הבריחה מישראל: עשרות מטוסים מחילות אוויר מרחבי העולם מפנים מנתב"ג דיפלומטים ואזרחים זרים ברכבת אווירית טראנס-יבשתית. מבט בלוח הטיסות של נתב"ג מגלה כי לצד הביטולים הרבים של חברות התעופה הזרות רשומות טיסות של מטוסים צבאיים מחיל האוויר הדני, חיל האוויר הקנדי, חיל האוויר של ברזיל, חיל האוויר של אורוגוואי, אוסטרליה, פולין, גרמניה, מקסיקו, בריטניה, ארגנטינה ועוד.
מאז יום שישי השגרירויות הזרות מפנות אלפי אזרחים זרים מישראל. כל מדינה מקבלת החלטה עצמאית על פינוי. משרד החוץ הישראלי הבהיר לכל השגרירויות כי המצב לא מחייב פינוי אזרחים זרים, אבל ישראל לא תעמוד בדרכה של אף מדינה שמחליטה על פינוי, ותעניק סיוע לוגיסטי בנחיתה. בכירים במשרד החוץ הדגישו כי ישראל לא מעודדת עזיבת זרים אך מסייעת לשגרירויות להשיג אישורי נחיתה בארץ.
ארה"ב הוציאה לפחות חמישה מטוסים של אזרחים אמריקנים לאירופה. שגרירות גרמניה הוציאה עד כה ארבע טיסות וצפייה להוציא עוד ארבע טיסות. בסך הכל עד 2,000 אזרחים גרמנים יוכלו לעזוב את ישראל. שגרירות צרפת הוציאה עד כה ארבע טיסות מיוחדות, ומחר (יום א') היא צפויה להוציא עוד כמה טיסות נוספות. שגרירות בריטניה הוציאה כבר שתי טיסות וצפויה להוציא עוד כמה.
שגרירות רוסיה ארגנה מעל 15 טיסות של חברת רד ווינגס לפינוי אזרחיה למספר יעדים ברוסיה.
שגרירות ברזיל תוציא עד יום ראשון שש טיסות מיוחדות, חלקן של חיל האוויר הברזילאי.
שגרירות תאילנד בישראל מארגנת גם היא מטוס חילוץ. השגרירות שכרה 60 חדרי מלון בתל אביב כדי לשכן את העובדים הזרים לפני החילוץ שלהם. מאות עובדים תאילנדים הוצאו מעוטף עזה, חלקם שובצו במקומות חדשים במרכז הארץ.
גם פולין ובולגריה חילצו אזרחים מישראל. ורשה שלחה לנתב"ג מטוס הרקולס של חיל האוויר הפולני.
בתוך כך, משרד החוץ האמריקני עדכן את אזהרת המסע שלו לאזרחים אמריקנים ולאחר שהודיע על פינוי בני משפחות ועובדים לא חיוניים הוא ממליץ כעת לאזרחי ארה"ב לשקול מחדש הגעה לישראל וליהודה ושומרון עקב איום טרור ותסיסה אזרחית.
"קבוצות טרור, טרוריסטים בודדים וקיצונים אלימים אחרים ממשיכים לתכנן פיגועים אפשריים בישראל ובגדה המערבית ובעזה", נכתב באזהרת המסע. "טרוריסטים וקיצונים אלימים עשויים לתקוף ללא אזהרה או אזהרה מועטה, ולכוון לאתרי תיירות, מוקדי תחבורה, שווקים/קניונים ומתקני ממשל מקומי. אלימות יכולה להתרחש בישראל ובגדה המערבית ובעזה ללא אזהרה".
לגבי רצועת עזה ההמלצה היא כמובן שלא לנסוע לשם עקב טרור, אי שקט אזרחי וסכסוך מזוין. חל גם איסור על עובדי ממשל להגיע לעזה.