היסטוריה.
@khagendrakhadka6124 काेल्टि मा तारा एरोपेलेन को टायर पत्किदा यस्तो छ हालत पुरै प्यासेन्जर लागेर साइड गरेर पनि धनगढी मा आइयो। @kopilagiri30 ♬ original sound - Khagendra Khadka

דובר חברת התעופה מסר כי לאחר פינוי המסלול הגיע מטוס אחר של החברה עם צמיגים חדשים וצוות טכני. לאחר שהחליפו גלגלים שני המטוסים יצאו לדרכם בשלום.
שדות התעופה בנפאל מתאפיינים בעיקר בנוף עוצר נשימה שמקיף אותם מכל עבר ולא פעם בתנאים לא פשוטים עבור הטייסים – כגון מיקום לא נגיש של השדה, דלילות אוויר בשל הגובה הרב ומסלולים הקצרים. מטוסים באזור זה הם גם עורק תחבורתי חיוני לא רק עבור התיירים והמטיילים, אלא גם עבור האוכלוסייה המקומית שנעזרת בכלי טייס כדי להגיע מנקודה לנקודה בארץ ההררית שבה הגישה למקומות מסוימים קשה במיוחד ולעיתים אף לא אפשרית.
2 צפייה בגלריה
נוסעים דוחפים מטוס של חברת טארה אייר שנתקל על המסלול בנפאל
נוסעים דוחפים מטוס של חברת טארה אייר שנתקל על המסלול בנפאל
עם המכנסיים האדומים: אדם שלא מסייע בדחיפה
(TikTok / @khagendrakhadka6124)
אחד משדות התעופה האלה הוא בג'ורא שפועל בגובה 4,300 רגל שהם כ-1,300 מטר. בשדה התעופה הקטן פועלות ארבע חברות תעופה מקומיות שמשתמשות במטוסי טורבו פרופ קטנים שיכולים לנחות ולהמריא בבטחה מהמסלול הקצר של שדה. בשדות תעופה קטנים ומנותקים קיים לפעמים מחסור בציוד תפעול שנמצא ברוב שדות התעופה ה"רגילים" ברחבי העולם, ושילוב של כל הפרמטרים האלה הובילו לתקרית המשעשעת והלא שגרתית הזאת.
בשדה תעופה קטן מעין זה אין צורך לרוב ברכבי פושבאק (כלי רכב שדוחפים מטוסים ממקום למקום בשדות תעופה) היות שמדובר במטוסים קטנים וקלים, והשדה בנוי כך שהמטוסים יכולים לנסוע בכוחות עצמם ולהסתובב על הקרקע כדי לפנות לעבר החניות או לעבר מסלול ההמראה. אבל מה עושים כשמטוס נתקע ולא יכול לזוז בכוחות עצמו? נראה שאין הרבה ברירות וצריך לדחוף.
המטוס מהסרטון הוא מדגם "דה הבילנד קנדה דאש 6 טווין אוטר", ברישום 9N-AEV, וזו לא התקרית המוזרה הראשונה שבה הוא מעורב. ב-2012 פגע המטוס בציפור בזמן ההמראה והקצין הראשון נפצע קל. ב-2018 הטייסים ביצעו "נחיתת קנגרו" שבה המטוס דילג על המסלול, ירד ממנו ונעצר רק בגדר של שדה התעופה.