1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת Jet2 מתכונן לנחיתה
מטוס של חברת Jet2 מתכונן לנחיתה
מטוס של חברת Jet2 מתכונן לנחיתה
(צילום: shutterstock)
תורים לשירותים במטוס זה משהו שלא נעים לראות ולחוות, במיוחד כשמדובר במטוס צר גוף וקטן. לכן אפשר רק לתאר מה עבר על נוסעי טיסת חברת הלואו-קוסט Jet2 שטסו מהאיים הקנריים למנצ'סטר, טיסה שאמורה להימשך שלוש שעות ו-45 דקות, וגילו שמכלי השופכין של המטוס התמלאו והשירותים הושבתו.
כנראה שחלק גדול מהנוסעים שתו קצת יותר מדי לפני ובמהלך הטיסה, ולאחר קצת יותר ממחצית הדרך השירותים יצאו משימוש. הטייסים נאלצו לקבל החלטה לבצע עצירת ביניים לא מתוכננת בעיר בילבאי שבצפון ספרד. אפילו העובדים בשירות הקרקע בשדה התעופה בעצמו לא הבינו מה פשר הנחיתה הלא מתוכננת, שכן הצוות לא הכריז על מצב חירום.
לאחר הנחיתה צוות המטוס עדכן את צוות הקרקע כי הנוסעים צריכים להתפנות בשירותים בשדה התעופה. "נחתנו בבילבאו כי לא רוקנו את המכלים לפני ההמראה", כתבה אחת מהנוסעות בציוץ בטוויטר, "לא הייתה תקלה בשירותים. בנוסף לשירותים היו גם דברים נוספים שחסרים לצוות בטיסה".
בשלב הזה הנוסעים שהיו צריכים להתפנות ירדו מהמטוס ונכנסו לבניין הטרמינל לביקור זריז בשירותים. בזמן הזה צוות הקרקע רוקן את תכולת מכלי השופכין.
הנוסעת צייצה: "כן, הייתי על הטיסה"

נבהיר כי הטייסים לא רוקנו את תכולת המכלים באוויר כי על אף מה שנוטים לחשוב, האפשרות הזאת כלל לא קיימת וגם אינה חוקית. נכון היו בעבר מקרים שבהם היו נזילות או דליפות במהלך הטיסה, אבל לא מדובר בתהליך מבוקר או מנוהל. בסך הכל העצירה הלא מתוכננת נמשכה קצת יותר משעתיים.
לאחר שהנוסעים עלו בחזרה למטוס ולאחר שמכלי השופכין רוקנו, המטוס יצא לדרכו למנצ'סטר ונחת ללא אירועים חריגים נוספים. בהודעה מטעם חברת התעופה נכתב: "טיסה LS782 מהאיים הקנריים למנצ'סטר הוסטה לנחיתה בבילבאו כדי לרוקן את מכלי השופכין של המטוס. כחברת תעופה עטורת פרסים, נוחות ושירות הנוסעים שלנו הם בעדיפות עליונה, אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה".
גישה לשירותים תקינים באופן שיוכל לתת מענה לנוסעים זו לא פריבלגיה או עניין של נוחות שחברות התעופה מספקות, זו דרישה מחייבת. כמה מחייבת? אי אפשר להמריא עם שירותים תקולים, גם לא לטיסה קצרה של שעה. ומה קורה כשיש תקלה באוויר? אם התקלה מונעת גישה לשירותים, גם לא באופן חלקי, אז המטוס ברוב המקרים ינחת בשדה קרוב, אלא אם הם כבר קרובים ליעד זמן טיסה סביר בכפוף לשיקול דעת צוות הטיסה.