5 צפייה בגלריה
נמל התעופה רמון
נמל התעופה רמון
נמל התעופה רמון
(צילום: יאיר שגיא)
בחודש שעבר דיווחנו כי הטיסות הבינלאומיות חוזרות לשדה התעופה רמון שבדרום. תחילה הודיעו שלוש חברות תעופה על כוונתם להפעיל טיסות מרמון – וויזאייר עם קווים לרומא ולווינה, פינאייר עם הקו העונתי להלסינקי וטראנסאוויה עם הקו לפריז. כמה שבועות חלפו ווויז העבירה הטיסות המתוכננות לנתב"ג ופינאייר ביטלה את הקו מרמון. רק הטיסות של טראנסאוויה ההולנדית עדיין מתוכננות ומופיעות על הלוח, אך גורמים בתחום התעופה מעריכים כי גם הקו הזה עלול להתבטל עוד לפני הטיסה הראשונה.
נמל רמון, שבתסריט האופטימי אמור היה להגדיל את מספר התיירים שנופשים באילת, עומד אם כן בפני חורף יבש נוסף. נזכיר כי תיירים רבים שנחתו בעבר בשדה הדרומי כלל לא נפשו באילת, זאת בשל מחירי המלונות הגבוהים, והמשיכו לחופשות בירדן או במצרים.

כמה תציעו על כרטיס ללונדון?

אל על השיקה השבוע מחדש את פלטפורמת Bid2Fly המזמינה את הלקוחות להשתתף במכירות פומביות לרכישת כרטיסי טיסה למגוון יעדים בתאריכים נבחרים. מדובר בגרסה ראשונית שעלתה לאתר אל על, כאשר בשלב הראשון, יוצעו מכירות פומביות לטיסות במחלקת תיירים. ההצעות מתחרות על מחיר הבסיס בלבד כאשר קיימת אפשרות להוסיף תשלום עבור שדרוג סוג הכרטיס ועבור תאריך טיסה מועדף. כמו כן, בעת הגשת ההצעה יוצגו בפני המשתתפים נתוני המכירה לרבות משך הזמן שנותר למכירה, מספר המציעים ואילו מחירים הוצעו.
5 צפייה בגלריה
זירת המכירות הפומביות של אל על
זירת המכירות הפומביות של אל על
זירת המכירות הפומביות של אל על
(צילום מסך מתוך אתר אל על)
שימו לב רק כי ברגע שהגשתם הצעה אי אפשר לבטל אותה והיא מחייבת. שינוי או ביטול כרטיסים שנרכשו במסגרת זו יהיו בהתאם לתנאי כרטיס הטיסה ובכפוף לתנאים המפורטים באתר אל על ולהוראות הדין. עם סיום המכירה המשתתפים יקבלו הודעה על זכייתם או על אי זכייתם במכירה. הזוכים יקבלו הודעה נוספת הכוללת את כרטיסי הטיסה. ההשתתפות במכירה הפומבית אינה כרוכה בתשלום, כך שלקוחות שלא זכו לא יחויבו בדבר.

הקו החדש למרוקו יצא לדרך

טיסת הבכורה בקו החדש של ארקיע לעיר הנמל איסאווירה שבמרוקו המריאה הבוקר מנתב"ג. לפני ההמראה נערך טקס קצר בהשתתפות שגריר מרוקו בישראל עבד אלרחים ביוד, הרב דויד פינטו וראש עיריית איסאווירה טריק עותמאני.
הטיסות הסדירות בקו יבוצעו בימי ראשון, כאשר בימים שלישי וחמישי ארקיע מפעילה קווים למרקש. מחיר כרטיס ליעד החדש עולה החל מ-199 דולר לכיוון. נוסעים שירצו יוכלו לטוס לאיסאווירה ולשוב ארצה ממרקש.
5 צפייה בגלריה
טיסת הבכורה של ארקיע לאיסאווירה
טיסת הבכורה של ארקיע לאיסאווירה
טיסת הבכורה של ארקיע לאיסאווירה
(צילום באדיבות ארקיע)
יו"ר ומנכ"ל קבוצת ארקיע גדי טפר אמר: "אני מתרגש להשיק את הטיסה הראשונה לאיסאווירה במסגרת ההסכם ההיסטורי עם מרוקו, אשר יאפשר לישראלים ליהנות מהיעד הייחודי המציע חוף ים יפהפיה, תרבות, פסטיבלים וארכיטקטורה ייחודית. אני רוצה להודות למלך מרוקו על הידוק היחסים וההסכם בין המדינות".

