3 צפייה בגלריה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
נמל התעופה בחיפה חוזר לחיים: חברות איסתא וישראייר מתחילות לשווק יחד חבילות נופש וטיסות ישירות משדה התעופה בחיפה ללרנקה ולפאפוס שבקפריסין. על הפרק: רכבת אווירית של שלוש טיסות ביום, שישה בימים בשבוע.
הטיסות יבוצעו במטוסים קטנים, 37 מושבים, מסוג בומברדיה דאש 8 של חברת התעופה יוניברסל אייר שבסיסה במלטה.
3 צפייה בגלריה
מטוס דאש 8 של חברת יוניברסל אייר
מטוס דאש 8 של חברת יוניברסל אייר
מטוס דאש 8 של חברת יוניברסל אייר
(צילום: InsectWorld / Shutterstock.com)
טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של איסתא, אמרה כי "טיסות משדה התעופה בחיפה יקצרו דרמטית את הדרך לחופשה עבור תושבים הגרים מנתניה צפונה. צפוניים יחסכו לעצמם את הפקקים לנתב"ג, ואת התורים בביטחון ובצ'ק אין וייהנו ממטוסים 'כמעט' פרטיים. הנוסעים יוכלו להגיע לשדה שעה וחצי לפני ההמראה וליהנות מחנייה חינם".
הטיסה הראשונה מנמל חיפה תמריא ב-22 ביוני והקו יפעל ברצף עד לאחר חגי תשרי. זמן הטיסה מחיפה לקפריסין: כ-50 דקות. ניתן לרכוש כרטיס טיסה הלוך ושוב (החל מ-299 דולר), או חבילת נופש (החל מ-399 דולר) הכוללת טיסה ושני לילות במלון.
3 צפייה בגלריה
טייל פאפוס קפריסין
טייל פאפוס קפריסין
הטיילת בפאפוס
(צילום: shutterstock)
שדה התעופה חיפה לא מקיים פעילות בינלאומית מאז שנת 2019, ומאז פרוץ מגפת הקורונה ב-2020 גם הטיסות הפנים ארציות לאילת נפסקו. שדה התעופה בחיפה עלה כאחת האופציות לשדה משלים בנתב"ג או כשדה נוסף, עם אפשרות להאריך את המסלול לעבר הים כדי לאפשר למטוסים גדולים יותר לנחות בו על מנת שניתן יהיה לבצע טיסות לאיי המזרח התיכון וליעדים קרובים באגן הים התיכון.
בחיפה יש רק מסלול המראה אחד באורך של כ-1,200 מטר, דבר שמגביל מאוד את סוגי המטוסים שיכולים לפעול בו, ועל כן הטיסות לקפריסין יופעלו במטוס טורבו פרופ קטנים שלא דורש מסלול המראה ארוך. אין לחברות התעופה הישראליות היום מטוס שיכול לפעול משדה התעופה חיפה היות וישראייר מכרה את צי ה-ATR שלה ועברה לצי איירבוס בלבד, וארקיע כבר כמה שנים פעילה עם מטוסי סילון בלבד.