2 צפייה בגלריה
תא שירותים במטוס
תא שירותים במטוס
תא שירותים במטוס
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
שישה מתוך שמונה תאי השירותים במטוס אל על שטס מוקדם יותר השבוע מניו יורק לתל אביב נסגרו בעקבות סתימה שאירעה במערכת הביוב של המטוס. צמצום מספר תאי השירותים הזמינים גרם להשתרכות של תורים ארוכים של נוסעים מתוסכלים שנאלצו לחכות זמן רב כדי לעשות את צרכיהם.
התקלה הבלתי נעימה התרחשה במטוס החדיש בואינג 787 דרימליינר כשעל סיפונו כ-200 נוסעים ואנשי צוות. טיסה מניו יורק לתל אביב, נזכיר, אורכת כמעט 11 שעות. הסתימה אירעה ככל הנראה לאחר שאחד מהנוסעים השליך נייר לאחת מהאסלות. "זה היה אירוע לא נעים בכלל", סיפר אדם שנכח בטיסה.
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
(צילום: דני שדה)
תקלה מסוג כזה לא ניתן לתקן במהלך הטיסה, אלא לאחר הנחיתה בלבד. על פי הנהלים, אם כל תאי השירותים היו נסגרים הקברניט היה צריך להנחית את המטוס בנמל כלשהו באמצע הדרך, ושם היו מתקנים את התקלה. בעבר אירעו מקרים שמטוסים ביצעו נחיתות לא מתוכננות בשל במערכות הסניטציה או המים.
במקרה זה המטוס המשיך עד ליעד המקורי, נמל התעופה בן גוריון, נחת בשלום והתקלה תוקנה.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "לצערנו במהלך הטיסה אירעה תקלה תפעולית בשירותי המטוס, שלא ניתן היה לתקנה במהלך הטיסה, שהשביתה חלק ניכר מתאי השירותים. עם נחיתת המטוס בנתב"ג הובהרה סיבת התקלה והיא תוקנה. אנו מצרים על עגמת הנפש ואי נוחות הנוסעים שנגרמה בשל האירוע".