אופק לוי, ישראלי שמטייל בבוסניה והרצגובינה, נאלץ לחפש מקום חלופי ללון בו, לאחר שבעלת ההוסטל שבו היה אמור להתארח סירבה לקבל אותו רק בשל היותו מישראל.
אופק, שמטייל בעיר מוסטאר, הזמין דרך בוקינג מקום בהוסטל DADA, אך כשהגיע להתארח גילה שהוא לא רצוי. "בעלת ההוסטל הגיעה לשער והחיצוני, פתחה אותו עד החצי, ושאלה אם אני האורח מישראל", סיפר בשיחה עם ynet. "היא אמרה לי שהיא לא מוכנה לקבל אותי ושאחפש הוסטל אחר. הייתי המום ומבולבל, שאלתי אותה, 'מה זאת אומרת, מה אני אמור לעשות?'. היא אמרה, 'סורי, אני לא מקבלת אותך', וסגרה את השער".
אופק סיפר כי פנה לאתר בוקינג, שדרכו ביצע את ההזמנה, אך הם לא סייעו לו עם פתרון חלופי ורק זיכו אותו על סכום של 8 אירו. "זה הזוי", אמר. "אני תוהה איך לקוח ישראלי יכול להיזהר מראש שלא לחוות חוויה לא נעימה כזו כשהוא מגיע ליעד לאחר שביצע הזמנה מסודרת באתר כה מוכר וגדול כמו בוקינג ולא באיזה סתם אתר מפוקפק", אמר אופק. "אני מקווה שבוקינג יפעלו באופן מיידי לחסום את ההזמנות של המקום הזה, שילמדו את הלקח ושמקומות לינה אחרים באתר בוקינג ייזהרו לא לנהוג באופן אנשימי ומפלה שכזה".
מאתר בוקינג נמסר ל-ynet בתגובה: "כאשר מקום אירוח בוחר לפרסם את נכסו ב-Booking.com, הוא מתחייב במסגרת החוזה שנחתם עימנו שלא לעסוק או להתיר כל סוג של אפליה בתחומו. בכל מקרה שבו אנו מקבלים דיווח בנושא, צוותים ייעודיים בחברה בוחנים כל אירוע לעומק ונוקטים את הצעדים ההולמים בהתאם לתנאים ולהתחייבויות שעליהם חתם בעל הנכס.
"בזמן שהבדיקה בעניין זה נמשכת, אנו יכולים לאשר כי מקום האירוח הושעה מהפלטפורמה, וכי צוות שירות הלקוחות שלנו סייע ללקוח לא רק במציאת חלופה הולמת לשהייה, אלא גם בכיסוי הפרש העלות בין שני מקומות האירוח".








