הנוסעים שעלו בסוף השבוע על טיסה של חברת אמירייטס מדובאי לניו זילנד ידעו שמצפה להם דרך ארוכה, אבל לא העלו על דעתם שישהו באוויר 13 שעות רק כדי לחזור לשדה התעופה שממנו המריאו.
הטיסה בין דובאי לאוקלנד היא אחת הארוכות בעולם, כ-14,200 ק"מ, ונמשכת כ-16 שעות. בזמן ההמראה הצוות ידע שבניו זילנד יורד גשם כבד וסופה משתוללת באזור השדה, אך רק לקראת אמצע הדרך, כשהמטוס היה כבר כמעט שבע שעות באוויר, הודיעו בשדה התעופה של אוקלנד כי בעקבות גשמים עזים והצפות נגרמו לנזקים קשים באזור והם נאלצים לסגור את השדה.
2 צפייה בגלריה
פניית הפרסה באמצע הדרך
פניית הפרסה באמצע הדרך
פניית הפרסה באמצע הדרך
(Flightradar24)
2 צפייה בגלריה
הטרמינל המוצף בנמל התעופה באוקלנד
הטרמינל המוצף בנמל התעופה באוקלנד
הטרמינל המוצף בנמל התעופה באוקלנד
(צילום: Olivia Neill via REUTERS)
טיסות שטרם יצאו לכיוון בוטלו, וטיסות שהיו באוויר הופנו לשדות תעופה אחרים. המטוס של אמירייטס היה באותו זמן מעל האוקיינוס, ומפני שלא היה מדובר במקרה חירום שמחייב נחיתה מיידית, אז הטייסים היו צריכים לבחור אם להמשיך לפרת' שבמערב אוסטרליה ולחכות לפרק זמן לא ידוע, או להמשיך ליעד אחר בניו זילנד, או לחזור לשדה שממנו יצאו שהוא גם נמל הבית שלהם.
הצוות החליט לחזור לדובאי מכיוון שכך יוכלו להחליף צוות ומטוס בקלות ויחסכו את הטרחה בשליחת צוות אחר למטוס שנתקע באמצע הדרך.
בסך הכל המטוס טס קצת יותר מ-13 שעות, כמעט משך הטיסה הדרוש כדי להגיע לניו זילנד. הנוסעים היו יכולים להתנחם בעובדה שאת החוויה עברו לפחות במטוס איירבוס A380 שנחשב לנוח מאוד ומרווח, ולא רק עבור מי שנמצא במחלקות היוקרה.
טיסת אמירייטס לא הייתה היחידה ששבה לשדה שממנו יצאה, כך גם טיסת אייר קנדה שהמריאה מוונקובר לאוקלנד ונאלצה לשוב על עקבותיה יותר משעתיים לאחר ההמראה.