טיסה של איזיג'ט ממאלגה ללונדון הפכה לזירת דרמה חריגה, לאחר שנוסעים טענו כי אישה בריטית קשישה הועלתה למטוס על כיסא גלגלים כשהיא כבר מתה. לדבריהם, בני משפחתה שכנעו את צוות הקרקע לאפשר את העלייה בטענה שהיא "רק עייפה", אך רגעים לפני ההמראה התברר כי נפטרה – והמטוס חזר לאחור, בעיכוב של כמעט 12 שעות.
1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת איזיג'ט
מטוס של חברת איזיג'ט
דרמה על המסלול בטיסת איזיג'ט
(צילום: kamilpetran / shutterstock)
על פי דיווח ב"דיילי מייל" האישה בת ה-89 הועלתה למטוס בסיוע חמישה מקרובי משפחתה. נוסעים במטוס סיפרו לעיתון הבריטי כי בני המשפחה אמרו לצוות חברת התעופה כי מצבה אינו טוב וכי היא נרדמה. הנוסעים סיפרו כי המטוס החל בהסעה לעבר קצה המסלול, אך רגעים ספורים לפני ההמראה עצר באופן דרמטי, לאחר שצוות הקבינה שחשד במתרחש הבין כי האישה נפטרה.
נוסעת בשם אליזבת' רולנד סיפרה כי כבר מהרגע הראשון שראתה את האישה הבינה שהיא "לא איתנו". עם זאת, רולנד סיפרה כי לפני העלייה למטוס בני המשפחה ניסו להעיר אותה ואמרו: "את שומעת אותי? אנחנו עומדים לעלות לטיסה עכשיו, אנחנו עולים עכשיו", ואף ניסו לתת לה לשתות.
"הם דיברו אליה והתנהגו כאילו היא בחיים", סיפרה רולנד שהוסיפה כי כאשר המטוס חזר לטרמינל והחובשים מיהרו לעלות עליו, "אף אחד מבני המשפחה לא נראה נסער או מבוהל, הם לא בכו ולא נראו בהלם".
נוסע נוסף, שביקש להישאר בעילום שם, אמר: "כולם על המטוס חשבו שהיא נראית מתה כבר כשהגיעה – לא הייתה שום סיבה להחשיב אותה ככשירה לטוס". נוסעת אחרת הביעה את זעמה ברשתות החברתיות וכתבה בפייסבוק: "איזיג'ט, אתם פשוט לא אמיתיים. למה אפשרתם לאדם מת לעלות על הטיסה שלנו?".

באתר הבריטי רמזו כי ייתכן שהמניע לניסיון להטיס את הקשישה כנוסעת רגילה היה כלכלי. העברת גופה בין מדינות היא הליך מורכב ויקר, שבדרך כלל מתבצע בטיסות מטען, דורש אישורים רשמיים ורישום מוות, ועלותו מוערכת באלפי ליש"ט. במקרים מסוימים, ללא ביטוח נסיעות, בני המשפחה נדרשים לשאת בעלויות בעצמם ואף להתמודד עם הליכים משפטיים ובירוקרטיים ממושכים.
דובר משטרת המשמר האזרחי במאלגה אישר כי שוטרים הוזעקו למטוס בעקבות דיווח על אישה בריטית קשישה, והוסיף: "היא הוכרזה כמתה על סיפון המטוס, שהיה אמור להמריא ממאלגה ללונדון מעט אחרי השעה 11:00 אתמול בבוקר".
מאיזיג'טי נמסר: "טיסה EZY8070 ממאלגה ללונדון–גטוויק חזרה לעמדת החניה לפני ההמראה בעקבות נוסעת על הסיפון שנזקקה לסיוע רפואי דחוף. צוותי חירום הוזעקו למטוס, אך למרבה הצער הנוסעת נפטרה. מחשבותינו עם בני משפחתה וחבריה של הנוסעת, ואנו מציעים להם תמיכה וסיוע בתקופה הקשה הזו. רווחת הנוסעים והצוות היא תמיד בעדיפות העליונה של easyJet, ואנו מודים לנוסעים על ההבנה לנוכח העיכוב".