2 צפייה בגלריה
חברת התעופה הלאומית של איטליה מפסיקה למכור כרטיסי טיסה
חברת התעופה הלאומית של איטליה מפסיקה למכור כרטיסי טיסה
חברת התעופה הלאומית של איטליה מפסיקה למכור כרטיסי טיסה
(צילום: Alitalia)
נרכשה רגע לפני קריסה כלכלית: אליטליה, חברת התעופה הלאומית של איטליה, הודיעה היום (יום ד') כי היא מפסיקה למכור כרטיסי טיסה החל מהיום 25.8.21. החברה נמצאת כבר שנים רבות בקשיים כלכליים ודשדשה ממשבר אחד למשנהו. היא הייתה על סף קריסה מספר פעמים ובכל פעם ניצלה בצורה זו או אחרת, כאשר נעשו ניסיונות גם מצד הממשלה באיטליה להעביר מענקי הצלה אך בכל זאת כל זה לשווא, ונראה שלאחר שנה וחצי לתוך משבר הקורונה, החברה הרימה ידיים באופן סופי.
בהודעה שהתפרסמה מטעם החברה, מודיעים שחברת אליטליה תפסיק למכור החל מהיום, כאמור, כרטיסי טיסה עבור טיסות לאחר 15 באוקטובר 2021, וכי כל מי שרכש כרטיסים לאחר מכן יוכל לקבל על כך החזר כספי מלא או להזמין כרטיס מחדש עם החברה שרכשה את אליטליה.
2 צפייה בגלריה
אריוודרצ'י
אריוודרצ'י
אריוודרצ'י
(צילום: Alitalia)
החברה שרכשה את אליטליה היא ITA וכל הלקוחות שרכשו כרטיסים איתם יקבלו מייל בימים הקרובים עם הסברים והנחיות. חרף הרכישה, החברה למעשה תמשיך לפעול במתוכנת די זהה, פשוט תחת שם חדש של הבעלים החדשים.
חברת אליטליה הפעילה טיסות לישראל באופן סדיר אולם גם הקווים האלה למעשה ייסגרו, בשלב זה עדיין לא יודע איך החברה החדשה תפעל ומה יעלה בגורל העובדים והצי. לחברת אליטליה כ-12 אלף עובדים ויותר מ-80 מטוסים בצי, אפשר שהחברה החדשה תבחר להעמיד חלק מהצי למכירה או לחלופין תחדש אותו. ההערכות הן שהחברה תמשיך להעסיק כ-3,000 עובדים לפחות בשלב ראשוני. עד אשר החברה תפרסם את המודל העסקי שלה ואת היעדים אליהן תטוס, לא ניתן לדעת בשלב זה האם וכמה טיסות יופעלו על ידה בין ישראל ואיטליה.
אתר המכירות החדש של ITA אמור לעלות לאוויר מחר, יום חמישי 26 באוגוסט 2021.