חודש מרץ בפתח, המלחמה עדיין נמשכת וחוסר הוודאות בענף התיירות נמשך. אף שחבילות הנופש לאילת זולות השנה בעשרות אחוזים יחסית לשנה שעברה, אנו טרם רואים לחץ על מוקדי ההזמנות. מעת לעת עדיין נשמעות אזעקות בעיר הנופש הדרומית, חלק מהמלונות לא ברמת תחזוקה אידיאלית לאחר חודשים של אירוח מפונים ועסקים רבים טרם חזרו לפעול. בחברות התיירות מדווחים על התחלה של עלייה בהזמנות, אך עדיין לא מדובר בכמויות שמזכירות תקופות מקבילות בשנים קודמות. במקביל, חבילות הנופש לחו"ל יקרות יותר השנה מאשר בשנים קודמות.

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמרה בשיחה עם ynet: "מדי שבוע אנחנו רואים עלייה עקבית בביקושים לחופשות פסח, גם בחו"ל וגם בארץ. המגמה הזאת ככל הנראה תלך ותגבר ככל שנתקרב לפסח עצמו, בגלל הנטייה להזמין ברגע האחרון בתקופת המלחמה, ולכן כדאי לשריין כבר עכשיו את החופשה לפני שהמחירים יעלו. אנחנו לא במקום של שנה שעברה מבחינת הביקושים, יש הססנות מסוימת, ועדיין צריך לזכור שההיצע מוגבל השנה, גם בחו"ל וגם בארץ, וגם זה יכול לתרום לעליית מחירים של הרגע האחרון".
לדברי כהן-עורקבי, "עיקר ההזמנות לחופשה בארץ הן למלונות בירושלים, בים המלח ובתל אביב שמאפשרים הזמנה של שני לילות, לעומת המלונות שבאילת שפתוחים למחזורי מכירה של שלושה לילות ויותר – ולכן הביקושים שם גבוהים בחג השני ובחול המועד. בחו"ל - את מקומה של טורקיה בחופשת הפסח תופסות יוון, גיאורגיה, מונטנגרו וקפריסין, וגם ארה"ב מבוקשת מאוד לפסח".
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, הוסיף כי "העובדה שהיצע הטיסות עדיין נמוך מאשר בשנים קודמות מחייבת התארגנות מוקדמת לחגי האביב המבוקשים ובטח לקיץ. אנחנו יודעים שזו צפויה להיות השנה של יוון וקפריסין, אך גם יעדים חמימים כמו מונטנגרו למשל יהיו מוקד מרכזי למבקרים מישראל. גם עכשיו חשוב להקפיד לבצע הזמנות על בסיס מסלולים גמישים המאפשרים שינויים וביטולים בהתאם למצב.
"אנחנו רואים הזמנות לפסח והתעוררות ומאמינים שביעדים כמו יוון וקפריסין נראה אותם מספרים כמו בשנה שעברה. לצד זאת ישנם גם כאלה שיושבים כרגע על הגדר בגלל חוסר הוודאות ואי הידיעה כיצד ואם תתפתח המערכה. בהתאם לכך יצרנו את מנגנון 'חופשה גמישה' שעונה על החשש, ואנו צפויים לראות גל מבצעים בימי טרום חג הפסח. בנוסף, חזרה של עוד חברות תעופה תגדיל את היצע הכרטיסים דבר שיעודד תחרות וייתכן שיביא לירידת מחירים מסוימת, אם כי צריך לזכור שמול ירידה זו, מחירי המלונות שאינם נשענים על ישראלים ממשיכים לטפס וצפויים להיות מלאים בתאריכים עם ביקוש שיא".
2 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת - זולה יותר מאשר בשנים האחרונות על רקע חוסר הוודאות של המלחמה
(צילום: Boris-B / Shutterstock.com)
2 צפייה בגלריה
טייל פאפוס קפריסין
טייל פאפוס קפריסין
פאפוס - קפריסין ויוון צפויות להיות היעדים המובילים בפסח ובקיץ
(צילום: shutterstock)
אסף בן דב, סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשת מלונות אפריקה ישראל, אמר בשיחה עם ynet: "בימים האחרונים אנו רואים עלייה בפניות למרכזי ההזמנות לחופשות לפסח ולטרום פסח, בדגש על מלונות באילת, ים המלח, ירושלים ותל אביב. השנה ישנה ירידת מחירים במלונות בין 5 ל-20 אחוזי. בנוסף, אנשים מזמינים ללא חשש בעקבות מנגנונים שמאפשרים לבטל מספר ימים לפני החופשה ובכך מבטיחים לעצמם מחיר נמוך ומשתלם שסביר להניח שיעלה ככל שנתקרב לחג עצמו".
מי שכן בחרו לנפוש באילת בפסח, ונופשים שם גם כעת, הם ישראל ואתי גל מחדרה ששריינו חופשה במחיר של 2,600 שקל (בהרכב של זוג עם שני ילדים) במלון קיסר על בסיס חצי פנסיון. "חו"ל לא בא בחשבון בגלל המלחמה", הסבירו השניים בשיחה עם ynet. "באילת נעים, כיף ואנחנו מרגישים בטוחים, אנחנו לא פוחדים מהחות'ים".

כמה עולה חופשת פסח? בדקנו כמה אפשרויות

נתחיל מאילת. לילה על בסיס חצי פנסיון במלון קיסר עולה 2,600 שקל לזוג + 2 ילדים.
דיל באשת טורס של שני לילות מלון אגמים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה 5,350 שקל לזוג עם שני ילדים, על בסיס לינה וארוחת בוקר.
לילה במלון Play אילת עולה 1,385 לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר.
ומי שמעדיף לטוס לחו"ל: חבילה בקשרי תעופה של טיסות + 3 לילות במלון ברמה 5 כוכבים בכרתים, על בסיס הכל כלול, עולה החל מ-595 דולר לאדם בחדר לזוג עם שני ילדים.
אשת טורס משווקת דיל לפאפוס שכולל טיסות ולינה במלון 4 כוכבים במחיר של החל מ-599 דולר לאדם.
דיל של טיסות ו-4 לילות בבטומי, במלון ברמה של 5 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, עולה החל מ-699 דולר לאדם.
גם לשטיח המעופף יש דיל לבטומי - טיסות ושני לילות במלון 5 כוכבים, על בסיס חצי פנסיון, בפחות מ-2,200 שקל לזוג.