לופטהנזה, חברת התעופה הלאומית של גרמניה, תפצה 128 יהודים חרדים מארצות הברית ב-21 אלף דולר כל אחד – כך נקבע בהסכם שנחתם בין חברת התעופה לקבוצת החרדים. הפיצוי ניתן בעקבות תקרית שאירעה בחודש מאי כשאנשי צוות של לופטהנזה מנעו מקבוצה גדולה של נוסעים חרדים לעלות על טיסת המשך מגרמניה להונגריה כעונש קולקטיבי מאחר ששני חרדים סירבו לעטות מסכה.
החרדים, כולם אזרחים אמריקנים שהיו בדרכם לקברו של צדיק בהונגריה, האשימו את חברת התעופה ב"אפליה אנטישמית". עדויות מצולמות מנמל התעופה בפרנקפורט, שבהן מודים אנשי צוות לופטהנזה בענישה הקולקטיבית, פורסמו לאחר התקרית ועוררו סערה.
לפי דיווח של סוכנות הידיעות היהודית (Jewish Telegraph Agency), במסגרת הסכם שהושג עם עורך הדין של קבוצת התובעים, הרב ד"ר מארק גולדפדר, החברה תשלם לכל אחד מהנוסעים 20 אלף דולר ועוד אלף דולר פיצוי על הוצאות שנגרמו כתוצאה מהעיכוב שנוצר לאחר שלא הועלו לטיסה. בניכוי מסים והוצאות משפטיות יישארו לכל נוסע 17 אלף דולר. סך כל הפיצויים המוערך שהחברה שילמה בעקבות התקרית מוערך בכמעט 2.7 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
חרדים שלא הורשו לעלות למטוס, בנמל התעופה בגרמניה
חרדים שלא הורשו לעלות למטוס, בנמל התעופה בגרמניה
חרדים שלא הורשו לעלות למטוס, בנמל התעופה בגרמניה
(צילום מסך)
לופטהנזה לא הגיבה לפניית ynet, אך בתגובה לפניית סוכנות הידיעות היהודית מסרה: "אנחנו לא נתייחס לפרטי ההסכם, אך מאשרים שקבוצת לופטהנזה שואפת להגיע להסכם פשרה עם כל הנוסעים שעלייתם למטוס סורבה בחודש מאי השנה".
יומיים לאחר התקרית מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן ספוהר, התקשר להתנצל באופן אישי בפני הרב של ברלין יהודה טייכטל. "לאנטישמיות אין מקום בלופטהנזה", אמר אז המנכ"ל, "מה שקרה לא היה צריך לקרות. לופטהנזה מייצגת חיבור בין אנשים, תרבויות ואומות. פתיחות וסובלנות הן אבני היסוד, ואין מקום לאנטישמיות".

כחודשיים וחצי לאחר מכן הודיעה חברת התעופה הלאומית של גרמניה כי בעקבות התקרית תמנה מנהל בכיר שתפקידו יהיה להעלות את המודעות לאנטישמיות ולגילויי גזענות.