1 צפייה בגלריה
טריפאדווייזר נלחמת בפייק
טריפאדווייזר נלחמת בפייק
טריפאדווייזר נלחמת בפייק
(צילום: shutterstock)
ענקית התיירות העולמית טריפאדווייזר (Tripadvisor), שמפרסמת ביקורות גולשים על מלונות ואתרי תיירות, פרסמה דו"ח שקיפות ובו חשפה את מספר התגובות המזויפות שנשלחו אל האתר. על פי הדו"ח, שמתפרסם אחת לשנתיים, בשנת 2022 נשלחו אל האתר 30.2 מיליון ביקורות – מתוכן כ-1.3 מיליון (4.4%) היו מזויפות.
מחברי הדו"ח הדגישו כי 72% מהביקורת המזויפות נוטרו ונמחקו עוד לפני שפורסמו באתר. מדובר בשיפור לעומת נתוני הדו"ח הקודם לפיו רק 67% מהביקורות המזויפות בשנת 2020 אותרו לפני שפורסמו.
עוד נכתב בדו"ח כי בשנת 2022 נמחקו מהאתר 24,521 תגובות שנכתבו על ידי חברות שמתמחות בכתיבת ביקורות מזויפות בהזמנה. כמעט מחצית מאותן ביקורות הגיעו משש מדינות – הודו, רוסיה, ארה"ב, טורקיה, וייטנאם ואיטליה.
כל התגובות בנשלחות לטריפאדווייזר עוברות תחילה סריקה אוטומטית. רוב התגובות מפורסמות בתום אותה סריקה ללא מגע יד אדם, חלק נמחקות באופן אוטומטי, ותגובות חשודות שלא ניתן לקבוע באופן אוטומטי מה טיבן עוברות לבדיקה של עובדי החברה.
בטריפאדווייזר הסבירו כי ברגע שמזוהה תוכן לא אמין, החברה נוקטת כמה פעולות נגד בית העסק, כולל מחיקת תוכן, הורדת דירוג ובמקרים קשים – הוצאת תג אדום שבנוסף להורדת הדירוג מזהיר את הגולשים מפני רמאויות. במהלך שנת 2022 הענישה החברה 33 אלף בתי עסק בפגיעה בדירוג והוציאה 341 תגים אדומים.
טריפאדווייזר הוא אתר הביקורת הגדול בעולם ובזמן פרסום הדו"ח היו רשומים בו 11,190,375 בתי עסק. "האתר בנוי על אמון, ואנחנו לעולם לא נפסיק לשפר את המערכות שלנו כדי להבטיח שלקהילה שלנו יש גישה לתוכן מהימן, ושבתי העסק יוכלו להתחרות באופן הוגן", אמרה בקי פולי סמנכ"לית תחום אמון ובטיחות בטריפאדווייזר. "הממצאים של הדו"ח מראים שהגישה שלנו עובדת. אנחנו תופסים יותר תוכן של רמייה לפני שהוא מתפרסם".