4 צפייה בגלריה
מושב קרוע
מושב קרוע
תיעוד מהטיסה המלוכלכת של בלו בירד חזרה לארץ
(צילום: אבנר רסל)
אבנר (36) וקארין (35) רסל מחולון, תכננו לצאת לנופש שקט עם המשפחה באיי יוון בסוף אוגוסט ולחזור בראש שקט ונקי. הם רק לא ידעו עד כמה המילה ניקיון תהיה רחוקה ממה שהם ראו וחוו במטוס חזרה הביתה. מצאו דיל משתלם עם "קווי חופשה" בביצוע של חברת התעופה "בלו בירד" ויצאו לדרך.
"הטיסה הוזמנה מראש לפני כחודשיים, בחרנו טיסה שהתאימה לנו מבחינת השעות והמחירים עם חברת התעופה בלו בירד דרך אתר קווי חופשה. בטיסה חזרה עלינו למטוס והתיישבנו במושבים שלנו. איך שבאתי לשים את היד על ידית המושב אני רואה שהיא בכלל שבורה ונהפכה לפח, היה שם מלא לכלוך - סיגריות וטישיו. לא ניקו את המטוס בכלל", סיפרו בני הזוג ל-ynet.
4 צפייה בגלריה
מסטיקים בכיסי אחסון
מסטיקים בכיסי אחסון
מסטיקים בכיסי האחסון
(צילום: אבנר רסל)
4 צפייה בגלריה
מיקום חדש לפח? ידית המושב המזוהמת
מיקום חדש לפח? ידית המושב המזוהמת
מיקום חדש לפח? ידית המושב המזוהמת
(צילום: אבנר רסל)
4 צפייה בגלריה
ידית שבורה
ידית שבורה
ידית שבורה
(צילום: אבנר רסל)
"הסתכלנו מסביב וראינו ריפוד מושב קרוע, מסקינגטייפ ומסטיקים על המושבים. לא זוכר שאי פעם הייתי במטוס כל כך מוזנח. לא עשו את המינימום הנדרש כדי לגרום לנוסעים להרגיש בנוח. שילמנו 600 דולר לכרטיס. לא היה לי נעים שהילד ייגע במושבי המטוס אפילו. היה במשענת יד כרטיס טיסה של נוסע קודם מ-28 באוגוסט, איך יכול להיות שלא מנקים מטוס?!".

"טינופת בכל ס"מ של המושבים"

רסל העלה גם פוסט בעניין מייד לאחר חזרתו ארצה ובו כתב:
"אתמול עלינו לטיסה ישירה מאתונה לתל אביב של חברת BlueBird Airways, שעובדת ישירות עם קווי חופשה ובאמת שאני לא נהנה לנצל את הבמה הזו בשביל שיט כזה אבל איזה גועל נפש של מטוס וטיסה. אני שם רגע בצד את העובדה שאפילו כוס מים בטיסה מחניקה של שעתיים לא הוצעה לנו (רק בתשלום) או את היעדר המקום לרגליים או לתזוזה אנושית כללית, ומתרכז רק במה שהעיניים שלי ראו בשנייה שהתיישבתי (עם תינוק על הידיים):
מסטיקים בתוך כיסי האחסון, ריפוד קרוע, משענות יד שבורות ש'תוקנו' עם איזולירבנד ברמה נמוכה יותר מזו שהייתה לי עם קסדות בטירונות. משענות היד שלא תוקנו היו מלאות בקשים, ניירות משומשים, סיגריות וגרעיני פירות. לא ביקשתי מסכי פלזמה אישיים ומסאז' רקמות אבל לכל הפחות ניקיון ומושבים תקינים.
לא הגיוני, בשום רמה שבעולם שלא ינקו את המושבים ולא ישמרו עליהם במצב סביר עבור 600 דולר לאדם.
אני אישית לא מוכן יותר לקבל את הזוועה הזאת בשלווה, לא אכפת לי לואו-קוסט לא לואו-קוסט: חברות התעופה עושות עלינו בוכטות ולא מוכנות לעשות את המינימום הנדרש כדי שתעבור עלינו טיסה סבירה. לא רוצה לחשוב אפילו מה זה אומר על איכות התחזוקה המכנית של המטוסים.
חלאס.

חברת הניקיון התעכבה - הדיילים ניקו בעצמם

בלו בירד היא חברת תעופה שפועלת במודל לואו-קוסט ומפעילה קווים רבים בין ישראל לאיי יוון ולאגן הים התיכון. לחברה יש צי בן חמישה מטוסים - כולם מדגם בואינג 737, כאשר "הצעיר" שבהם פעיל כבר יותר מ-20 שנים, אותו המטוס שעליו עלו בני משפחת רסל בטיסה המדוברת לישראל.
מחברת בלו בירד נמסר: "החברה עושה הכול על מנת להנעים את זמנם של הנוסעים בדרכם לחופשה ובחזרה לארץ ומצירה על תחושתו של הנוסע ומשפחתו.
מבדיקת התלונה עולה כי מדובר באירוע נקודתי, שבו חל עיכוב בהגעת צוות הניקיון של חברת שירותי הקרקע בשדה התעופה באתונה. על מנת שלא לעכב את המראת המטוס הוחלט שלא להמתין לצוות הניקיון אלא לבצע ניקיון בסיסי בלבד על ידי צוות הדיילים במטוס.
אנו עושים הכול על מנת שמקרים כאלה לא יישנו ועל מנת שמאות אלפי הלקוחות שאנו מטיסים כל שנה מישראל ימשיכו ליהנות בטיסותינו".