2 צפייה בגלריה
טייל פאפוס קפריסין
טייל פאפוס קפריסין
הטיילת בפאפוס
(צילום: shutterstock)
מלרנקה ועד לחופים של פאפוס – האי קפריסין, ששוכן במרחק של קצת יותר מחצי שעת טיסה, אהוד מאוד על התייר הישראלי, והתחרות של חברות התעופה על מי תטיס אותו לשם תעלה הילוך החל מעונת האביב. לא פחות משבע חברות תעופה יפעילו בין 48 ל-55 טיסות שבועיות בין שתי המדינות.
חברת התעופה הקפריסאית טוס איירווייז (TUS Airways), שנמצאת בבעלות חלקית של גלובל כנפיים הישראלית, פרסמה את לוח הטיסות לחודשי האביב והקיץ הקרובים, כאשר גולת הכותרת היא 15 טיסות שבועיות לקפריסין, ובקשה להפעיל עוד שבע טיסות. בסך הכל, אם תקבל אישור לטיסות הנוספות, תפעיל טוס איירווייז 22 טיסות בשבוע מנתב"ג לקפריסין – 11 ללרנקה, ארבע לפאפוס והיתר, כאשר יאושרו, ללרנקה. בשיאו של קיץ 2022 החברה הפעילה עד 19 טיסות שבועיות לקפריסין.
בנוסף, טוס תמשיך להפעיל בקיץ את הטיסות הישירות לדיסלדורף ולאתונה, ותכפיל את כמות הטיסות הסדירות מתל אביב לעיר הנמל היווונית פרבזה הסמוכה לאי לפקדה, וגם תפעיל קו סדיר חדש מתל אביב לכרתים.
ישראייר תפעיל החל מסוף חודש מרץ טיסות לפאפוס פעמיים בשבוע (בימים בימי ראשון וחמישי), ובפסח תתגבר את לוח הטיסות לבין שלוש לוארבע טיסות שבועיות לפאפוס. הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר, אמרה כי "לאור הביקוש המסתמן בפסח תגברנו כבר עכשיו את לו"ז הטיסות ליעד שהוא פופולרי בקרב משפחות ישראליות. אנו צופים שהביקוש בחודשי הקיץ וחגי תשרי יביא לתגבור לו"ז הטיסות".
במקביל, ארקיע תפעיל במהלך האביב והקיץ טיסה יומית ללרנקה, ובימי ראשון וחמישי שתי טיסות ביום – כלומר, בסך הכל תפעיל החברה הישרלאית תשע טיסות שבועיות לקפריסין.
2 צפייה בגלריה
גשר האוהבים בקפריסין
גשר האוהבים בקפריסין
"גשר האוהבים" בקפריסין
(צילום: shutterstock)
אל על מפעילה ארבע טיסות שבועיות ללרנקה, לרוב במטוסי הבואינג 737, אך בשיאי הביקוש החברה הפעילה במספר טיסות גם את הבואינג 787 דרימליינר, כדי לתת מענה לביקוש ההולך ועולה לקפריסין.
חברת התעופה הקפריסאית סייפרוס איירווייז (Cyprus Airways) הפעילה בקיץ 2022 ארבע טיסות שבועיות בין ישראל ללרנקה בלבד, והיום היא מבצעת טיסה יומית ללרנקה, קצב שצפוי להישמר גם בחודשי האביב והקיץ.
ענקית הלואו-קוסטי האירית ריינאייר מפעילה טיסה יומית בקו לפאפוס, וכרגע היא לא טסה ללרנקה מישראל. וגם חברת הלואוקוסט וויזאייר פעולת בקו ללרנקה עם טיסה יומית.

כמה עולה לטוס לקפריסין?

יניב לניס, מייסד אתר "טיסות סודיות" שיתף איתנו כמה טיפים שיכולים להוזיל משמעותית את הטיסה שלכם לקפריסין: "בדקו שילוב של חברות תעופה, רכישה של טיסה הלוך עם חברה אחת וחזור עם אחרת יכולה להוזיל מאד את הטיסה. השוו מחירים בין לרנקה לפאפוס, קפריסין הוא אי קטן ולעיתים החיסכון במחיר שווה הגעה לשדה מעט מרוחק יותר, אפשר כמובן גם לשלב הלוך לפאפוס וחזור מלרנקה או ההיפך בשביל להוזיל עוד יותר.
"השוו תפוחים מול תפוחים. מחירי הלואו-קוסט מפתים מאוד, אך אינם כוללים טרולי או כבודה לבטן המטוס. השוו בין חברות התעופה את עלות כלל ההזמנה, כולל התוספות. השתמשו במנוע חיפוש טיסות גמיש, במידה שתהיו גמישים מעט בתאריכים תוכלו לחסוך עשרות אחוזים.
"המחירים הזולים ביותר לקיץ לטיסות הלוך-חזור, על פי הבוט וואטסאפ של "טיסות סודיות": לרנקה – 89 דולר ביוני, 119 דולר ביולי ו-123 דולר באוגוטס. פאפוס – 103 דולר ביוני, 140 דולר ביולי ו-156 דולר באוגוסט".