7 צפייה בגלריה
"המקום הראשון"
"המקום הראשון"
"המקום הראשון" - חברות התעופה יאמצו את הקונספט?
(צילום: Acumen)
יוקרה של מטוס פרטי בתוך מטוס נוסעים: משרד העיצוב הבריטי אקומן (Acumen) הציג את "המקום הראשון" (The First Place) קונספט העיצוב החדש שלו למחלקות הראשונות של העתיד. המטרה: לאפשר לחברות תעופה להקים במטוס סוויטה של ממש שתשמש מחלקה ראשונה משודרגת עם מושב שנפתח למיטה גדולה ומרווחת, מושבי עור נוחים, הפרדה מוחלטת משאר חלקי המטוס והנוסעים, לאונג', מסכי מולטימדיה כמובן ופינוקים נוספים.

בשיא מגפת הקורונה נקלע מוסד המחלקה הראשונה למשבר שאיים להכחידו, זאת לאחר שחברות תעופה רבות הכריזו על הוצאת מטוסי הענק מהציים שלהם. אולם, מגמה זאת נגדעה עם דעיכת המגפה והביקוש למחלקה הראשונה חזר לענף התעופה. למרות הופעתן של מחלקות הפרימיום השונות, והשיפור במושבים ובשירות של מחלקות העסקים בשנים האחרונות, עדיין קיים ביקוש למחלקה הראשונה.
במשרד העיצוב אקומן, שחתום על עיצוב "המיטה המעופפת" הראשונה במטוסי בריטיש איירווייז עוד ב-1995, מאמינים לא רק שיש עתיד למחלקה הראשונה, אלא שיהיו עוד פיתוחים וחידושים שישדרגו את רמת השירות והיוקרה עבור הנוסעים.
בקונספט העיצוב החדש הם מבטיחים, כאמור, חוויה של מטוס פרטי במטוס נוסעים רגיל. המחלקה הראשונה שעיצבו, ושהם מקווים שחברות תעופה יאמצו אותה, כוללת שתי דלתות לפרטיות מרבית – דלת הזזה שנסגרת הרמטית ודלת שמסתובבת על ציר ומאפשרת חצי סגירה כדי שהנוסע יוכל לראות מבעד למושב שלו אם ירצה.
נוסעי הסוויטה ייהנו גם משני מסכי לד משוכללים בגודל 32 אינץ' ו-18 אינץ', כיסא עור שמאפשר לקבל אורח בסוויטה ואפשרות להפוך את החלל למשרד עבודה.
7 צפייה בגלריה
"המקום הראשון"
"המקום הראשון"
וכך זה נראה במבט מלמעלה
(צילום: Acumen)
7 צפייה בגלריה
"המקום הראשון"
"המקום הראשון"
הנוסעים, שישלמו מספיק, יהיו מוזמנים להרגיש בבית
(צילום: Acumen)
7 צפייה בגלריה
"המקום הראשון"
"המקום הראשון"
שעשה תאים בקידמת המטוס
(צילום: Acumen)
7 צפייה בגלריה
"המקום הראשון"
"המקום הראשון"
אפשר לפתוח את הדלת ולסעוד לצד הנוסע שבתא הסמוך
(צילום: Acumen)
7 צפייה בגלריה
"המקום הראשון"
"המקום הראשון"
(צילום: Acumen)
במשענת הראש יש מערכת לחימום וגם לקירור, כמו גם מערכת סאונד היקפי עם אפקט של ביטול רעשים. כמובן שכל הטוב הזה מגיע עם מגוון שקעים לטעינה ולחיבור מכשירים ניידים למיניהם. בתוך הסוויטה יש אפשרות לשלוט בתאורה באמצעות מסך מגע.
"'המקום הראשון' הוא קונספט עיצוב מיוחד במינו, שרשום כפטנט", מתגאים במשרד העיצוב. "אנחנו מאמינים שהוא יכול לתת מענה מושלם לצרכים הייחודיים של נוסעי המחלקה הראשונה בעתיד, כמו גם לחברות תעופה שמעוניינות להציע את המוצר הזה ללקוחותיהן. בנוסף, הקונספט מביא ייחודיות והפרדה למחלקה הראשונה, באמצעות יצירת מרחב אישי שמאפשר לנסוע ליהנות מהטיסה או לעבוד".
נציין כי הרעיון ליצור סוויטה באוויר שהיא מופרדת באמצעות דלת ומעניקה פרטיות מוחלטת לנוסעים הוא לא רעיון חדש, ובטח שלא בלעדי לאקומן. כבר היום ניתן לטוס, אפילו מנתב"ג, במחלקה הראשונה של חברת אמירייטס שמציעה גם היא סוג של סוויטה. טיסה במחלקה ראשונה היא עניין יקר ביותר, ומחיר של כרטיס הלוך ושוב לדובאי, לדוגמה, עשוי להגיע גם ל-4,100 דולר.
7 צפייה בגלריה
המחלקה הראשונה של חברת אמירייטס
המחלקה הראשונה של חברת אמירייטס
המחלקה הראשונה של חברת אמירייטס
(צילום: דניאל סלאמה)

גם איתיחאד איירווייז וסינגפור איירליינס מציעות בחלק מהמטוסים שלהן מחלקות ראשונות עם הפרדה באמצעות דלת שנסגרת הרמטית, מושב שהופך למיטה, מסכי ענק, שולחן עבודה ואפילו מקרר קטן, בחלקן. אולם, "המקום הראשון" מבקש לקחת את הכל צעד אחד קדימה עם תאים גדולים יותר, ואפשרת לייצר סביבת עבודה מרווחת ליותר מאדם אחד.