ישראייר

חברת ישראייר הודיעה אחר הצהריים (יום ה') כי לאור המצב הביטחוני המתמשך, החל מיום ראשון (22 באוקטובר) היא תבצע לוח טיסות מצומצם ליעדים הבאים:
לרנקה - טיסה יומית.
אתונה - טיסה יומית.
באקו - שתי טיסות שבועיות.
טביליסי - שתי טיסות שבועיות.
בטומי - שתי טיסות שבועיות.
דובאי - שתי טיסות שבועיות.
ורנה - שתי טיסות שבועיות.
אילת - טיסה יומית, למעט בימי ראשון וחמישי שבהם יתקיימו שתי טיסות יומיות.
יעדים נוספים יפורסמו באתר החברה.
באתר ישראייר נכתב: "לאור מלחמת 'חרבות ברזל' בעזה קיימת פגיעה בכושר הייצור של החברה. לאור המצב הביטחוני, הצוותים הזרים שאמורים היו לבצע את הטיסות באמצעות מטוסים חכורים, ביקשו לעזוב את ישראל לאלתר. זאת ועוד, חלק מטייסי החברה גוייסו בצווי 8. לפיכך, החברה מעריכה כי במהלך הימים הקרובים היא תידרש לפעול בלוח טיסות מצומצם מהתכנון המקורי".
ביום שני פרסמה ישראייר לוח טיסות עד יום שבת (21 באוקטובר).
למעקב אחר טיסות החילוץ וטיסות התגבור של חברת ישראייר – הקליקו.
בנוסף, ישראייר הודיעה כי תקצה מושבים בטיסות לאילת וממנה עבור משפחות וקרובים הרוצים לבקר את מפוני העוטף שהועברו לבתי המלון בעיר. מחיר כרטיס טיסה למושבים אלו: 69 שקל לכיוון, ליציאות בין התאריכים 16 עד 20 באוקטובר. הזמנה באתר החברה.

אל על

חברת אל על פרסמה ביום ראשון את טבלת טיסות התגבור שלה ושל חברת הבת סאן דור עד יום חמישי (19 באוקטובר). מדובר בטיסות שנוספו למאות הטיסות שכבר היו בלו"ז.
8 צפייה בגלריה
לוח טיסות תגבור של אל על וסאן דור
לוח טיסות תגבור של אל על וסאן דור
לוח טיסות תגבור של אל על וסאן דור
כמו כן, אל על הקימה ממשק שמתעדכן אוטומטית ובו ניתן לראות את זמינות המושבים בזמן אמת לשבוע הקרוב. לכניסה לממשק - הקליקו. מאל על נמסר כי בחברה רואים ירידה בביקושים ובהתאם מבצעים התאמות בלוח הטיסות.
בנוסף, אל על הודיעה כי תטיס ארצה חיילים וחיילות בשירות צבאי, בסדיר ובקבע ומחזיקי צו 8 ללא עלות. מהחברה נמסר כי מי שעומד בקריטריונים מוזמן למלא טופס מקוון המופיע באתר ואל על תפעל במטרה למצוא עבורו טיסה ישירה לישראל בסמוך ככל הניתן למועד פנייתם, וזאת, כאמור, ללא עלות ובמימון מלא של אל על.
"החברה תשיב בהקדם האפשרי לפונים בטופס הייעודי. בטופס נדרשים הפונים למלא את פרטיהם, אם הם מלווים בבני משפחה מקרבה ראשונה ואסמכתה תומכת כגון צו 8 או מכתב מהיחידה הצבאית שבה הם משרתים".
כמו כן, אל על הודיעה הערב (יום ה') כי שני מטוסי דרימליינר ועליהם יותר מ-30 טון מטען של ציוד חיוני נחתו בישראל ביומיים האחרונים בטיסות החברה שהמריאו ארצה מניו יורק. המטען כולל ציוד רפואי והומניטרי וציוד ללוחמי צה"ל שנאסף ונתרם על ידי העמותות "עמודים" ו-Israel Friends US והוטס במימון של אל על ושל העמותות.
8 צפייה בגלריה
תיקים עם ציוד בטיסת אל על מניו יורק
תיקים עם ציוד בטיסת אל על מניו יורק
תיקים עם ציוד בטיסת אל על מניו יורק
(צילום: אל על)
למעקב אחר עדכונים נוספים בחברת אל על – הקליקו.

