2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
(צילום: shutterstock)
תחילה הייתה זו יצרנית הבירה קורונה שנאלצה להתמודד עם העובדה שהמגפה הקטלנית ביותר במאה ה-21 נקראת כמו השם של המשקה שלה, וכעת בחברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס חוששים להיות מזוהים עם וריאנט הדלתא הקטלני. אז מה עושים? בעיקר נמנעים מאזכור השם המפורש של המטוציה.
מנכ"ל דלתא איירליינס אד באסטיאן שלח בשבוע שעבר מזכר לעובדיו ובקטעים שבהם היה אמור להזכיר את המילה "דלתא" בהקשר של הווריאנט, בחר להשתמש בשם המדעי הרשמי שאיש כמעט לא מכיר. "במהלך השבועות האחרונים המאבק השתנה עם העלייה של וריאנט B. 1.617.2 – סוג תוקפני מאוד של הווירוס", כתב המנכ"ל, ובקטע אחר הוסיף: "בשבועות האחרונים מאז עליית של וריאנט B. 1.617.2, כל עובדי דלתא שאושפזו עם קורונה לא היו מחוסנים באופן מלא".
בהמשך ההודעה הוא השתמש במונחים "הווריאנטים האחרונים" או פשוט "הווריאנט" – כאשר לכולם ברור שהוא מתכוון לווריאנט דלתא שהיה אחראי לכ-93 אחוזים ממקרי ההדבקה בארצות הברית בחודש יולי.
בהודעה עצמה הוא הכריז כי עובדים שלא יתחסנו יצטרכו לעבור בדיקת קורונה שבועית ולשלם תוספת ביטוח של 200 דולרים.
2 צפייה בגלריה
וריאנט דלתא
וריאנט דלתא
וריאנט דלתא
(צילום: shutterstock)
נזכיר כי ארגון הבריאות העולמי הוא זה שנותן את השמות לווריאנטים השונים והוא עושה זאת לפי האלפבית היווני. יום למחרת ששלח את התזכיר הופיע באסטיאן בתוכנית הבוקר של רשת CBS, וכנשאל, בין היתר, אם השם של הווריאנט גורם בעיות לחברת התעופה, השיב": "אני לא מתייחס לשם המקורי של הווריאנט. אם בכלל, אני קורה לו 'הווריאנט הארור'".
ההתחמקות משימוש בשם דלתא לווריאנט באה לידי ביטוי גם בטיסות עצמן. אמילי גאדק, מפיקת פודקסט שטסה לאחרונה עם החברה מסן פרנסיסקו לדטריוט, צייצה ברוח מבודחת על אודות הנושא. "זה היה משעשע מאוד לראות כמה קשה הם מנסים לא להגיד את השם", כתבה. לאחר מכן סיפרה כי המאמץ ניכר במיוחד במהלך הבקשה במערכת הכריזה לעטות מסכות: "חשוב במיוחד לעטות מסכות בשל [הפסקה דרמטית] הווריאנט שנמצא באוויר".
אך לא כולם לועגים למדיניות החדשה. פרופסור כריס מקלאף, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת המדינה של ג'קסונוויל, הסביר במייל ששלח ל"וושינגטון פוסט" כי המסר של מנכ"ל החברה עובד בשני מישורים: ראשית, ברור שצוות התקשורת רוצה להדגיש את הבידול בין החברה למשבר הבריאותי הנוכחי. שנית, הם מעבירים מסר לעובדים ולצרכנים כאחד שהם לוקחים את העניין ברצינות, כולל באופן שבו הם מבחינים בין שם החברה לווריאנט הנוכחי".