1 צפייה בגלריה
מישל גוריס בקוקפיט
מישל גוריס בקוקפיט
מישל גוריס בקוקפיט
(Instagram / dutchpilotgirl)
הכירו את הטייסת שמנהלת ערוץ יוטיוב ועמוד אינסטגרם פופולריים, לצד קריירה בעולם התעופה. מישל גוריס, בת 31 מהולנד, היא טייסת באחת מחברות התעופה האירופאיות, ומוכרת בשם הרשת שלה dutchpilotgir.
בשנת 2014 החלה לשתף קטעי וידאו ותמונות מחייה כטייסת במטרה לחשוף את התחום בפני העוקבים שלה, שמספרם עלה בקצב מסחרר והיום עומד על 330 אלף ביוטיוב וכ-325 אלף באינסטגרם.
כבר בסרטונים הראשונים שפרסמה, לפני כמה שנים, היא דיברה על החשיבות של ניפוץ סטריאוטיפים שקיימים לגבי נשים בעולם התעופה, או כפי שהיא ניסחה זאת: "להראות שגם אישה בלונדינית יכולה להיות טייסת".
(סרטון שמתאר המראה מאיסלנד)



מישל, שמעודדת נשים להיכנס לתחום התעופה, מוציאה לעוקבים שלה את העיניים עם תמונות עוצרות נשימה מתא הטייס, וצילומי נוף משגעים מהיעדים שאליהם היא מגיעה במסגרת עבודתה.
בסרטונים שהיא מפרסמת היא מרבה להסביר לעוקבים מה קורה בזמן הטיסה, מה פשר כל הצגים והכפתורים בקוקפיט ואיך מתנהלת טיסה. היא מדגישה שוב ושוב כי התיעודים נעשים בזמן שהיא לא מפעילה את המטוס, ומציינת כי היא מרוכזת אך ורק בעבודתה ואת הקריינות היא מוסיפה לאחר מכן, ולא תוך כדי טיסה.
עד שנת 2017 מישל הטיסה מטוסי בואינג 737 בחברת ריינאייר. לאחר מכן עברה לחברת צ'רטר קטנה יותר בשם אלבא סטאר, שגם מגיעה לארץ בעונת הקיץ. גם בחברה זו היא הטיסה את מטוסי בואינג 737.
היא לא משתפת בשם המעסיק הנוכחי שלה, ולא ברור אם היא עדיין טסה עבור אלבא סטאר או שעברה לחברה אחרת. בשנת 2018 הקימה מיזם עסקי ברשת שמטרתו לעזור ולסייע למי שמעוניין ללמוד טייס. אתם מוזמנים לעקוב אחרי אתר האינטרנט שלה, עמוד האינסטגרם או חשבון היוטיוב.