אוניית הפאר MSC Musica עגנה הבוקר (יום ה') בפעם הראשונה בנמל חיפה לקראת הפלגת הבכורה שלה מישראל. בשעות הערב האונייה תפליג יחד עם כ-1,000 ישראלים שעלו עלייה לקרוז של שבעה לילות ביעדים פופולריים באגן הים התיכון. הישראלים יצטרפו ל-2,000 התיירים מחו"ל שיצאו במהלך היום לטייל באזור חיפה ובמקומות נוספים ברחבי הארץ.
MSC Musica שוקלת 92,409 טון, עובדים בה כ-1,000 אנשי צוות, יש בה 1,275 חדרים והיא יכולה לארח על סיפונה כ-3,200 אורחים. הפינוקים רבים מספור, וכוללים בריכות שחייה, מגרשי ספורט, ספא, קזינו, מגוון מסעדות, 15 ברים וטרקלינים, תיאטרון עם למעלה מ-1,000 מקומות ישיבה והופעות חיות.
ההפלגות השבועיות מנמל חיפה יצאו לשייט עם עצירות בלימסול קפריסין, מיקונוס, פיראוס וסנטוריני ביוון, קושאדסי בטורקיה וחזרה לנמל חיפה.
2 צפייה בגלריה
אוניית MSC Musica עוגנת בנמל חיפה
אוניית MSC Musica עוגנת בנמל חיפה
אוניית MSC Musica עוגנת בנמל חיפה
(צילום: ניר הופמן)
כמה זה עולה? מחירים לאדם בחדר זוגי פנימי מתחיל ב-799 דולר בחודש יולי. בחודש ספטמבר המחיר יורד להחל מ-599 דולר.
אייל אטיאס, מנכ"ל MSC Cruises ישראל, אמר כי "תמהיל הנוסעים באונייה מגוון וכולל נוסעים מכ-30 מדינות שונות, ולא רק ישראלים שלהם אנחנו מתאימים תכניות בידור ומופעים ייחודיים. מאז שהשקנו את הפעילות מנמל חיפה אנחנו מזהים עלייה של כ-70% בביקושים ואני מאמין שבקיץ הקרוב נגיע לשיאים חדשים".

גם בנמל אשדוד נרשמת היום נוכחות של כלי שיט מפואר - AIDAcosma, אוניית הקרוז הראשונה המונעת בגז טבעי עגנה בנמל. מדובר באונייה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל עם כ-6,500 נוסעים ויותר מ-1,500 אנשי צוות. בניגוד לספינה של MSC, ה-AIDAcosma לא מעלה הפעם ישראלים במהלך העגינה. תיירים רבים שמפליגים בה ירדו במהלך היום לביקור באשדוד, בים המלח, בירושלים ובאתרים נוספים בישראל.
ה-AIDAcosma שוקלת 184 אלף טון, אורכה 337 מטר וב-20 קומותיה נהנים הנופשים מ-17 מסעדות, 23 ברים ואטרקציות רבות ומגוונות לכל המשפחה. האונייה מגיעה לישראל ממצרים, ומישראל היא תמשיך לכרתים, אתונה ומשם לסרדיניה ולאחר מכן לברצלונה ולסיום לפלמה דה מיורקה.
2 צפייה בגלריה
אוניית התענוגות AIDAcosma בנמל אשדוד
אוניית התענוגות AIDAcosma בנמל אשדוד
אוניית התענוגות AIDAcosma בנמל אשדוד
(צילום באדיבות נמל אשדוד)
האונייה הענקית הושקה בשנת 2021, לאחר שנבנתה במספנות בפאפנבורג, גרמניה, בעלות מוערכת של 950 מיליון דולר. חברת הקרוזים AIDA , הידועה בשל ציור השפתיים בחרטום האוניות שלה, היא חלק מתאגיד קרניבל. במהלך שנת 2023 צפויות לעגון בנמל אשדוד 123 אוניות קרוז. אוניות הקרוזים יגיעו לנמל אשדוד בין היתר מעקבה, פיראוס, פאפוס, לימסול, אנטליה ועוד.
קיץ 2023 צפוי להיות הקיץ שבו ענף הקרוזים יתאושש סופית מהמשבר שפקד אותו במהלך מגפת הקורונה. חוץ מהאוניות של MSC, ישראלים שירצו לחוות חופשה על המים שתצא מאחד מהנמלים המקומיים, יוכלו לבחור בין האוניות של מאנו ספנות, רויאל קריביאן או פרינסס קרוז.