וויזאייר לא מפצה נוסעים חרף פסיקת בית משפט

חברת התעופה וויזאייר לא משלמת סכום של 87,040 שקל שנפסק נגדה בתביעה קבוצתית של 32 נוסעים ישראלים שטיסתם מתל אביב ללונדון בוטלה. עורך הדין אשר רוטבאום, שמייצג את הנוסעים, אמר ל-ynet כי וויזאייר הייתה אמורה לשלם עוד בחודש ביולי, אך לא עשתה זאת ולכן פתח בהליכי הוצאה לפועל נגד החברה.
לדבריו, מדובר בהתנהלות שחוזרת על עצמה אצל וויז. בשנים האחרונות פתח עו"ד רוטבאום לא פחות מ-12 תיקי הוצאה נגד חברת התעופה כדי לממש פסקי דין שנפסקו לתובעים בסכום מצטבר של למעלה מ-600 אלף שקל. בעבר אף עתר עורך הדין לבית המשפט בבקשה למנוע ממטוס של וויזאייר להמריא מישראל עד שזו תשיב את חובותיה, אך בית המשפט סירב לכך.
"בסופו של דבר, ולאחר מאמץ רב, הצלחנו בעבר לעקל לוויזאייר כספים שהסתתרו בבנקים זרים ולחלקם לנוסעים", סיפר רוטבאום בשיחה עם ynet. "המצב הקיים הוא בלתי מתקבל על הדעת, מצד אחד וויז מזלזלת בצורה בוטה בהחלטות שיפוטיות שניתנו כנגדה בישראל ומצד שני היא ממשיכה לטוס לישראל ולהעשיר את קופתה והכל באין מפריע". מוויזאייר לא נמסרה תגובה.
5 צפייה בגלריה
מטוס וויזאייר איירבוס A321
מטוס וויזאייר איירבוס A321
מטוס וויזאייר איירבוס A321
(צילום: shutterstock)

מבצעים נבחרים

אייר פראנס חוגגת 90 שנה להיווסדה, ולכבוד כך יוצאת במחירים מיוחדים בכל המחלקות. כך למשל, מחירי הטיסות במחלקת האקונומי לפריז במטוסים של קבוצת אייר פראנס KLM עולים החל מ-269 דולר לכרטיס הלוך ושוב. כרטיס לפריז במחלקת הפרימיום עולה החל מ-622 דולר וטיסה במחלקת הביזנס לעיר האורות תעלה החל מ-1,290 דולר. מחירי מבצע נוספים: ניו יורק – החל מ-601 דולר, בוסטון – החל מ-711 דולר ווושינגטון החל מ-734 דולר. המחירים המיוחדים יהיו זמינים למכירה עד 22 בספטמבר עבור טיסות היוצאות מהארץ החל מהיום ועד ל-21 ביוני 2024, בהתאם לזמינות המחלקות.
5 צפייה בגלריה
בואינג 777 של אייר פראנס
בואינג 777 של אייר פראנס
בואינג 777 של אייר פראנס
(צילום: Lukas Wunderlich / Shutterstock)
איזיג'ט יוצאת במבצע BIG ORAGE SALE עם הנחות של עד 20% על למעלה מ-1.7 מיליון מושבים. החברה תציע את המחירים לטיסות כבר בחודש הנוכחי, את המחיר המעודכן ניתן לראות באתר החברה. התעריפים המוזלים זמינים בטיסות בין 18 בספטמבר 2023 ל-20 במרץ 2024 ליותר מ-120 יעדים אליהם טסה החברה באירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון.