לפני הרבה הרבה זמן (בשבוע שעבר), על כוכב חבוי בגלקסיה רחוקה (דיסנילנד, קליפורניה), התאספו להם עשרות אלפי לוחמים אמיצים מכל העולם (מעריצי סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים") כדי להילחם על עתיד העולם נגד כוחות האופל של האימפריה. טוב. לא לגמרי. האמת היא שזה היה הכנס השנתי של היקום הגלקטי הגדול והמפורסם בעולם, אותו יצר ג'ורג' לוקאס.
אבל עבור המשתתפים, שנאלצו לציין את האירוע בזום במשך שנתיים בשל מגפת הקורונה, זו הייתה חגיגת הניצחון האולטימטיבית. וגם הפרס היה מתוק במיוחד: כניסה למתחם "מלחמת הכוכבים" החדש בדיסנילנד, המכונה Galaxy's Edge ("קצה הגלקסיה"), שהוקם ב-2019, נסגר בשל המגפה, ונחנך עכשיו מחדש.
12 צפייה בגלריה
הרכבת בכניסה לפארק
הרכבת בכניסה לפארק
ברוכים הבאים למתחם החדש שסופסוף נחנך בדיסנילנד קליפורניה
(צילום: משי אייד)
כשאומרים "מתחם", המחשבה הראשונה שקופצת לראש היא גן אירועים, כמה מסעדות שצמודות זו לזו, מקסימום מרכז קניות. Galaxy's Edge הוא סיפור אחר לגמרי: מפלצת בהיקף של יותר מ־56 דונם, שבה המבקרים נמצאים פיזית, אך בדמיון הם בגלקסיה רחוקה מאוד. המתחם (טוב, נו, המקום) מדמה את כוכב "באטו", שדומה בסגנונו לכוכבים המוכרים מסרטי הקולנוע. המבקרים בו יכולים ליהנות מאווירה גלקטית מחשמלת, לבנות דרואידים ולתקשר איתם, לשתות משקאות ש"חייזרים הכינו" בבר שכולו מעוצב כחלק מסדרת הסרטים, וגולת הכותרת – ליהנות משתי אטרקציות ענק מיוחדות במינן.
12 צפייה בגלריה
מתקן ההתנגדות
מתקן ההתנגדות
לא מהעולם הזה: מתקן "עליית ההתנגדות" במתחם החדש בפארק
(מתוך אתר הפארק)
12 צפייה בגלריה
מלחמת הכוכבים
מלחמת הכוכבים
מעריצים חוגגים את הניצחון אחרי שנתיים של מגפה
הראשונה היא ה"מילניום פלקון", מתקן שמעניק לבאים אליו את ההזדמנות להטיס את החללית של האן סולו האגדי, אותו גילם הריסון פורד. למתקן נכנסים שישה אנשים. שניים מהם מגלמים את הטייסים של החללית, והשאר הם נווטים, מתפעלי תותחים ומהנדסים. המבקרים מודרכים על ידי עובדי הפארק, שהתייחסו אלינו כאל הדמויות עצמן לכל דבר ועניין במטרה להכניס רובד נוסף לאווירה המיוחדת.
12 צפייה בגלריה
מילניום פלקון
מילניום פלקון
באים להטיס את החללית של האן סולו? מתקן "מילניום פלקון"
(מתוך אתר הפארק)
מרגע הכניסה ועד רגע הנחיתה, שישה המשתתפים עוברים מסע מלא אנדרנלין, שנמשך דקות ספורות אך נראה כמו טיסה אמיתית בתוך תא טייס ביקום של מלחמת הכוכבים. מדובר בקרב אווירי שבו החללית מנסה לחמוק מהפגזות ולנטרל את אויביה, תוך טיסה ב"מהירות האור". חוויה עתידנית מושלמת שמספקת בידור יוצא מן הכלל. ייחודו של המתקן, מספרים לנו בפארק, הוא מספר התסריטים השונים שלו: העלילה ו"התנהגות" המתקן מושפעים מתפקודם ופעולותיהם של המבקרים – אנשי צוות של החללית.
האטרקציה השנייה, "עליית ההתנגדות" שמה, לא דומה לשום דבר שראיתם או חוויתם לפניה. האטרקציה מורכבת ממסלול משולב של הליכה, הולוגרמות חדשניות, מעבר בספינת חלל ועלייה על סימולטור תנועה, כשהאורחים נקלעים לעימות בין המורדים לבין האימפריה. עם ארבע מערכות נסיעה מדהימות בשילוב רובוטים ואפקטי סאונד – מדובר באחת האטרקציות המורכבות והמתקדמות ביותר שתוכננו על ידי מהנדסי הפארקים של דיסני.
12 צפייה בגלריה
מתקן ההתנגדות
מתקן ההתנגדות
היזהרו מהעימות בין המורדים לאימפריה. מתקן "עליית ההתנגדות"
(מתוך אתר הפארק)
12 צפייה בגלריה
הולוגרמה של ריי מהסרט הכוח מתעורר
הולוגרמה של ריי מהסרט הכוח מתעורר
הולוגרמה של ריי מהסרט הכוח מתעורר
(צילום: משי אייד)
בכניסה למתקן נמצאים עובדי הפארק, שמשמשים כדמויות בסצנה שבה אנו, המבקרים, מגויסים לטובת המורדים. לאחר שקיבלנו הוראות מדרואידים מה עלינו לעשות כדי לנצח, לפתע מצאנו את עצמנו "מותקפים" על ידי חיילי הסער של המסדר הראשון, שפרצו אל הספינה ולקחו אותנו לחקירה – ממנה הצלחנו לברוח – כששביל הבריחה הוא חלק הארי של האטרקציה. הכל גדול, הכל מרגיש אמיתי. הנסיעה נמשכה דקות ארוכות, במהלכן ירו עלינו חיילי הסער וברחנו גם מרובוטי ענק (AT-AT) שאיימו להשמיד אותנו. "אתה שוכח שאתה על מתקן בפארק שעשועים, זה מרגיש כמו בסרט", סיכם אחד המבקרים, "זה לא כמו לצפות בסיפור מרהיב בקולנוע. זה להיות הסיפור".
אבל כמו שהיה אומר לכם צ'ובאקה האגדי (לו הייתם מבינים את נהמותיו), הדרך לגן העדן של הווקים רצופה במכשולים. כדי להיכנס למתקנים האלה תצטרכו בדרך כלל לעמוד בתור במשך שעתיים או שלוש שעות. יש לכם אפשרות לדלג על התור במידה ואתם רוכשים את אפליקציית ג'יני.
לפרטים נוספים, אתם מוזמנים להאזין לפרק בפודקאסט "אבק פיות" של ynet על הטיפים לתייר הישראלי, אבל יש שיגידו שחלק מהקסם של דיסני מתפוגג כשצריך לעמוד בתור או לקצר אותו באמצעות עלות כספית נוספת, שינוי שנעשה בפארק בשנים האחרונות וזכה ללא מעט ביקורת.
12 צפייה בגלריה
עליית ההתנגדות
עליית ההתנגדות
מתקנים שלא רואים בשום פארק אחר
(מתוך אתר הפארק)
זה אולי מפריע לקהל הרחב, אבל לא מזיז למעריצים השרופים, אלה שהגיעו לארבעת ימי הכנס מכל העולם. עבורם מדובר בשכרון חושים חללי. "סוף סוף, אחרי שנים של קוביד, אני יכול להגיע לפה ולבלות עם חברי הקהילה שלי, לא לחשוב על הקשיים היומיומיים שלי, או להיזכר בימים המאתגרים שהביאה לי ולמשפחתי המגפה. זה רק אני ואלפי האנשים שמלחמת הכוכבים היא בדמם. זו קהילת המעריצים הכי טובה בעולם", מספר ג'ון מקולורדו, שעוטה תחפושת של חייל סער.
רבים מהאנשים שהגיעו לכנס לובשים תחפושות מושקעות, שלא מביישות שום חגיגת האלווין או פורים. בין בית מלון אחד לשני, ברחוב או במסעדה, נתקלנו בנסיכה ליאה, לוק סקייווקר, דראת' ויידר, קיילו רן, אובי ואן קנובי ושלל דמויות אחרות. בחוויה הזאת אין אלמנט של גיל או מגדר. מתינוקות שהיו מחופשים לבייבי יודה ועד סבים וסבתות שהתחפשו ללוחמי ג'דיי עם חרבות אור – כלי הנשק הבדיוני של אבירי הג'דיי, שאין ילד שלא חלם עליו.
12 צפייה בגלריה
מלחמת הכוכבים
מלחמת הכוכבים
מעריצים מחופשים לטייסים במתחם החדש
(צילום: משי אייד)
12 צפייה בגלריה
הכנס הגדול בדיסני לנד בלוס אנג'לס
הכנס הגדול בדיסני לנד בלוס אנג'לס
אלפים בכנס הגדול בדיסנילנד בלוס אנג'לס
(Getty Images)
12 צפייה בגלריה
הכנס הגדול בדיסני לנד בלוס אנג'לס
הכנס הגדול בדיסני לנד בלוס אנג'לס
ועכשיו עם חרבות האור
(Getty Images)
ייצוג מכובד בקרב "הדמויות" שפגשנו היה לסדרות הבת של מלחמת הכוכבים, ובראשן המנדלוריאן, סדרת אופרת חלל המספרת את סיפורו של צייד ראשים מגזע המנדלוריאני, בגילומו של פדרו פסקל – שהגיע לכנס והטריף את הקהל על העונה השלישית שעולה בשנה הבאה. כן, פה לא תמצאו נסיכות. אולי את ליאה, אבל לא את שלגיה או פוקהונטס. ואם העזתם להסתובב עם חולצה של מיקי מאוס, הגבות יתחילו להתרומם במתחם הכנסים באנהיים (אל תשאלו איך אני יודעת).
בדיסני דאגו לפצות את המעריצים על השנים האבודות בשורה של מפגשים עם היוצרים והשחקנים, שעדכנו מה יקרה בשלל הסדרות החדשות שעתידות לצאת השנה. נכון, זה נעשה כנראה גם כחלק מהמאמץ לקדם ולחזק את המותג דיסני+ ואת סדרות הבת של מלחמת הכוכבים, אך עבור משתתפי הכנס זו הייתה הצצה לקרביו של עולם קסום. משתתפי הפאנלים, שהוקדשו בעיקר לתכנים אלה, התקבלו בתשואות רמות. כך, למשל, זכו המשתתפים להיות הראשונים בעולם שצפו בשני הפרקים הראשונים של סדרת אובי וואן קאנובי בכיכובו של יואן מקגרגור, שעלתה בסוף חודש מאי. זאת כחלק מפאנל של יוצרי הסדרה, דייב פילוני וג'ון פבארו, ששיתפו את עשרות אלפי האנשים המשתתפים בסודות מאחורי הקלעים ובמה צפוי בעונה הראשונה: "זה יהיה אפל יותר וגאוני יותר".
12 צפייה בגלריה
מלחמת הכוכבים
מלחמת הכוכבים
דרואידים בפארק
(צילום: משי אייד)
12 צפייה בגלריה
מלחמת הכוכבים
מלחמת הכוכבים
אנחנו מכירים?
(צילום: משי אייד)
תוכן נוסף שסיקרן במיוחד את קהל המעריצים הייתה סדרה חדשה בשם "אסוקה", שתעלה גם היא בשירות הסטרימינג בשנה הבאה. כן, יקום מלחמת הכוכבים לא נגמר, הוא רק גדל ומתעצם, ולישראל הוא יגיע ב־16 ביוני עם ההשקה של דיסני+ בישראל.
ואי אפשר בלי שופינג. בארנה הענקית שבה התקיים הכנס השנתי הוקדש חלל עצום ל"שוק מלחמת הכוכבים": מאות דוכנים, קטנים וגדולים, בהם הבאים יכולים לרכוש מרצ'נדייז מיוחד של היקום האהוב עליהם, ולא רק – אלא גם לשחק במשחקי קופסה, להרכיב רובוטים, להצטלם עם אביזרים מקוריים מהסט, לטייל בין שלל תערוכות ואפילו להתקעקע. וכל זה באווירה חגיגית המלווה במוזיקה מפסקול הסרטים. המחירים? בואו נגיד שאם חשקה נפשכם בחרב ג'דיי באמת מרשימה תצטרכו להיפרד מכמה מאות דולרים.

אם אנחנו כבר כאן

במסגרת הנסיעה שלנו ביקרנו בהתלהבות (יתרה) בשני פארקי השעשועים של דיסני בקליפורניה, דיסנילנד ודיסני קליפורניה אדוונצ'ר פארק – שני מתחמי ענק שמספקים חוויה בידורית מיוחדת במינה, הכוללים, חוץ מכוכב באטו וקצה הגלקסיה, עשרות מתקנים ומופעים מעולם הסרטים של דיסני ופיקסאר, ואף מהיקום הקולנועי של מארוול, שגם הוא נרכש לאחרונה על ידי האימפריה הדיסנאית.
מי שביקר באחד העולמות של וולט יודע שלא סתם קוראים למקום הזה "השמח בעולם". מדובר אמנם במפעל קפיטליסטי שזוכה לביקורות על כך שהפך למכונת כסף, אבל גם כזה ששולט בכל החושים שלכם מרגע שאתם נכנסים אליו, שמצליח לרכך גם את הקשוחים ביותר, שמתמסרים לו ומתאהבים. עולם שבו הקסם קיים והכל, אבל הכל אפשרי – במיוחד אם "הכוח" לצידכם.

הכותבת הייתה אורחת של אולפני דיסני באנהיים, קליפורניה.