3 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת - היכונו לקיץ חם
(צילום: shutterstock)
בזמן שמספרי המאומתים והמבודדים מטפסים לשמיים, בסוף השבוע בלבד אובחנו יותר מ-50 אלף נדבקים, בבתי המלון בישראל מתמודדים שוב עם גל של ביטולים ודחיות. חודש ינואר גם כך לא נחשב לשיא עונת תיירות הפנים, וחלק מבתי המלון דיווחו על תפוסה של בקושי חמישה אחוזים. בסופי שבוע המצב טוב קצת יותר, אבל התמונה עדיין עגומה מבחינתם של המלונאים.
ענת סטריק דהאן, משנה למנכ"ל ישראל קנדה מלונות, אמרה בשיחה עם ynet כי מרבית הדחיות הן לחודשים הקרובים. עם זאת היא הדגישה כי כבר כעת נרשמת התעניינות ונעשות הזמנות לנופשים בחודשי האביב והקיץ. "המחירים שאנחנו מציעים כעת הם אטרקטיביים וזולים בכ-15 עד 25 אחוזים מהמחירים שיהיו סמוך לתקופת האירוח", הדגישה סטריק דהאן.
אסף בן דב, סמנכ"ל שיווק חברת אפריקה ישראל מלונות – בעלת מותגי המלונות קראון פלזה, VERT ואינדיגו – אמר בשיחה עם ynet: "אנחנו רואים התעניינות רבה באתר החברה ובמרכזי ההזמנות. ישנה התעוררות רבה למלונות ברחבי הארץ לתקופות חג הפסח וגם לחופשת הקיץ יולי-אוגוסט. מי שמקדים להזמין כיום יכול למצוא דילים ומחירים שווים במיוחד ב-15 עד 25 אחוזים בהשוואה להזמנה דומה שתיעשה סמוך למועד החופשה. מדיניות הביטולים הינה עד שלושה ימים לפני הנופש בימי שגרה ושבעה ימים בחגים וביולי-אוגוסט. הרשת מבינה וגמישה במקרים של צורך בבידוד או של תשובת קורונה חיובית".
אוהד קלמפרט, מנהל השיווק של רשת ג'ייקוב, אמר: "כדי לדאוג לישראלים בקיץ החלטנו לפתוח במבצע מכירות מיוחד ולאפשר כעת רכישת חדרים לחודשים יולי-אוגוסט בתאריכים נבחרים ובהנחה של 40 אחוזים".
3 צפייה בגלריה
ים המלח מלונות
ים המלח מלונות
מלונות בים המלח
(צילום: shutterstock)
ויש גם מי שעוד לא ויתר על החודש הנוכחי. פול מילויצקי, מנכ"ל מלון סופיה כינרת, סיפר בשיחה עם ynet על האטה משמעותית בהזמנות לטווח הקרוב ועל ביטולים, אך הוסיף: "אנחנו יוצאים במבצעים חסרי תקדים גם בסופי שבוע. המבצעים כוללים בין היתר כרטיסי כניסה לאתר החרמון, לילה שני בחצי מחיר בהזמנת שני לילות ויום פינוק בספא".
גם רשת ישרוטל נלחמת על כל הזמנה. "הביקוש הנמוך גורם לירידה במחירי בתי המלון", נמסר מהרשת. "כך לדוגמה, באמצע השבוע ניתן למצוא חדרים במלונות ישרוטל באילת במחירים של החל מ-498 שקלים ללילה. גם בפאבליקה ובסי טאואר המחירים באמצע השבוע מגיעים ל-470 ול-560 שקלים ללילה בהתאמה. בחלק ממלונות היוקרה המחירים ללילה נמוכים מ-1,000 שקלים". מהרשת נמסר כי "על אף אי הוודאות, הישראלים כבר מזמינים חדרים לפסח וחלק ממלונות רשת ישרוטל כבר כמעט מלאים. בנוסף, הרשת מדווחת על עלייה בביקושים לקיץ הקרוב".

כמה עולה להזמין עכשיו חופשה לקיץ?

בדקנו בשלל מלונות מה הם מציעים. לדוגמה, מלון רמדה בחדרה מרשת ג'ייקוב. שני לילות באמצע השבוע בחודשים יולי-אוגוסט לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולים 2,322 שקלים, אחרי הנחה של 40 אחוז. במלון אחר של רשת, מלון סילייף בנהריה, זוג עם שני ילדים ישלם סכום של 2,160 שקלים עבור חופשה דומה בתאריכים דומים.
מלון VERT ירושלים: סוף שבוע לזוג בחודש יולי על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה היום החל מ-1,490 שקלים.
מלון VERT אילת: זוג עם שני ילדים שיזמינו כעת חדר דלקס לסוף שבוע בחודש יולי על בסיס חצי פנסיון ישלמו 3,660 שקלים.
3 צפייה בגלריה
תל ואביב וירושלים
תל ואביב וירושלים
תל אביב או ירושלים - הקרב על הנופשים הישראלים לא נעצר
(צילומים: shutterstock)
קראון פלזה סיטי סנטר תל אביב: מחיר לשני לילות לזוג בחודש יולי על בסיס לינה וארוחת בוקר: החל מ-1,350 שקלים. מחיר לזוג עם שני ילדים: 3,900 שקלים לשני לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר.
מלון דן פנורמה, אילת: חופשה של שני לילות באמצע השבוע בתחילת חודש יולי לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה, למי שמזמין היום, 2,797 שקלים.
חופשה דומה במלון רויאל שנגרילה באותם תאריכים עולה כיום 3,520 שקלים. מעדיפים הרודס ים המלח: המחיר יורד ל-2,950 שקלים.
מלון ליאונרדו מרשת פתאל בטבריה: שני לילות באמצע השבוע בתחילת חודש יולי לזוג עם שני ילדים עולים כעת 2,949 שקלים על בסיס לינה וארוחת בוקר.
מלונות ibis בירושלים מציעים למזמינים כעת מחירים מיוחדים לחודשים יולי-אוגוסט - החל מ-555 שקלים לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר, או החל מ-835 שקלים לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר. ההזמנות החל ממחר ועד ל-28 בפברואר, או עד גמר המלאי.
רשת אטלס השיקה מבצעים לקיץ המבטאים סדרי גודל של 20 עד 25 אחוזי הנחה מהזמנה של הרגע האחרון. במלון נובה באילת, לדוגמה, חדר סוויטה המאפשר אירוח של זוג פלוס שלושה ילדים (כאשר ילד מוגדר ברשת עד גיל 18) עולה החל מ-1,416 שקלים ללינה וארוחת בוקר, או החל מ-1,611 שקלים לחצי פנסיון. הזמנה דומה שתעשו מ"הרגע להרגע" בחודשי הקיץ נעה החל מ-1,700 שקלים ללינה ולארוחת בוקר ו-1900 שקלים לחצי פנסיון.
בתל-אביב, במלון טל של הרשת הממוקם סמוך לחוף מציצים, מציעים מתכונת משפחתית של חדרי קומפלקס - אירוח משפחה בשני חדרים נפרדים (מחוברים או סמוכים). זוג פלוס שלושה ילדים ישלם עבור לינה וארוחת בוקר 1,499 שקלים ועבור חצי פנסיון סכום של 2111 שקלים. הזמנה של אותה משפחה בתקופות שיא עומדת על סביב ה-2000 שקלים ללינה ולארוחת בוקר, מה שמבטא הנחה של סביב ה-25 אחוזים.