חברת התעופה הישראלית החדשה אייר חיפה החלה לפעול הבוקר (יום א') לראשונה מנמל חיפה. הטיסה הראשונה מהנמל הצפוני המריאה לשדה רמון ובהמשך הבוקר תמריא הטיסה הבינלאומית הראשונה של החברה ללרנקה שבקפריסין. בסוף חודש ספטמבר, נזכיר, החלה החברה לפעול, אך בשל המלחמה פעלה מנמל התעופה בן גוריון.
טקס הסלנה לפני טיסת הבכורה חיפה
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
לפני ההמראה נערך בנמל התעופה בחיפה טקס חגיגי במעמד שרת התחבורה, מנכ"ל רשות שדות התעופה, מנהל נמל התעופה חיפה, ראש העיר חיפה ומייסדי חברת התעופה.
במסגרת אירוע ההשקה החגיגי, צפו המוזמנים בטקס ההסלנה המסורתי של מטוס החברה טרם המראתו לנמל רמון. לקראת תחילת הפעילות המסחרית הושלמו בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה עבודות תשתית בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, שכללו שיפוץ מקיף של מסלול ההמראה, שדרוג מערכות התפעול והכשרת חניות נוספות. בנוסף, הותקנו עמדות בידוק ביומטריות לטיסות בינלאומיות.
החברה תפעיל שלוש טיסות יומיות מחיפה ללרנקה במחיר של החל מ-118 דולר לכרטיס הלוך ושוב, ושתי טיסות יומיות לאילת במחיר של החל מ-189 שקל לכיוון. עם תחילת הפעילות מבסיס החברה בחיפה ימנה הצי שלושה מטוסים חדישים מדגם ATR 72-600. הטיסות בקו חיפה-אתונה, שעתיד להתחיל לפעול החל מ-2 בינואר 2025, יופעלו בשלב ראשון 5 פעמים בשבוע (בימים א', ב', ד', ה', ו'), עם המראה מחיפה בשעה 09:00 ומאתונה בשעה 13:00.
כמו כן, חברת אגד תחל להפעיל את קו 100 החדש שיציע שירות תדיר מדי 30 דקות מתחנת מרכזית המפרץ, המהווה האב תחבורתי משולב המחובר לרכבת ישראל, אוטובוסים, מטרונית ורכבלית.
מאיר כהן, מנהל שדה התעופה בחיפה, אמר כי מרגע שהנוסעים יוצאים מהרכב בחניה או מהאוטובוס, יש להם 150 מטרים עד לאולם הנוסעים. לדבריו, הצפי בטווח הארוך הוא למיליון נוסעים בשנה, ובטווח הקצר - 200 אלף נוסעים בשנה.
מיקי שטרסבורגר, ממייסדי אייר חיפה, אמר הבוקר: "זהו רגע היסטורי ומרגש במיוחד עבור תושבי הצפון ועבור אנשי אייר חיפה. לאחר המתנה ארוכה והיערכות מקיפה, אנחנו גאים להתחיל בפעילות סדירה מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה. ברצוננו להודות למשרד התחבורה, לרשות שדות התעופה, לרשות התעופה האזרחית, לעיריית חיפה, לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לחברת נמלי ישראל ולכל השותפים הרבים שלנו שתומכים, מלווים ומשקיעים כדי להבטיח פעילות תעופתית ברמה הגבוהה ביותר מחיפה".
ניר צוק, ממייסדי אייר חיפה, הוסיף ואמר: "כשמקימים חברה חדשה, ולא משנה אם זו חברת הייטק, חברת תעופה, בנק או פרויקט נדל"ן – תמיד חייבים שותפים. אין דרך לעשות את זה לבד. שותפים הם לא רק אלה שחולקים איתך את הדרך, אלא גם אלה שמאמינים בחזון שלך. בחברת תעופה, לדוגמה, הדבר הזה נכון במיוחד. כבר ביום הראשון הבנו שעלינו לגייס את תמיכתם של הרגולטור, משרד התחבורה וכל הגורמים הרלוונטיים. הגענו שלושה חבר'ה ואני, לפגישה עם מנכ"ל משרד התחבורה והצגנו בפניו חזון – להקים חברת תעופה מחיפה. המנכ"ל מיד האמין ברעיון. הוא אפילו לקח את היוזמה והציג אותה לשרה, וגם היא התלהבה והביעה אמון מיידי. זה היה רגע מכונן – לראות איך רוח המפקדת מדביקה את כל המעורבים במיזם. כולם התגייסו, והחזון התחיל לקרום עור וגידים. בסופו של דבר, הצלחה של פרויקט תלויה לא רק בך, אלא גם באנשים שמוכנים להאמין ולהירתם איתך לדרך".
יגאל ומזי שמר ממצפה עדי היו בין הנוסעים שעלו על טיסת הבכורה לאילת. "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו טסים משדה התעופה בחיפה", סיפרו. "בשנים עברו היו טיסות מכאן לאילת חברות ארקיע וישראייר. עכשיו יש לנו הכבוד להיות שוב על טיסה מסחרית לאילת מהעיר חיפה בחברת הבית אייר חיפה. כל ההגעה לשדה התעופה מהבית שלנו הייתה קצרה מאוד. החניה חינם והליך הבידוק מרגע הכניסה לטרמינל היה מהיר במיוחד, הבידוק והתשאול התבצע בעמדה אחת, כולל שליחת כבודה".
אילה וצבי גולדנברג מהקריות ימריאו הבוקר ללרנקה יחד עם בנם משה. "אנחנו שמחים לחזור לטוס קל"ב (קרוב לבית) בלי התרוצצות לנתב"ג בלית ברירה כפי שהיה עד כה", אמרו בני המשפחה. הטיסה עלתה לנו 170 דולר לאדם לכרטיס הלוך-חזור".
שרת התחבורה, מירי רגב, אמרה הבוקר כי מחירי הטיסות כבדים על תושבי ישראל וכי הממשלה תוביל מהלך שימנע עושק של הצרכנים. "חשוב להמשיך ולעודד תחרות בענף התעופה", אמרה רגב שהדגישה כי היא מתנגדת לשינוי חוק טיבי שמגן על זכויות צרכני התעופה. לדבריה, "למרות שהקפדנו לשמור על שמיים פתוחים לאורך המלחמה, החברות הזרות עדיין לא חוזרות בהמוניהן. גם הן תחזורנה בתקווה גדולה בקרוב"





















