2 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג, ארכיון
(צילום: יריב כץ)
ממשרד התחבורה נמסר הבוקר (יום ד') כי החודש צפויים לעבור בנתב"ג 2.2 מיליון נוסעים, גידול של 4% בהשוואה לעונת השיא של כל הזמנים ב-2019. עוד נמסר כי בעונת הקיץ, יוני עד אוקטובר 2023, יעברו בנתב"ג מעל 9.2 מיליון נוסעים, 9% יותר מאשר השיא הקודם. בימים העמוסים ביותר צפויים לעבור בנתב"ג כ-100 אלף נוסעים בכ-600 טיסות – ממוצע של המראה או נחיתה כל 2.5 דקות.
במשרד התחבורה ציינו כי רשות שדות התעופה אישרה את כל הבקשות לטיסות שהגישו חברות התעופה, במטרה להרחיב את מגוון הטיסות ואת התחרות על מגוון היעדים. היעד המוביל לחודש יוני הוא טורקיה.

מתחילת השנה ועד סוף חודש מאי עברו בנתב"ג מעל 9.2 מיליון נוסעים, גידול של 9% ביחס לשנת השיא. עד סוף השנה נתב"ג צפוי לעבור את מספר השיא שהושג בשנת 2019, לפני הקורונה, עם כ-25 מיליון נוסעים.
שרת התחבורה מירי רגב טענה כי "המשך מגמת הצמיחה במספר הנופשים בחו"ל מלמד על כלכלה איתנה ועל מצב רוח לאומי חיובי".
אולם, לא כולם רואים את הנתונים באופן חיובי. יוסי פתאל, מנכ”ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, אמר בשיחה עם ynet כי הישראלים טסים לחו"ל בעיקר כי יקר להם מדי לנפוש בישראל. "זו תעודת עניות למדינה", אמר פתאל. "ישראל היא המדינה הכי יקרה בעולם בכל מה שקשור בתיירות, כך על פי מחקר שפרסם הפורום הכלכלי הבינלאומי שבדק 117 מדינות. זו הסיבה שהתייר הישראלי מעדיף לצאת לחופשה בחו"ל ולא בארצנו".
פתאל הוסיף ואמר כי "השרה רגב אמורה להיות מודאגת מכמויות היוצאים לחו"ל בהשוואה לכמות האוכלוסיה בארץ. בשורה התחתונה יש להפנות אצבע מאשימה רק כלפי הממשלה על כך שאין תוכניות תשתית לשנים הבאות בכל הקשור לקליטת תיירים ולתיירות פנים". לדבריו, "בעבר הממשלה הייתה גאה ושמחה על כל תייר שמגיע וכל ישראלי שבוחר לנפוש בישראל. הישראלים מוציאים כספם בחו"ל במקום אצל 11 אחוז ממקומות העבודה בישראל שמתפרנסים מתיירות". בנוסף, הביע ראש לשכת מארגני תיירות נכנסת דאגה מהעומסים שמצפים לנוסעים לחו"ל בנתב"ג.
2 צפייה בגלריה
יוסי פתאל והשר רגב - אותם נתונים, פרשנויות שונות
יוסי פתאל והשר רגב - אותם נתונים, פרשנויות שונות
יוסי פתאל והשרה רגב - אותם נתונים, פרשנויות שונות
(צילום: באדיבות לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל והדר יואביאן)
בהודעה של משרד התחבורה צוטטה רגב שאמרה: "מאז כניסתי לתפקיד פתחנו קווי תעופה ישירים חדשים לטורקיה, לטוקיו, לדבלין, לניגריה, ולקייפטאון, והקיץ נוחתות כאן 13 חברות תעופה חדשות. הנחיתי את כל הגורמים להיערך ולתת את השירות המיטבי לציבור הנוסעים".
עוד נמסר ממשרד התחבורה כי "שנת 2023 מציינת עשור להסכמי השמיים הפתוחים, ושנתיים להסכמי אברהם, שני ציוני דרך היסטוריים בהתפתחות קשרי התעופה של ישראל. נמל התעופה בן גוריון הוא הנמל הבינלאומי היחיד שיעבור השנה את מספרי שנת השיא של כל הזמנים.
"רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכה לקליטת הנוסעים באמצעות גיוס מאסיבי של עובדים, תגבור השירות לנוסעים ונוכחות מנהלים מוגברת. במסגרת ההערכות, 'סיירת משפחות' וצוותי הנמל יקלו על משפחות עם ילדים לעבור את הבידוק הביטחוני ואת הצ'ק אין, כאשר נציג אחד של המשפחה יוכל לבצע צ'ק אין עבור כולם. אמצעי בידוק טכנולוגיים נוספו באולם הבידוק הביטחוני לקיצור זמני ההמתנה, ובהם מסלול בידוק מהיר לנוסעים עם כבודת יד בלבד, מכל חברות התעופה, אשר ביצעו צ'ק אין מהבית.
"באולם הנוסעים הותקנו עמדות שירות עצמי חדשות ('קיוסקים'), המאפשרים הדפסת תג יעד ('באג טאג') למטען ושליחתו המהירה ישירות למטוס, באמצעות סריקת ברקוד המזוודה, תוך קיצור משמעותי של תהליך הצ'ק אין.
"ציבור הטסים מתבקש להגיע לא יותר משלוש שעות לפני הטיסה, לבצע צ'ק אין מהבית ולהיעזר בסבלנות ובאורך רוח. חשוב לבדוק לפני ההגעה מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, ומומלץ לשמור פריטים חיוניים בתיק היד".