ב-10 בדצמבר יצאה מהנמל במיאמי האונייה "סרנדת הימים" (Serenade of the Seas) של ענקית השיט רויאל קריביאן להפלגה שתימשך תשעה חודשים ותעבור ב-65 מדינות בכל יבשות העולם. מאז ניתוק החבלים ברציף הפכה אותה הפלגה ללהיט ענק בטיקטוק כאשר חלק מהנוסעים והנוסעות מדווחים באופן שוטף על חוויותיהם. במקביל, על היבשה, גולשים רבים מעלים סרטונים שבהם הם מדווחים על האירועים בספינת התענוגות ומנתחים אותם כאילו היה מדובר בתוכנית ריאלטי או בחדשות אמיתיות.
@markbeshae People are freaking out on a cruiseship that’s sailing for 9 month on sea #foryoupage #fypシ #9monthcruise ♬ original sound - MarkBeshae
סרטון טיקטוק שמדווח על היסטריית הטיקטוק

עד כמה ההפלגה סוחפת את טיקטוק? ההאשטאג #worldcrusie זכה ליותר מ-94.4 מיליון צפיות, ההאשטגא UltimateWorldCruise# גרף יותר מ-88.3 מיליון הקלקות, והם לא ההאשטאגים היחידים שקשורים להפלגה שגרפו עשרות מיליוני צפיות.
מחירי הכרטיסים להפלגה (274 לילות) נעים בין 53.999 דולר בחדר רגיל ל-1.2 מיליון דולר בסוויטה המלכותית – ועדיין ניתן לרכוש כרטיסים לקטעים חלקיים בהפלגה ובכך להצטרף אל מה שעשויה להיות ההפלגה המפורסמת בהיסטוריה מאז הטיטניק, בתקווה כמובן שהפעם זה יסתיים בשלום.
2 צפייה בגלריה
הכירו את "סרנדת הימים"
הכירו את "סרנדת הימים"
הכירו את "סרנדת הימים"
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
עוד לא מאוחר להצטרף
עוד לא מאוחר להצטרף
עוד לא מאוחר להצטרף - דוגמאות לדילים של תקופות קצרות יותר מ-9 חודשים
(צילום: shutterstock)
בסך הכל צפויים להפליג במסע 27 אלף נוסעים, 600 בלבד מתוכם נוסעים קבועים שיעשו את המסלול השלם, והשאר אורחים שיצטרפו לחלקים קצרים יותר.
בשיחה עם TODAY, תוכנית הבוקר של רשת NBC, אמרה אלי קיני (29), שתחגוג על האונייה את יום הנישואין הרביעי עם בעלה אנדרו, כי הספינה לא מלאה רק בטיקטוקרים ובצעירים מדור Z. "הייתי אומרת שהרוב, הרוב המכריע של לפחות 90% מהנוסעים, הם פנסיונרים".
1.6 מיליון צפיות לסיור בחדר

אנג'י לינדרמן מאורגון סיפרה לתוכנית כי היו לה 100 עוקבים כשעלתה על האונייה וכעת יש לה 145 אלף. "אני חושבת שזה מפתיע אנשים שיש הרבה אנשים צעירים בקרוז וזה מושך תשומת לב". לינדרמן היא נשאית של גן BRCA1 ולכן יש לה סיכון של 75% לחלות בסרטן השד עד גיל 80, וסיכון של כ-50% לחלות בסרטן השחלה עד גיל 75. "זה השפיע על הרצון שלי לצאת להפלגה", הסבירה. "גיל הפרישה אינו מובטח, ואני שמה דגש על לעשות דברים שאני יכולה לעשות כל עוד אני בריאה, כשאני מסוגלת, במקום לקוות שאוכל לעשות אותם מאוחר יותר, כאשר זה עלול שלא לקרות".
@angielinderman Take a more in-depth look at my cabin and what I have done to make it feel like home for the next 9 months on @Royal Caribbean’s Serenade of the Seas. #RoyalCaribbean #crusing #explore #solotravler #worldCruise #UltimateWorldCruise #UWC #SerenadeOfTheSeas #cruise #travel ♬ original sound - Angie
סרטון של אנג'י שזכה ל-5.2 מיליון צפיות

נוסעות נוספות שהפכו בן לילה לכוכבות רשת הן ברנדי לייק (46) ואחותה שאנון לייק (42) שהצטרפו להוריהן וחולקות חדר.
@seeitwright #stitch with @Brandee Lake Already?!! The cruise just started and theres microagressions #royalcaribbean #9monthcruise #worldcruise2023 #worldcruise #ultimateworldcruise ♬ original sound - Who?
"פרשנית" בשם seeitwright שמתנחת משפט שאמרה ברנדי

ברנדי עבדה בשיווק ובפרסום וגרה בלוס אנג'ליס ושאנון ניהלה חברת ייעוץ ומתכננת להמשיך לעבוד מרחוק במהלך ההפלגה. האחיות לייק מעוררות עניין מיוחד בקרב הגולשים בגלל צבע עורן. "אנחנו בהחלט השחורות הכי צעירות על האונייה", אמרה ברנדי שעוררה סערה כאשר באחד מהסרטונים סיפרה כי לאנשים מסוימים על האונייה היה נראה לא סביר שאישה שחורה ומשפחתה תשתתף בהפלגה כזאת.

חדשות מתפרצות

כך, לדוגמה, נראה פוסט חירום של טיקטוקרית ביבשה שמדווחת בדרמטיות על כך שאחת הנוסעות באונייה נדבקה בקורונה:
@nchimad #greenscreen 🚨SEA TEA ALERT🚨 Shout out to my “TeaNonymous Crew” FIRST KNOWN POSITIVE COVID TEST ON ROYAL CARIBBEAN ULTIMATE WORLD CRUISE! Follow me for all “SeaTea”! #royalcaribbean #ultimateworldcruise #covid #cruisetok #fyp #foryou ♬ Npsy Hussle Type Beat (Remastered 2023) - liuslz