אתר החרמון סגור החל מ-7 באוקטובר ועל אף השלג היפה שירד בסוף השבוע, וממשיך לרדת גם היום (א'), האתר יישאר סגור. בשיחה עם ynet Live סיפרה מיקי ענבר, סמנכ"לית השיווק ודוברת האתר על הנזק הכלכלי הכבד ועל אף ניסיונותיהם של כמה ישראלים להגיע אל החרמון על אף שמדובר כעת בשטח צבאי סגור.

"לצערנו הרב החרמון יישאר סגור ככל שהמציאות הביטחונית תמשיך להיות כמו המציאות הנוכחית, אבל עדיין המראות האלה של השלג מאוד יפים והם תמיד מרגשים".
כמה שלג ירד בחרמון עד כה? "במפלס התחתון ירדו קרוב ל-30 ס"מ של שלג, ובמפלס העליון קרוב לחצי מטר. המערכת החורפית הזאת בעצם רק התחילה, והיא צפויה להתגבר במהלך הימים הקרובים. אם היינו בשנה רגילה סביר להניח שבסוף השבוע כבר היינו פותחים את האתר לסקי.
"רוב העובדים הקבועים שלנו יצאו לחל"ת, ונשאר רק צוות שמתחזק את המקום. לגבי כל אותם עובדים זמניים שמגיעים אלינו בכל חורף לעבוד, מדובר בסביבות 300 עובדים, לצערנו הרב השנה נאלצנו להגיד להם: 'חבר'ה, האתר יישאר סגור'. זו מכה כלכלית אנושה, לא רק לאתר אלא גם לאותם עובדים, לכל התיירות בצפון שלמעשה שותקה מאז 7 באוקטובר. אנחנו תמיד אומרים שאנחנו עוגן כלכלי חשוב לתיירות הצפון, אבל לצערנו הרב הכל משותק עם הפסדים כלכליים עצומים לכולם.
"אפילו בקורונה הצלחנו לפתוח תחת מגבלות מסוימות. כזאת מכה אנחנו לא זוכרים, לא זוכרים אירוע שבו האתר היה סגור תקופה כל כך ארוכה ובגלל מציאות כזאת, המצב באמת קשה מאוד".
3 צפייה בגלריה
שלג בחרמון
שלג בחרמון
שלג בחרמון
(צילום באדיבות אתר החרמון)
3 צפייה בגלריה
שלג בחרמון
שלג בחרמון
חורף ללא סקי בחרמון
(צילום באדיבות אתר החרמון)
3 צפייה בגלריה
שלג בחרמון
שלג בחרמון
(צילום באדיבות אתר החרמון)
היו ישראלים שניסו בכל זאת להגיע? "ביום שישי כשהתחילו הדיבורים על שלג התאספו כמה מכוניות של כמה 'משוגעים לדבר', לכן אנחנו מקפידים מאוד לומר: 'חבר'ה, האתר סגור, אי אפשר להגיע'. אומנם הגולן לא מפונה, הגולן פתוח, אבל לאתר עצמו אין מה להגיע, זה אזור צבאי סגור, כל אותם אנשים שחושבים שהם יגיעו מכל מיני כיוונים, פשוט חבל, זה מסוכן מאוד וזה כבר באמת לא בדיחה, חבל על הניסיון להגיע אלינו כי זה מסכן אתכם".

התחזית: גשום וקר מהרגיל, שלג כבד בחרמון

היום (ראשון) צפויים לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו גם סופות רעמים בודדות. בחרמון, כאמור, ירד שלג, וקיים חשש קל לשיטפונות במדבר יהודה וים המלח. הטמפרטורה במפלס התחתון היא מינוס מעלה. הטמפרטורות בשאר הארץ עדיין נמוכות מעט מהרגיל לעונה. משעות הערב ובמהלך הלילה הגשמים יתחזקו, ויתפשטו מצפון הארץ ועד לצפון הנגב - יחד עם סופות רעמים. קיים חשש מהצפות בערים לאורך מישור החוף.
מחר צפויים לרדת גשמים לפרקים, מלווים בסופות רעמים יחידות, בצפון הארץ ובמרכזה. בחרמון ירד שלג. בנחלי מדבר יהודה וים המלח קיים חשש קל משיטפונות, ומזג האוויר עדיין יהיה מעט קר מהרגיל לעונה. בלילה הגשמים והרוחות יתחזקו שוב, בעיקר לאורך מישור החוף, וקיים חשש מהצפות מקומיות לאורך מישור החוף.
ביום שלישי ירד גשם לפרקים, מלווה בסופות רעמים, בצפון הארץ ובמרכזה. אחר הצהריים הגשם יתפשט גם לצפון הנגב. קיים חשש מהצפות מקומיות לאורך החוף, וחשש קל משיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. בפסגות הגבוהות של הרי הצפון והשומרון ירד שלג, וינשבו רוחות חזקות. מזג האוויר ייעשה קר במיוחד.