ארקיע

חברת ארקיע פרסמה הערב (יום ה') לוח טיסות חדש שתקף החל מהיום. "הלו"ז של ארקיע יאפשר להגיע ולחזור מיעדים מרכזיים", נמסר בהודעת החברה. "עם הלו"ז הקבוע ארקיע תאפשר לנוסעיה לתכנן את נסעתם וחזרתם לתקופה הקרובה.
תדירות הטיסות ליעדי ארקיע באירופה:
סופיה: ראשון, שלישי וחמישי.
ורשה: שני ושישי.
אתונה: טיסה יומית (כולל שישי-שבת).
לרנקה: טיסה יומית (כולל שישי-שבת).
ניתן לבצע הזמנות באתר, במוקד ההזמנות ובמוקד הווטסאפ של החברה בטלפון 03-6903722. ארקיע מעמידה בהיכון את אחד מצי מטוסיה עבור טיסות חילוץ ומטען מידיות ל/מ כל יעד בעולם".
למעקב אחר טיסות החילוץ וטיסות התגבור של חברת ארקיע – הקליקו.

סייפרוס אירוויז חוזרת לטוס לישראל

סייפרוס אירוויז (Cyprus Airways), חברת התעופה הלאומית של קפריסין, הודיעה כעת כי תחזור להפעיל השבוע את קו הטיסות היומי בין ת"א ללרנקה.
טיסה CY111 של החברה תצא מנתב"ג ללרנקה מדי יום בשעה 14:10 וטיסת CY110 של החברה תמריא מלרנקה בשעה 12:10. הטיסות יתבצעו במטוסי איירבוס A320 עם קיבולת של 180 מושבים או במטוסי A220 עם קיבולת של כ- 150 נוסעים.
מחירים לדוגמה:
טיסה מת"א ללרנקה ב-30.10 ועד 4.11 ב-133 אירו.
טיסה מת"א ללרנקה ב-10.11 ועד 14.11 ב-123 אירו.
טיסה מת"א ללרנקה ב-30.12 ועד 2.1 ב-160 אירו.

היום יעברו בנתב"ג כ-28,300 נוסעים

מרשות שדות התעופה נמסר נתב"ג פועל כסידרו ופתוח לטיסות עבור כלל חברות התעופה. היום (ה') יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-28,300 נוסעים ב-186 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות וטיסות חילוץ. מתוכם כ 11,900 נוסעים נכנסים. מתחילת הלחימה ב-7 באוקטובר ועד יום רביעי, 18 באוקטובר, נכנסו לישראל כ-205 אלף ישראלים.
ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני באתר האינטרנט של רשות שדות התעופה ואצל חברות התעופה.

עדכוני טיסות רשמיים של משרד התחבורה

רשות התעופה האזרחית מפרסמת פעמיים ביום באתר האינטרנט שלה קבצים עדכניים שבהם מפורטים אילו חברות תעופה ביטלו את טיסותיהן לישראל ואילו ממשיכות לטוס לישראל (ייתכן שבלוח טיסות מצומצם מן הרגיל). המידע בקבצים מבוסס על מידע שנמסר מנציגי חברות התעופה.

מוקד מיוחד של איסתא ללוחמים

חברת איסתא פתחה מוקד מיוחד עבור החיילים שרוצים לחזור ולהגן על ישראל והוא זמין עבורם "איסתא בקשר עם כל חברות התעופה, ועושה את כל המאמצים להביא הביתה במהרה ובבטחה - ללא דמי טיפול ועם יחס אישי ומקצועי", נמסר מהחברה. "במידה שנוכל לסייע צרו קשר במספר 03-6070022 או היכנסו לאתר.

בלו בירד

חברת התעופה היוונית בלו בירד איירווייז ממשיכה לטוס על בסיס יומי מ/אל תל אביב מהיעדים אתונה, איי יוון, ולרנקה. הזמנת כרטיסי טיסה ניתן לבצע באתר החברה או באתר קווי חופשה. במקביל, ממשיכה בלו בירד להקצות במהלך הימים הקרובים, בכל יום, עד 100 כרטיסי טיסה שיינתנו בחינם לכל מי שיציג צו 8. את הפניות יש להפנות לכתובת המייל service@kavei.co.il.

פליי דובאי מפעילה שתי טיסות יומיות

חברת פליי דובאי הודיעה כי היא מפעילה שתי טיסות יומיות מדובאי ומנתב"ג. הטיסות מנתב"ג ממריאות בשעות 11.00 ו-13.25. הטיסות מדובאי ממריאות בשעות 07:05 ו-09:35. כרטיסי טיסה ניתן לרכוש דרך כל סוכני הנסיעות ובמשרדי החברה בטלפון 03-7951588.

המדינה מקדמת: החזר כספי למגויסי צו 8 שטסים לישראל

שרת התחבורה מירי רגב פנתה למשרד האוצר והם הגיעו להסכמות ראשוניות כי כל מי שחזר מחו"ל בחמשת הימים האחרונים לאחר שקיבל צו 8 ושילם על כרטיס טיסה, יקבל החזר כספי. מדובר ביותר מ-10,000 ישראלים.
בהכנת הכתבה השתתפו רועי רובינשטיין ואיתמר אייכנר
פורסם לראשונה: 18:53, 12.10.23